ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

بهترین دعا و سوره برای شفای بیمار سرطانی، لاعلاج

دعا برای شفای بیمار نقش قابل توجهی در درمان و بهبودی فرد بیمار دارد. هر انسانی در طول زندگی خود دچار مشکل جسمانی میشود. بنابراین بدون شک ناخودآگاه به سمت دعا می رود و خواستار شفای بیماری خود از خداوند میشود.بسیاری از انسانها در هر جای دنیا شاهد درمان بیماری های لاعلاج خود و سایر افراد توسط دعا میباشند. قدرت معجزه توسط خداوند از هیچکس پنهان نیست.تعریف اصلی بیماری ناهنجاری در بدن یا روان فرد میباشد. بدین گونه که در عملکرد جسم یا ذهن اختلال ایجاد میشود. شناخت بیماری و درمان آن توسط پزشکان صورت میگیرد.

دعا برای شفای بیمار و آرامش ناشی از آن

دعا برای شفای بیمار نقش قابل توجهی در درمان و بهبودی فرد بیمار دارد. هر انسانی در طول زندگی خود دچار مشکل جسمانی میشود. بنابراین بدون شک ناخودآگاه به سمت دعا می رود و خواستار شفای بیماری خود از خداوند میشود.

بسیاری از انسانها در هر جای دنیا شاهد درمان بیماری های لاعلاج خود و سایر افراد توسط دعا میباشند. قدرت معجزه توسط خداوند از هیچکس پنهان نیست .

دعا برای شفای بیمار

رابطه دعا برای شفای بیمار و جنبه مادی آن در طول درمان

تعریف اصلی بیماری ناهنجاری در بدن یا روان فرد میباشد. بدین گونه که در عملکرد جسم یا ذهن اختلال ایجاد میشود. شناخت بیماری و درمان آن توسط پزشکان صورت میگیرد.در بسیاری از احادیث و سخنرانی ها دیده یا شنیده میشود که آیات و سوره های قرآنی و ادعیه نقش بسزایی در بهبودی و شفای بیماری دارد. البته طب و دارو نباید نادیده گرفته شود و در اصل دعا یک عامل معنوی در کنار عوامل درمانی و مادی می باشد.انسان با تعالیم آسمانی همواره خواستار تسکین دردهای خود میشود. قدمت دعا درمانی همانند گیاه درمانی و سایر درمان ها بسیار طولانی است. در واقع دعا برای شفای بیمار یک نوع تلقین است و همه میدانند که امروزه یکی از روش های درمانی تلقین به بیمار است .

(گوئه)در طول زندگی خود علم طب را نخوانده بود اما بیمارانی که پزشکان مجرب و نامی نیز قادر به درمان آن ها نبودند را به روش خود معالجه میکرد. او یک سری جملات میساخت و بیمار را موظف به تکرار کردن آن جملات در هنگام بیدار شدن از خواب میکرد. در اصل بیمار با دعا کردن نیروی جدیدی وارد ذهن و جسم خود می کرد. بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که دعا قوی ترین و موثرترین نیروی تولیدی هر فرد می باشد.

امام صادق (ع) در خصوص دعا برای شفای بیمار می فرمایند: دعا کردن داروی هر دردی است.

سوره مبارکه حشر و تاثیر آن در هنگام خواندن دعا برای شفای بیمار لاعلاج

خواندن سوره مبارکه حشر اگر با خلوص بر بیمار خوانده شود انشاالله شفابخش خواهد بود.

پیامبر اکرم (ص) در خصوص خواندن سوره برای شفای بیمار فرمودند: در هنگام خواندن سه آیه پایانی سوره حشر دست خود را بر سر قرار دهیم و آن آیات را قرائت کنیم؛ که این عمل شفای تمامی بیماریها به جز مرگ است. این فرمان خداوند است که توسط جبرئیل به پیامبر گفته شد.قدرت معنوی خواندن دعای مخصوص برای شفای بیمار به طور چشمگیری قابل توجه است. بسیاری از بیماران که از بهبود یافتن توسط پزشکان ناامید شده بودند با خواندن آیات قرآنی و ادعیه سفارش شده توسط ائمه اطهار علاوه بر شفای جسمی، آرامش درونی وصف ناپذیری به دست آوردند.البته لازم به ذکر است دعا که برای شفای بیمار می خوانیم باید با اعتقاد قلبی همراه باشد وگرنه شاهد تاثیر مثبتی نخواهیم بود.

پس از انقلاب صنعتی و نیز ورود تکنولوژی به زندگی، بسیاری از مردم منکر تاثیر دعا در سلامتی و زندگی فیزیکی شدند؛ ولی در چند دهه اخیر بسیاری از دانشمندان بزرگ خواندن دعا برای شفای بیمار را یکی از راه های درمان میدانند. تا جایی که برای ثابت کردن ادعای خود مراکز و پژوهشکده هایی جهت مطالعه و پژوهش در تاثیر دعا برای شفای بیمار خصوص تاسیس نموده اند.

شفای بیمار

منزلت و جایگاه هر شخص نزد خداوند متناسب با میزان دعا کردن اوست. انسان در تمامی گرفتاری های زندگی؛ چه درد و بیماری و چه همه ی مشکلات جسم و روح فقط و فقط باید به خداوند بزرگ و حکیم متوسل شود و از خواندن دعا برای شفای بیمار غافل نشود.در اصل دعا در برابر نزول بلا قرار دارد و به نوعی از آن جلوگیری میکند و تا قیامت دعا برای شفای بیماری و نزول درد و بلا قرین هم هستند.

انواع متن برای شفای مریض

تمامی امامان معصوم بر این باور بودند که اگر برای یک بیماری هیچ درمانی نزد پزشکان وجود نداشت؛ تنها دعا کردن دوای آن می باشد.در اسلام خواندن دعا برای شفای بیمار به دو دسته عام و خاص تعریف میشود:

دعاهای عام

هنگامی که شخصی دچار مشکل و بیماری می شود دعاهای عام را میخواند، یعنی آن دعا به بیماری خاصی اختصاص ندارد.

دعاهای خاص

یعنی دعاهایی که خداوند در هنگام بروز هر بیماری نسبت  به آن بیماری وارد نمودند و مخصوص همان می باشد.

در این خصوص می توان مثال های فراوانی را بیان کرد که به چند مورد شاره میکنیم:

دعا جهت درمان بیماران سرطانی

دعا برای دردهای ناشی از بیماری پوستی

دعا برای رفع بیماری پرندگان و حیوانات

دعا برای شفای بیمار لاعلاج و هزاران هزار دعای خاص دیگر.

امام محمد باقر (ع) میفرمایند: هر بنده ای در طول زندگانی خویش فقط یک مرتبه سوره یاسین را بخواند فقر و جنون جذام هرگز به او نمیرسد.

تاثیر کلمات و خواندن دعا برای شفای بیمار

جایگاه کلمات در علم و طب اسلامی بسیار ویژه و قابل توجه می باشد. با کلمات و الفاظ اثر بخش می توان تاثیر بسیار زیادی در روحیه و ذهن شخص بیمار و حتی فردی که دچار هیچ گونه بیماری نیست، گذاشت.خواندن دعا برای شفای بیمار را میتوان به امواجی تشبیه کرد که روی فرد مریض تاثیر گذاشته و بیماری او را درمان میکند.

دعا برای شفای بیمار

قدرت تفکر در معنی و مفهوم الفاظ دعا برای شفای بیمار

اصلی ترین عامل تاثیر گذاری خواندن دعا برای شفای بیمار تفکر در معنی و مفهوم الفاظ به کار رفته در متن دعا می باشد. روایت داریم که خواندن آیه (( لا حولَ وَ لا قوّه الّا بِالله)) موجب درمان نود و نُه بیماری میشود که کوچکترین آن ها غم، وسوسه، جنون، افسردگی است؛ که با اندکی نگرش و توجه میفهمیم تمامی این بیماری ها و مشکلات جزو بیماری  روحی و روانی می باشند.

شرایط استجابت خواندن دعا برای شفای بیمار

۱ دعا خواندن باید مکرر باشد.

۲ هنگام خواندن دعا برای شفای بیمار حاجت خود را بر زبان جاری کنیم.

۳ نباید تنها در زمان گرفتاری و مشکلات به دعا روی بیاوریم.

۴ قبل از خواندن دعا برای شفای بیمار و نیز بعد از آن بر پیامبر و اهل بیتش صلوات بفرستیم.

۵ پیش از دعا در حق خودمان برای سلامتی والدین و سایر عزیزانمان دعا کنیم.

سوره ها و آیات شفابخش قرآنی جهت دعا برای شفای بیمار

۱ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: اگر کسی هفت مرتبه سوره مبارکه حمد را بخواند؛ تمامی امراضش شفا می یابند و نیز در صورتی که صد بار سوره حمد خوانده شود خداوند روح جدا شده از بدن را به آن برمی گرداند.

۲ امام محمّد باقر(ع) همچنین در خصوص دعا برای شفای بیمار میفرمایند سوره نحل نگهبانی در برابر سپاه شیطان و طرفدارانش می باشد.

۳ امام جعفر صادق(ع) فرمودند: هر چیزی یک قلبی دارد و قلب کتاب مقدس قرآن سوره یس است. کسی که هر روز سوره یس را تلاوت کند از بلایا محافظت خواهد شد و جزو روزی گیرندگان قرار میگیرد. و نیز کسی که هر شب قبل از خواب این سوره مبارکه را بخواند خداوند او را از تمامی آفات و شیاطین محافظت نموده و اگر روزی آن شخص بمیرد پروردگار او را به بهشت داخل میکند.

۴ امام سجاد(ع) نیز فرموده اند:اگر بنده ای سوره ممتحنه را در وقت نماز واجب و نافله خود بخواند؛ خداوند در دیدگانش نور قرار خواهد داد و هرگز به او و فرزندانش بیماری و فقر نخواهد رسید.

۵ خواندن سوره نازعات باعث می شود بدبختی وارد زندگی دنیوی نشود و همچنین در روایت آمده است که خواندن این سوره شفای مسموم شدن و درد گزیدگی می باشد.

۶ پیامبر اکرم(ص) در جهت خواندن دعا برای شفای بیمار می فرماید: اگر دچار سردرد یا درد دیگری شدید دستان خود را به سوی خداوند باز کنید و سوره حمد و ناس را بخوانید؛ سپس دستانتان را بر روی صورت بکشید تا بیماری رفع شود.

خواندن آیه الکرسی در هنگام دعا برای شفای بیمار

خداوند متعال می فرماید اگر بندگان من بعد از هر نماز آیات آیه الکرسی را بخوانند من در هر روز هفتاد بار به او نظر خواهم کرد و در هر شبانه روز هفتاد حاجت وی را برآورده خواهم کرد که کمترین آن ها عفو و مغفرت من است. و جایگاه او را جز بهشت برین قرار نخواهم داد.

پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) می فرمایند:خواندن آیه الکرسی جهت دعا برای شفای بیمار است و شخصی که آن آیات را بر زبان آورد هرگز به دوای طبیب محتاج نخواهد شد.

دعا برای شفای بیمار

دعا برای شفای بیمار سرطانی

متاسفانه در جامعه امروزی بیماری سرطان بسیاری از افراد را درگیر کرده.خواندن دعا برای شفای بیمار و طلب شفا از خداوند در کنار دوره درمان این بیماری علاوه بر تسکین و آرامش شخص بیمار و همراهانش حتی به اذن خداوند می تواند سبب بهبودی و از بین رفتن این بیماری سخت و دردناک شود. در واقع خواندن دعا برای شفای بیمار نوعی کمک بزرگ برای تحمل دردهای طاقت فرسای سرطان است.

شرح ماجرای نجات یک خانم به واسطه دعا برای شفای بیماری:

شفا گرفتن یک خانم با بیماری سرطان در مسجد جمکران شهر قم

خانم پور فرد بیست و هفت ساله،

ساکن: تهران خیابان سرآسیاب،

همسر: آقای زاهدی، سرپرست مکانیک ماشینهای سنگین.

نوع سرطان: در ناحیه کبد و طحال.

نام پزشک معالج ایشان: جناب آقای دکتر کیهانی متخصص در بیماری سرطان بیمارستان آزاد.

به نقل از پدر خانم پور فرد:

« مدت زمانی بود که هر روز دخترم لاغر و ضعیف می شد تا زمانی که سبب ناراحتی ما گردید و در ابتدا او را نزد دکتری بردیم. ایشان بعد از انجام معاینات لازم فرمودند: درمان این خانم کار من نمی باشد. باید ایشان را به مطب آقای کیهانی ببرید. وقتی به دکتر کیهانی مراجعه نمودیم؛ ایشان سریعا دخترم را در بیمارستان آزاد، جهت درمان بستری کردند.

عکسبرداریهای بسیار زیادی از دخترم صورت گرفت و حتی تکه برداری هم کردند. متخصص تکه برداری جناب کلباسی گفتند:

« متاسفانه، زخم سرطانی، طحال و کبد را کاملا پر کرده است و معالجات نتیجه ای نخواهد داشت و حتی در صورت انجام عمل یا انجام نشدن آن، بیمار نهایتا تا شش ماه دیگر زنده نخواهد ماند، به ما گفت بی جهت خرج اضافی نکنید،با اصرار ما و برای دلخوشیمان؛ پنجاه جلسه شیمی درمانی تجویز کردند.

بنده همان روز با آقای میر حجازی که هیأت امنای مسجد جمکران است، تماس گرفتم  و تقاضای خواندن دعا برای دخترم نمودم. هفته بعد  به اتفاق آقایان محترم زاد و حاج خلیل که از دوستان جناب میرحجازی بودند در مسجد جمکران ماندیم. من از امام زمان (عج) شفای دختر بیمار خود را خواستم.

حتی پرونده دخترم را به کشور آمریکا نزد یکی از فرزندانم که ساکن آنجاست ارسال کردم. همه پزشکانی که برگه آزمایشات و عکسبرداری دخترم را دیدند تشخیص دکتر کیهانی را تایید کردند.در تمام مدتی که من درگیر رفتن به مراکز پزشکی بودم هرگز توسل به ائمه اطهار را از یاد نبرده بودم و دائما خواستار شفای دخترم از خداوند و در همه حال مشغول دعا برای شفای بیماری او بودم. در هشتمین جلسه شیمی درمانی دکتر کیهانی با نهایت تعجب از من پرسیدند:

آقا پورفرد شما چه کردی که اثری از زخمها در بدن دختر بیمار شما وجود ندارد؟

به ایشان گفتم من به کسانی پناه بردم که پناه هر درمانده ای هستند.خداوند و ائمه اطهار دخترم را به من برگرداندند.

امیدواریم از این مقاله آموزشی سایت مسترآموز استفاده برده باشید.در ادامه شما میتوانید از مقاله آموزش وضو گرفتن و آیت الکرسی و همچنین اصول و فروع دین استفاده نمایید.

نظر خودتان را ارسال کنید