ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

اطلاعات جامع در مورد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

اطلاعات جامع در مورد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا چیست؟ چه اطلاعاتی در مورد آخرین طرح اجرایی برای کاهش آلودگی دارید؟ در این بخش از مقاله سعی داریم با ارائه ی مطالبی در مورد همه ی قوانین و البته هزینه و محدوده ی زمانی اطلاعات مفیدی در مورد محدوده طرح ترافیک تهران 98  یا نقشه طرح ترافیک تهران در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. طرح ترافیک تهران و کنترل آلودگی هوا از اوایل تابستان امسال در تهران آغاز شد و هدف اصلی اجرای این طرح آن بوده است که بتوانیم گامی موثری برای ککاهش میزان آلودگی هوای پایتخت برداریم البته این طرح به طور کامل فقط وسایل نقلیه را تحت کنترل داشته است.

اگر شما جزو دارندگان وسایل نقلیه هستید دانستن اطلاعات کامل طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا برای شما امری الزامی است زیرا در غیر اینصورت گرفتار مشکلاتی در خصوص رانندگی در پایتخت خواهید بود. ساکنان پایتخت که تاکنون با عناوین چون طرح زوج و فرد آشنا بوده اند اینکه باید برای رانندگی در داخل شهر طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا را در اولویت خود قرار خواهند داد. البته محدوده ی اجرای طرح ثابت بوده است ولی لازم به ذکر است بسیاری از قوانین مربوط به آن به طور کامل تغییر کرده است. طرح قبلی که برای کاهش میزان ترافیک و البته الودگی مورد استفاده بوده است دارای برخی نواقض بوده و همین امر سبب شده که مسئولان پایتخنت به دنبال ایده ای بهتر برای جایگزینی آن باشند. از مهمترین اشکالاتی که این طرح داشت می توان به راهکارهای ساده برای دور زدن آن اشاره کرد، بسیاری از افراد با داشتن دو خودروی با پلاک زوج و فرد توانسته بودند همواره از وسیله ی نقلیه ی خود در همه ی زمان ها استفاده کنند. از سوی دیگر تعداد روزهای زوج و فرد نیز یکسان نبود و همین امر سبب به وجود آمدن ناعدالتی گردیده بود.  با پیش بینی آلودترین مناطق تهران و پیش بینی آلودگی هوای تهران و البته ترافیک و آلودگی هوای تهران  طرح دیگری جایگزین آن باشد.

طرح ترافیک

راهنمای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم وجود نواقض در طرح زوج و فرد سبب شده است که به طور جدی به دنبال طرحی جدیدی برای کاهش میزان ترافیک و البته آلودگی باشیم. اگر امروزه راه چاره ای برای کاهش آلودگی و البته میزان ترافیک پایتخت در نظر گرفته نشود در سال های آتی ممکن است مشکل یاد شده دیگر قابل کنترل نباشد و لازم به ذکر است نه تنها دولت بلکه مردم عزیز مان نیز در اجرای این طرح باید مصمم باند و البته نظرات و ایده های خود را مطرح کنند در این حالت می توان گامی بزرگ در راستای کاهش آلودگی انجام داد در غیر اینصورت مجبور خواهیم بود در سال های آتی متحمل زیان های عظیمی باشیم. میزان ترافیک و البته آلودگی به طور مستقیم بر روی سلامت جسمی و روحی ما نیز تاثیر گذار است به ویژه تشدید بیماری ها به دلیل بروز چنین حوادثی امری طبیعی است.

محدوده ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

درباره ی محدوده ی اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا بهتر است بگوییم که اگر محدوده ی طرح قبلی را به یاد دارید دیگر لزومی به حفظ کردن محدوده ی جدید نیستید زیرا مسئولان سعی کرده اند برای راحتی بیشتر شهروندان محدوده ی اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا را همین محدوده ی طرح زوج و فرد در نظر بگیرند.محدوده ی موجود از سمت شمال به اتوبان همت و از سمت جنوب به بزرگراه بعثت محدود می گردد. در شرق  از اتوبان امام علی و اتوبان‌های چمران و البته نواب صفوی به طور مشترک در غرب محدوده طرح یادشده قرار دارند.

از مزیت های اصلی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا می توان به این مورد اشاره کرد که دیگر نیاز نیست برای رانندگی در داخل شهر پلاک ماشین خود را با روز هفته همسان کنید. در نظر داشته باشید که طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به طور کامل از طرح ترافیک موجود مجزا است و ورود به محدوده ی ترافیک جریمه ی خاص خود را دارد. برداشته شدن چنین گزینه ی هماهنگ کردن نوع پلاک خودرو با روز هفته سبب شده است که بسیاری از افراد استقبال بیشتری از اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا داشته باشند و همین امر سبب شده بتوانیم به آینده ی درخشان و به دست آمدن نتایج بهتر توسط این طرح امیدوار باشیم؛ زیرا استقبال عمومی بهتر می تواند عاملی برای موفقیت بیشتر باشد.

هزینه ی ورود به محدوده ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

هزینه ی ورود به محدوده ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا چقدر است؟ سوالی است که در ابتدا به ذهن هر کدام از ما ممکن است نرسد زیرا در طرح زوج و فرد اگر چه محدودیت زمانی داشته ایم ولی هزینه ای پرداخت نمی کرده ایم. متاسفانه در طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مجبور به پرداخت هزینه هستیم ولی داستان به این صورت ترسناک نیست زیرا برخی از تبصره هایی در راه است که مورد پسند خواهد بود. در طرح زوج و فرد از یک فصل فقط 45 روز حق استفاده از خودرو خود در محدوده ی لازم داشته ایم و این مدت 45 روز به طور کامل رایگان بوده است ولی در طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا این مدت زمان به 20 روز محدود می شود یعنی در یک فصل مجاز به رانندگی در محدوده ی خاص به مدت 20 بار به صورت رایگان خواهید بود ولی بعد از آن باید هزینه ی لازم پرداخت شود البته خبر خوب این است 20 بار اشاره شده بدون محدودیت زمانی و روز است یعنی هر گاهخ بخواهید می توانید از گزینه ی رایگان خود استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید امکان انتقال آن از فصلی به فصلی دیگر نیست و اگر در زمان مشخص شده از ظرفیت موجود استفاده نکنید خواهد سوخت. این امر اگرچه در نظر برخی مخاطبان ممکن است گزینه ی نامناسبی باشد ولی در نظر داشته باشیم ما برای کاهش آلودگی شهرمان باید با هم گام برداریم تا بتوانیم مشکلات موجود را از بین ببریم.

طرح ترافیک

روز و ساعت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

زمان اجرای آن از روز  شنبه تا روز  چهارشنبه 6:30 صبح تا ساعت 19:00 بعد از ظهر است و پنج‌شنبه‌ها نیز در ساعت 13:00 به اتمام می‌رسد.  به جز روز جمعه طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در همه ی روز های هفته قابل اجرا است. خبر خوب در مورد زمان اجرای این طرح آن است که در روز پنجشنبه فرصت اجرای طرح ترافیک موجود نیست ولی باید از طرح کنترل آلودگی هوا عبور شود تا بتوانیم از طرح ترافیک استفاده کرد.

روزهایی که جزو تعطیل رسمی است نیز شامل طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نمی باشد به همین دلیل در این روزها نمی توانید با خیال راحت رانندگی کنید و دیگر دغدغه ی پرداخت هزینه نباشید. بر اساس آخرین اطلاعیه به دست امده هزینه ی پرداختی برای این طرح نصف هزینه ی طرح ترافیکی می باشد در وب سایت شهرداری استان تهران می توانید به راحتی اطلاعات لازم برای به دست آوردن هزینه ی محاسبه شده را به طور شفاف به دست آورید. بر اساس

  • نوع معاینه فنی خودرو
  • محدوده سکونت شما
  • محدوده تردد
  • ساعت تردد شما

هزینه ی یاد شده به دست می آید اگر اطلاعات کامل در مورد 4 متغیر یاد شده را داشته باشید در این صورت می توانید به آسانی محاسبات لازم برای هزینه ی درخواستی را به دست آورید.

تخفیف موجود در هزینه ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

آیا برای استفاده از طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تخفیف هایی نیز موجود است؟ در جواب باید بگوییم بله ولی برای افراد خاص. افرادی که در محدوده ی طرح زندگی می کنند اگر قبل از ساعت 8:30 از منزل خارج شوند و بعد از ساعت 17 به منزل برگردند در این صورت نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه برای استفاده از طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیستند. این امر سبب شده است که ساکنان این ناحیه بدون پرداخت هیچ گونه هزینه در این محدوده رفت و آمد کنند ولی اگر مجبور باشید در بازه ی زمانی گفته شده تردد داشته باشید در این صورت هزینه ی نصف هزینه ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا درخواست می شود و هیچ گونه محدودیتی نیز برای این منظور موجود نیست. برای اینکه بتوانید از این فرصت و تخفیف استفاده کنید باید مدارکی دال بر سکونت در این محدوده را با مراجعه به بخش های ویژه اثبات کنید و همچنین عاری از هرگونه عوارض سالیانه نیز برای خودروی مربوطه باشید. ناگفته نماند برای هر واحد مسکونی فقط یک خودرو می تواند از تخفیف یاد شده بهره مند باشد هزینه برای سایر خودرو ها به طور عادی و مطابق با قوانین یاد شده دریافت خواهد شد. اگر بیش از یک خودرو دارید بهتر است وسیله ای نقلیه ای را در اولویت خود قرار دهید که بیشتر از بقیه ی موارد مورد استفاده قرار می گیرد.

محدوده طرح ترافیک

اقدامات لازم برای استفاده از طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

برای اینکه کاربران بتوانند از طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا استفاده کنند مسئولان وب سایت ویژه ای را برای این منظور در نظر گرفته اند که مخاطبان به راحتی بتوانند اقدامات ثبت نام را انجام دهند. برای این منظور کافی است که کافی است به وب سایت یاد شده مراجعه کنید و اطلاعات لازم را یادداشت کنید بعد از ان پیام های فعال سازی را دریافت خواهید کرد که بعد از تایید کردن آن لازم است وارد سامانه ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا شوید و اینبار اطلاعات خودروی خود را وارد کنید. در نظر داشته باشید که می توانید بیش از یک خودرو را در این سامانه ثبت کنید و برای این منظور هیچ گونه محدودیتی موجود نیست. زمانی نیز برای ثبت نام در سایت یاد شده در نظر گرفته نشده است و همه ی کاربران می توانند در هر زمانی اقدامات ثبت نام را انجام دهند. البته اگر تمایلی به ثبت نام در این وب سایت را نداشته باشید در این صورت 20 روزی که قرار است به صورت رایگان از طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا استفاده کنید محروم خواهید بود و همه ی تردد های شما هزینه بر خواهد بود پس با این توصیف به نفع شما است که اقدامات ثبت نام را هر چه زودتر انجام دهید.

عدم پرداخت هزینه ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا

عدم پرداخت نشدن طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا سبب می شود که فرصتی یک ماهه برای شما در نظر گرفته شود در صورتی که در این فرصت یاد شده هزینه ی یاد شده را پرداخت نکنید متحمل به پرداخت جریمه نیز خواهید بود به همین دلیل پیشنهاد ما این است برای اینکه مجبور به پرداخت هزینه های مازاد نباشید در این صورت سعی کنید ابتدا در همان اولین فرصت هزینه ی یاد شده را پرداخت کنید. لازم به ذکر است که به محض ورود به طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا پیامی حاوی بر هزینه ی پرداختی را دریافت خواهید کرد مدت زمان یک ماهه به طور کامل از همان روز آغاز می شود به همین دلیل کاربران بهانه ای برای عدم اطلاع از زمان مقرر شده نخواهند داشت. در سامانه ی یاد شده برای ثبت نام اطلاعات به صورت جامع تر در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

شما میتوانید از مقاله سهام عدالت و آشنایی با سامانه عدل ایران استفاده نمایید.

نظر خودتان را ارسال کنید