ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

شماره تلفن های اشخاص حقیقی و حقوقی در ایران

امروزه ارتباطات پیشرفت کرده و اطلاعات خیلی سریع از طریق تلفن منتقل می­شود. به همین دلیل یافتن شماره تلفن، آدرس و اطلاعات افراد امری ضروری است. یکی از بهترین روش­ها برای استخراج شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق سامانه 118 می­باشد. هم اکنون یافتن کدپستی، آدرس و دیگر اطلاعات از طریق شماره تلفن به طور رسمی وجود ندارد و این امکان توسط اداره پست متوقف شده است.

پیش از اینکه راجع به موضوع اصلی خود یعنی شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی، بپردازیم ابتدا در یک مقدمه، راجع به نحوه ارتباطات و تحول آن­ها در گذر زمان صحبت می­کنیم تا به زمان امروز برسیم. با توجه به عصر ارتباطات که در آن هستیم به توضیح بعضی روش­ها از جمله شیوه استخراج کلیه شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی در ایران، یافتن مالک خط تلفن ثابت، چگونگی استفاده از سامانه 118، پیدا کردن شماره تلفن ثابت از روی کد پستی و مکان­یاب شماره تلفن ثابت را بیان کنیم.

شماره اشخاص حقیقی و حقوقی

مقدمه

گونه بشر از تاریخی­ترین لحظه­ای که می­شناسیم تا به امروز از شیوه و ابزارهای مختلفی جهت برقراری ارتباط استفاده کرده است. در زمان­های بسیار دور یا به عبارتی انسان­های اولیه، با استفاده از حس لامسه، حرکت دادن وجنات چهره و دست و … منظور خود را مستقیم به طرف مقابل می­رساند. کم کم با بزرگ شدن جامعه آن­ها و تشکیل اولین روستاها، علامت­های جدیدی مانند طبل و دود و از این قبیل کارها جهت هشدار دادن یا برای منظورهای دیگر استفاده می­شد. در نهایت بشر به زبان شفاهی روی آورد و به مدت طولانی از این روش بهره گرفت تا زمانی که حدودا 700 سال پیش از میلاد، طی یک تحول بزرگ در یونان الفبا اختراع شد.

پس از آن دوران، بشر قادر شد که گفتار و نوشتار را به هم تبدیل کند و افکار و عقاید خود را راحت با دیگران به اشتراک بگذارد. در واقع بشر به زندگی شهر نشینی روی آورده و در مناطق مختلف دنیا پخش شده بود. با اختراع الفبا به تدریج نامه­نگاری مرسوم شد و بشر توانست با افراد دیگر در مسافت­های درازی که قبل­ها به آن دسترسی نداشت یا به صرفه نبود، ارتباط برقرار کند.

فرستادن نامه نیز مراحل پیشرفت خود را طی کرد و به منظور آن، چاپارخانه و در نهایت پست تاسیس شد. ولی با همه این­ها بشر همچنان به ابزار سریع­تری برای انتقال پیام خود نیاز داشت. در سال 1861 میلادی شخصی به نام فیلیپ رایس، حدودا 15 سال قبل از گراهام بل موفق شد اولین پیغام از طریق تلفن را ارسال کند اما اختراع او ثبت نشد. تا اینکه در سال 1875 میلادی (1254 شمسی)، گراهام بل و همکارش موفق شدند تلفن را اختراع کنند و در سال 1876 میلادی، به طور رسمی دستگاه تلفن بل شروع به کار کرد. به سرعت سیم­های تلفن بین شهرها کشیده شد و استفاده از تلفن گسترش یافت. اولین ارتباط تلفنی در ایران در سال 1265 هجری شمسی، بین دو شهر تهران و شاه عبدالعظیم توسط رشته سیمی به طول نزدیک 8 کیلومتر برقرار شد. بهره­برداری از این اختراع جدید طی 55 سال در ایران رونق گرفت تا در سال 1320 توانست تقریبا در اختیار عامه مردم قرار بگیرد. بعدها تلفن همراه و بی­سیم وارد بازار شد و نقش تلفن­های ثابت را کم رنگ کرد که وارد جزییات آن نمی­شویم.

شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی

در این بخش ابتدا به تعریف اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی می­پردازیم سپس نحوه تنظیم و دسترسی به شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی را بیان میکنیم.

اشخاص حقیقی شامل عامه مردم و افراد عادی جامعه می شود و منظور از اشخاص حقوقی همان سازمان­ها، شرکت­ها، اداره­ها، موسسه­ها و ما شابه آن است. در ادامه شرایط ثبت نام تلفن ثابت، طبق اعلام شرکت مخابرات برای هر دو اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی ذکر می کنیم.

  • سن متقاضی تلفن ثابت باید بیشتر از 18 سال باشد یا از طرف دادگاه گواهی حکم رشد داشته باشد.
  • درخواست تلفن برای افراد کم سن، سفیه یا مجنون توسط ولی و قیم آن ها امکان­پذیر است.
  • درخواست تلفن از طریق وکیل که وکالتنامه معتبر داشته باشد و در آن اذن انجام این کار داده شده باشد، بلا مانع است.
  • اتباع خارجی و مهاجرین برای داشتن تلفن ثابت، باید از طرف استانداری محل سکونت کارت هویت و پروانه اقامت معتبر از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی داشته باشند.
  • تقاضای تلفن ثابت به صورت مشاع امکان پذیر نبوده و ممنوع می­باشد.

مدارک لازم برای دایر نمودن تلفن از طرف کارشناس نصب

  • اشخاص حقیقی
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اشخاص حقوقی
  • اصل نامه معرفی نامه ی شرکت
  • آگهی ثبت شرکت
  • آخرین تغییرات اساس نامه شرکت

بعد از آشنایی با شرایط مخابرات جهت تخصیص شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی به متقاضیان، در این قسمت به چند روش برای دسترسی و پیدا کردن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره می­کنیم.

سامانه 118

یکی از راه­های مرسوم که اغلب مردم برای رسیدن به شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی مورد نظر با آن آشنایی دارند، استفاده از سامانه 118 است. شرکت مخابرات ایران، سامانه 118 را به منظور بانک اطلاعاتی شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی به وجود آورد. از این سامانه به دو روش اینترنتی و تلفنی می­توان دسترسی پیدا کرد. ابتدا روش تلفنی و سپس روش اینترنتی را شرح می­دهیم.

برای جستجوی شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی در شهری که در آن حضور داریم، با گرفتن شماره 118 و دادن اطلاعات کافی به اپراتور می­توانیم شماره مورد نظر خود را استخراج کنیم. در صورتی که بخواهیم در شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی بین شهری جستجو کنیم، طبق اعلام شرکت مخابرات افراد می­توانند کد شهر مورد نظر به علاوه 7 بار عدد 3 را شماره­گیری کنند. برای مثال اگر در شهر قزوین بخواهیم به سامانه 118 تهران تماس بگیریم و یک شماره از شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی شهرستان تهران را پیدا کنیم، باید 0213333333 را شماره­گیری کنیم.

روش دیگر استفاده از سامانه 118 به منظور یافتن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی، از طریق اینترنت امکان پذیر است. در ابتدا به سایت رسمی مخابرات تهران وارد می­شویم. سپس در بالای صفحه اصلی قسمت محصولات و سرویس­ها در ستون مربوط به خدمات تلفن ثابت می­توان گزینه سامانه 118 کل کشور را دید. با کلیک بر روی آن وارد بخش جست و جوی شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی می­شوید. توجه شود که گاهی به دلیل شلوغی سرور سامانه 118 این بخش سایت باز نمی­شود اما اگر موفق شدید به آن دسترسی پیدا کنید انتظار می ­رود که با صفحه ای مانند شکل زیر رو به رو شوید. همانطور که در شکل میبینید برای جستجو در شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی ابتدا باید مشخص کنید که شماره مورد نظر شما در دسته اشخاص حقیقی یا اشخاص حقوقی است. با کلیک بر روی هر کدام وارد بخش جستجو می شوید که هر کدام را جداگانه با شکل توضیح خواهیم داد.

سامانه 118

با کلیک بر روی قسمت مشترکین حقیقی به صفحه ای مانند تصویر زیر منتقل می شوید:

مشترکین حقیقی

همانطور که در شکل می­بینید باید استان و شهر مشخص شود سپس حداقل یکی از فیلدهای نام خانوادگی، نام یا آدرس را پر کنید. در صورتی که با پر کردن یکی از جاهای خالی نتایج زیادی بدست آید از شما خواسته می شود که اطلاعات بیشتری وارد کنید و فیلدهای بیشتری پر کنید.

لازم به ذکر است که بعضی افراد درخواست داده­اند که شماره و اطلاعات آن­ها در میان شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی مخفی بماند به همین علت بعضی جستجوها به نتیجه نمی­رسند. شما نیز می توانید با مراجعه به بخش امور مشترکین مخابرات محل سکونت خود، در جهت مخفی کردن اطلاعات خود در سامانه 118 تقاضای خود را اعلام کنید. در آن صورت هیچ فردی با جستجو در شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی به اطلاعات شما دست نخواهد یافت.

در صورتی که بخواهید از میان شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی، در بخش اشخاص حقوقی جستجو کنید، روی قسمت مشترکین حقوقی کلیک کرده تا وارد صفحه ای مانند تصویر پایین شوید.

118 ایران

در این بخش بعد از تعیین استان و شهر بیشتر فیلد عنوان و طبقه­بندی مشاغل مهم است که با اطلاعات درست پر شود و فیلد های تحت عنوان واحد تحت پوشش و نوع فعالیت غالبا در این جستجو خالی باقی می­مانند. همانطور که مشاهده کردید از طریق این سامانه به اکثر شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی دسترسی دارید.

برای یافتن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی سایت­ها، نرم افزارها و ابزارهای دیگری در اینترنت و تبلیغات به چشم می­خورد که بعضی از آن­ها کارآمد و بعضی دیگر غیر قابل اعتماد و تقلبی هستند. ولی به روش های فوق با استفاده از سامانه رسمی 118 از طریق تلفن یا اینترنت می توان به کلیه شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی در ایران دسترسی پیدا کرد. بد نیست بدانید یک نرم افزار ایرانی تحت عنوان 118 برای گوشی های اندرویدی ساخته شده است که سامانه 118 را به صورت آفلاین یکجا دارد و به راحتی می توان در آن به جست و جوی شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت.

در سامانه 118 علاوه بر دسترسی به شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی، امکانات دیگری نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

  • شماره تلفن­های اماکن عمومی: در این بخش می توان شماره تلفن های سازمان ها، مراکز دولتی، مکان های درمانی، سیاحتی، آموزشی، زیارتی، فرهنگی، تفریحی و سرگرمی، ورزشی و اقامتگاه ها را جستجو کرد.
  • پیش شماره­ها (کدها): در این قسمت می توان پیش شماره یا کد شهرستان های هر استان را استخراج کرد. در کاربرد این بخش می توان گفت گاهی شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی و شهر آن ها را می­دانیم و تنها از کد شهر بی اطلاع هستیم.

پیش شماره شهرها

  • شماره­های ضروری: غالبا در سالنامه ها و دفترچه تلفن های قدیمی بخشی برای تلفن­های ضروری جداگانه وجود دارد. به همین شکل در سامانه 118 این بخش قرار داده شده است.
  • آدرس سایت­های دولتی: همچنین در سامانه 118 بخشی برای معرفی سایت های اینترنتی دولتی وجود دارد که در آن آدرس 24 سایت پر کاربرد نوشته شده است.

برای انجام عکس کار فوق (یافتن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی) یعنی یافتن مالک خط تلفن ثابت از طریق داشتن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی، روش مستقیم و راحتی در دسترس نیست. ولی در قدیم طی یک عمل چند مرحله­ای در می توانستیم این کار را انجام دهیم. از طریق سایت پست ایران، با وارد کردن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی به کدپستی مربوط به آن محل می­رسیدیم. سپس از طریق کد پستی می توانستیم نام مالک و آدرس را بدست آوریم.

ولی به گزارش سایت پست ایران این بخش بسته شده و در حال حاضر این کار قابل انجام نیست و در آینده برای فعال سازی دوباره آن برنامه ریزی شده است. اکنون کدپستی به جای شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی، تنها از طریق دانستن آدرس قابل استخراج است. و اما یک سایت خارجی وجود دارد که البته برای دسترسی به آن باید از فیلتر شکن استفاده شود و می توان از طریق آن با وارد کردن شماره همراه یا حتی شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی، آدرس و نام صاحب آن را بدست آورد. البته باید گفت که این سایت رسمی نبوده و همچنین اطلاعات آن شامل نمی­باشد.

پست ایران
در قدیم مانند بحث قبلی که داشتیم، امکان پیدا کردن شماره تلفن ثابت از روی کدپستی نیز امکان پذیر بود و این کار از طریق سایت رسمی پست ایران انجاممیگرفت. ولی امروزه این امکان به وسیله خود سایت پست ایران برداشته شده است و برای بازگرداندن آن صحبتی نکرده اند. دلیل بسته شدن این قبیل امکانات احتمالابخاطر رعایت نکردن حریم خصوصی اطلاعات افراد است. از طرفی بدست آوردن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی کار ساده ای است و همچنین وجودافراد مزاحم و فرصت طلب که تنها از روی کنجکاوی به استخراج آدرس و کدپستی می پردازند و برای صاحب آن مشکل ایجاد می کنند. البته این قضیه برای بحث یافتنشماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی نیز وجود دارد. اما هیچ فردی با داشتن شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی نمی تواند دردسر ساز شود.نهایت مزاحمتی که یک فرد با داشتن شماره بتواند انجام دهد تماس است که از طریق دستگاه تلفن، شخص مزاحم قابل کنترل و مسدود شدن است.

و اما با وجود برداشته شدن این امکانات که در بالا به آن ها اشاره کردیم، هم چنان راهی برای یافتن مکان مربوط به شماره تلفن­های اشخاص حقیقی و حقوقی که در دست داریم وجود دارد. یک نرم افزار ایرانی به عنوان مکان­یاب شماره تلفن ثابت برای گوشی های اندرویدی به نام شماره یاب (مکان یابی موبایل و تلفن) وجود دارد که از طریق آن می توان به مکان شماره تلفن ها رسید. این برنامه را می توانید از برنامه بازار دانلود کنید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید