ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

سیر تا پیاز قرص زینک پلاس همراه با نکات مهم

جالب است بدانید که آهن فراوان ترین عنصر در بدن می باشد و دومین عنصری که بدن به فراوانی به آن نیاز دارد، زینک میباشد که از خانواده روی است. دلیل نیاز بالای بدن به قرص زینک پلاس آن است که بدن در فعالیت ها و سوخت و ساز های پروتئین و کربوهیدرات ها به  این عنصر نیاز دارد تا با 100 آنزیم مختلف ترکیب شود. هرچه میزان روی و زینک در بدن بیشتر شود ، عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز بالاتر میرود.

آشنایی با عملکرد های قرص زینک پلاس

جالب است بدانید که آهن فراوان ترین عنصر در بدن می باشد و دومین عنصری که بدن به فراوانی به آن نیاز دارد، زینک میباشد که از خانواده روی است. دلیل نیاز بالای بدن به قرص زینک پلاس آن است که بدن در فعالیت ها و سوخت و ساز های پروتئین و کربوهیدرات ها به  این عنصر نیاز دارد تا با 100 آنزیم مختلف ترکیب شود. هرچه میزان روی و زینک در بدن بیشتر شود ، عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز بالاتر میرود.

شاید با خود فکر کنید که چرا گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن شما به شدت ضعیف عمل میکند و توانایی ترمیم زخم ها و رشد و تکامل را ندارد، برای پاسخ به این سوال باید به ارتباط مستقیم قرص زینک پلاس با این مشکلات سیستم ایمنی بدن اشاره مرد. هنگامی که میزان روی در بدن کاهش میابد به تدریج قوه ی بویایی و بینایی و چشایی نیز ضعیف میشوند . در برخی از موارد نیز مشاهده میشود که زنان باردار دچار مشکل میشوند، به عبارت دیگر فرزندان آنان رشد و تکامل طبیعی ندارند و دچار نارس بودن می شوند و فعالیت تقسیم سلولی در انان به شدت ضعیف عمل میکند. در این مواقع پزشک تشخیص میدهد که افراد باید تحت مدت زمان درمان از قرص زینک پلاس استفاده کنند . دقت کنید که ماده ی روی که در قرص زینک پلاس به مقدار زیادی یافت می شود به طور طبیعی باعث شادابی و سلامت پوست در افراد و استحکام ناخنها و افزایش قوت و رشد موی سر انسان می شود.

قرص زینک پلاس

تاثیر زینک پلاس  و کمبود آن

جالب است که بدانید تاثیر قرص زینک پلاس تا قبل از پایان سن رشد، دوبرابر است و تاثیر جالبی در تقویت و رشد مو و پوست و تمام سیستم ایمنی بدن دارد، به طوری که در سال های اخیر مشاهده شده که نوجوانی که از قرص زینک پلاس استفاده می کنند ، کمتر در معرض بیماری هایی ساده همچون سرماخوردگی و کم خونی قرار میگیرند. شاید اکنون این چالش در ذهن بسیاری از شما ایجاد شود که کمبود روی و نیاز به قرص زینک پلاس  چگونه در بدن ایجاد میشود . واقعیت آن است که انسان در عصر جدید ، در معرض بسیاری از عادت های نادرست قرار گرفته که زمینه را برای کمبود روی در بدن اماده میکنند. این عادت های غلط در بسیاری از ما دیده می شود، مانند: کم خوابی، اختلالات عصبی، ریزش مو در اثر تاثیر شامپو هایی با ترکیبات شیمیایی و …..

قرص زینک پلاس علاوه بر آن که سرشار از روی میباشد، ترکیب بسیار مفیدی از ویتامین های C و B را نیز داراست که به حفظ سلامتی و شادابی بیشتر جوانان و نوجوانان کمک میکند.

خواص قرص زینک پلاس

  • قرص زینک پلاس تاثیر شگفت و عالی در سلامت پوست و حفظ شادابی و طراوت آن دارد. روی موجود در قرص زینک پلاس و ویتامین های آن باعث میشوند تا پوست طراوت خود را حفظ کند و در برابر تغییرات جوی سریعا تحت تاثیر قرار نگیرد و دچار افتادگی و پیری زود هنگام شود. بنابراین استفاده از قرص زینک پلاس برای جوانان و نوجوانانی که از مشکلات پوستی همچون آکنه و یا خشکی پوست رنج می برند به شدت توصیه شده است ، زیرا قرص زینک پلاس توانایی تنظیم غدد چربی پوست را دارد ، به عبارت دیگر علاوه بر آنکه طراوت پوست را حفظ میکند و مانع افتادن چین و چروک بر روی پوست می شود، اجازه نمی دهد تا چربی های زائد بر روی پوست جمع شوند و باعث آکنه شوند.
  • بسیاری از بانوان و آقایان که مدت زیادی در معرض حملات عصبی و شغل های سخت میباشند مسلما دچار ریزش مو میشوند، حتی بانوان حامله و یا دانش آموزانی که به سختی درس می خوانند ، در این شرایط برای حل مشکل ریزش موی زنان چه باید کرد و راه حل اصلی چه میباشد. امار بدست امده از سال های گذشته نشان میدهد که بانوان و اقایانی که قرص زینک پلاس مصرف می کنند نسبت به کسانی که از این دارو استفاده نمیکنند ،پوست و موی شاداب تری دارند.

برخی از نوجوانان دچار مشکلاتی همچون رشد کم جسمی و ذهنی در سنین رشد می باشند که در این حالت اگر به پزشک مراجعه کنند ، پزشک  قرص زینک پلاس را تجویز خواهد کرد که موثرترین دارو در جهت رشد ذهنی و جسمی نوجوانان می باشد و در کوتاه مدت اثرات آن قابل مشاهده است.

قرص زینک پلاس

دیگر خواص قرص زینک پلاس

  • برخی از بانوان جوانی که پس از ازدواج با مشکل ناباروری مواجه می شوند و پس از ازمایش های متعدد متوجه میشوند که در واقع هیچ مشکل خاصی در بدن انان وجود ندارد که مانع بچه دار شدن انان باشد، می توانند از این قرص استفاده کنند ، زیرا قرص زینک پلاس با تقویت قوای جنسی باعث میشود تا قدرت باروری به سرعت افزایش یابد.
  • بسیاری از افراد امروزه در اثر استفاده از مواد غذایی ناسالم ، سیستم ایمنی دفاعی ، ضعیفی دارند. یعنی با کوچکترین اتفاق به راحتی در معرض بیماری اتفاقات ناگوار قرار می گیرند. در این مواقع مصرف قرص زینک پلاس در بدن انان باعث میشود تا فرد به مرور سیستم دفاعی قوی تری داشته باشد و در برابر ورود بیماری ها سریعا تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • شاید شما نیز دقت کرده باشید برخی از اطرافیان و یا حتی خود ما هنگامی که سرما میخوریم ، دچار مریضی سخت و طول نقاهت بسیار بالا می شوید. بسیاری از پزشکان معتقدند که استفاده از قرص زینک پلاس باعث میشود که طول مدت نقاهت بیماری سرماخوردگی کاهش یابد و بیمار با شدت کمتری و دو دوره ی کوتاه مدت تری

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس چه زمانی میباشد؟

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس در وسط روز می باشد. زیرا وسط روز بهترین زمان برای سوخت و ساز بدن است و روی می تواند با اضافه شدن به فعالیت سلول ها بهترین نتیجه را در سلامتی فرد بوجود آورد. متخصصان عقیده دارند که اگر قرص زینک پلاس در هنگام ناهار میل شود بهتر است. شاید با خود فکر کنید که چرا هنگام خوردن ناهار بهترین زمان برای مصرف قرص زینک پلاس می باشد و چرا باید این قرص را در صبح یا شب به هنگام شام میل کرد؟

اگر بخواهیم این سوالات شما را به طور کامل پاسخ دهیم باید ابتدا توجه داشته باشید که هر قرصی یا توجه به مواد تشکیل دهنده ی آن باید در زمان مناسبی میل شود . برای مثال قرص زینک جز آن دسته از مواد دارویی میباشد که به عنوان مکمل غذایی میباشد و به عملکرد بهتر سلول های بدن کمک می کند ، بنابراین باید در هنگامی استفاده شود که بدن در اوج فعالیت های سوخت و ساز خود می باشد. به عبارت دیگر این قرص باید دقیقا در زمان صرف ناهار که بهترین زمان فعالیت سلول های رشد بدن می باشد مصرف شود تا تاثیر مطلوب آن پس از مدت زمان کوتاهی ، دیده شود. در حالت عادی و به صورت میانگین خوردن یک عدد قرص زینک پلاس برای افراد بالغ کافی میباشد.

البته این را در نظر بگیرید که نظر پزشک می تواند بسیار مهم باشد و سعی کنید با نظر پزشک و با زمان هایی که او تعیین می کند اقدام به خوردن این قرص ها بکنید.

زینک پلاس

چند نکته اساسی

  • سعی کنید در حالت کلی مواد دارای کلسیم مانند شیر و لبنیات را حدود یک ساعت قبل و بعد مصرف قرص زینک پلاس ، میل نکنید زیرا کلسیم جز موادی می باشد که مانع از اثر گذاری قرص زینک پلاس می شود و اجازه ی جذب ماده ی روی را به سلول ها نمی دهد، در نتیجه مصرف قرص زینک پلاس بی نتیجه خواهد بود و در برخی از موارد عوارض جبران ناپذیری را نیز به همراه خواهد داشت.

 

  • برای جلوگیری از رسوب کردن ماده روی موجود در قرص زینک پلاس ، این دارو را همراه با اب فراوان که به طور میانگین حدود دو لیوان میباشد میل کنید تا از عوارض جدی و این مکمل غذایی دور باشید. توجه داشته باشید که اگر تمام دارو ها با آب زیاد مصرف شوند بسیار بهتر است و مکمل های غذایی همچون زینک پلاس حتما باید با آب فراوان میل شود.

کافئین نیز همچون کلسیم جز موادی میباشد که مانع از فعالیت قرص زینک در بدن می شود و اجازه ی جذب روی و ویتامین ها را از سلول های بدن میگیرد. پس بهتر است نوشیدن چایی و قهوه و تمام مواد دارای کافئین را یک ساعت قبل و بعد ناها کنار بگذارید تا مانع جذب روی در بدن میشود.

مقدار مصرف قرص زینک پلاس برای کودکان

همانطور که مطرح شد ، روش مصرف قرص زینک پلاس باید به صورت  روزانه باشد. اما جالب است بدانید که دوز مصرف و مقدار قرص زینک پلاس ، در سنین مختلف  متفاوت میباشد.  در حالت کلی باید با توجه به سنین کودکان میزان مصرف قرص زینک پلاس را برای آنان مشخص کرد. اگر یک نوزاد که سن آن از شش ماه کمتر است را نزد پزشک ببرید متوجه خواهید شد که پزشکان به صورت میانگین حدود دو میلی گرم مصرف زینک را به این نوزادان کوچک توصیه می کنند. برای کودکان شش ماه تا سه سال اصولا بیشتر متخصصان مصرف زینک را تا حدود سه میلی گرم تجویز میکنند. همانطور که مشاهده میکنید با بالا رفتن سن کودکان دوز مصرف و مقدار مصرف زینک پلاس هم افزایش پیدا میکند اما تا سنین بالغ شدن این افزایش ادامه دارد و پس آن به حدی استاندارد می رسد. کودکانی که از چهار سال تا هشت سال سن دارند باید حدودا پنج میلی گرم از ماده ی زینک را استفاده کنند. در نوجوانان نیز تا سن سیزده سالگی که بهترین سنین مصرف قرص زینک پلاس و ماده ی روی می باشد ، باید حدودا هشت میلی گرم از این مکمل مفید غذایی استفاده شود.

از آنجا که سنین نوجوانی و اوایل جوانی بهترین سنین رشد جسمی و ذهنی می باشد، استفاده از این قرص بسیار الزامی و تاثیر گذار میباشد و چه بهتر است که استفاده از این مکمل غذایی تحت نظارت پزشک متخصص باشد تا بهترین نتیجه در کوتاهترین زمان بدست آید.

zinc

مثالی برای مقدار مصرف قرص زینک پلاس برای کودکان

به طور مثال در نوزادان تا شش ماهگی میزان آن دو میلی گرم در روز است. مقدار دوز تجویزی در نوزادان بین شش ماه تا سه سال سه میلی گرم در روز می باشد. با بالا رفتن سن کودکان مقدار دوز مصرف این دارو نیز افزایش پیدا می کند. به طور مثال به کودکان چهار تا هشت سال باید پنج میلی گرم از این دارو داد و کودکان نه تا سیزده سال نیز مقدار هشت میلی گرم از این دارو باید مصرف کنند. از آن جایی که در این سنین کودکان رشد سریعتر و بهتری دارند بنابراین با مکمل قرار دادن رژیم غذایی, سبزیجات و میوه ها می توان به رشد بهتر و سریعتر نیز کمک کرد. توجه داشته باشید که در طول مدت مصرف  این داروی دارای روی ویتامین ، اگر از مواد دارای املاح معدنی و ویتامین های مکمل همچون میوه ها و سبزیجات و آبمیوه های طبیعی استفاده شود، اثر قرص زینک پلاس به طور چشمگیری چند برابر خواهد شد.

تا چه زمانی باید دوره مصرف قرص زینک پلاس ادامه یابد؟

برای اینکه به طور دقیق بخواهیم مدت زمان مصرف قرص زینک پلاس را مشخص کنیم، باید در ابتدا مشخص کنیم که دلیل آن که توصیه شده است قرص زینک پلاس باید با غذا و یا آبمیوه مصرف شود چه میباشد. دلیل اصلی آن را می توان مشکلات معده دانست که پزشکان توصیه میکنند این قرص را به همراه آب و غذا مصرف کنید تا هضم آن راحت تر باشد. جالب است بدانید که کسانی که به طور متوسط در سال های متمادی حد 50-300 میلی گرم قرص زینک پلاس مصرف کرده اند بعد از سالها به طور خودکار دچار مشکلات معده خواهند شد. استفاده این قرص به همراه غذا و آب ، آبمیوه می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

در برخی از موارد نیز دیده شده است که وقتی افراد به مدت طولانی و بیش از حد از قرص زینک پلاس استفاده میکنند ، دچار مشکلاتی همچون تهوع، سردرد، استفراغ، سرگیجه، تب و …. می شوند . از طرفی هم حتی اگر این مشکلات هم دیده نشود، مصرف بیش از حد و خودسرانه ی زینک پلاس باعث عدم جذب املاح معدنی مانند آهن و مس در بدن میشود. حتی در مواردی نیز دیده شده است که افرادی که خودسرانه به مصرف قرص زینک پلاس ادامه دادند، دچار ناراحتی و یا تشدید مشکلات کبدی و روده شده اند.

بهترین راه حال برای آنکه بدانید تا چه زمان باید به مصرف قرص زینک پلاس ادامه دهید آن است که با پزشک متخصص خود مشورت کنید و در طول مدت زمانی که تحت درمان هستید هر چند وقت یکبار چکاپ کامل شوید تا پزشکتان با دید بازتری روند درمان را ادامه دهد.

علائمی که در زنان و آقایان نشان میدهد که ماده ی روی در بدن کم است؟

  • کمبود ویتامین روی در بدن آقایان و پسران جوان به مرور باعث عدم تکامل غده ی پروستات و کم شدن قدرت جنسی و باروری میشود. همچنین در برخی از موارد نیز دیده شده است که تکامل بیضه در سنین رشد پسران نیز دچار مشکل میشود که حتی پس از سنین بلوغ و رسیدن به بزرگسالی نیز حل چنین مشکلاتی بسیار سخت و طاقت فرسا میشود.
  • بانوان و دختران جوان نیز به شدت ممکن است از کمبود ویتامین روی در بدنشان عذاب بکشند، زیرا به مرور زمان اختلالات هورمونی در بدن بانوان باعث میشود که در عملکرد درست تخمدان ها و تکامل رحم نیز مشکل ایجاد شود. در چنین مواردی علاوه بر کاهش قدرت باروری شاهد آن هستیم که چرخه ی جنسی نیز در خانمها و آقایان به طور عجیبی مختل میشود. استفاده از این قرص در چنین مواردی بسیار کارآمد و مفید می باشد و می تواند در هر فرد تا میزان نسبتا زیادی این مشکلات را حل کند.
  • در خانمها و آقایان ،ریزش مو یکی از علائم اصلی میباشد که به افراد نشان میدهد میزان ماده ی روی و ویتامین ها در بدن کاهش یافته است .
  • این باور غلط در بسیاری از افراد بوجود آمده است که بروز عفونت های متعدد جنسی و غیر جنسی در بانوان و آقایان ، نشان دهنده ی عدم رعایت بهداشت است . اما حقیقت آن است که بیشتر این عفونت ها در اثر کمبود ویتامین هایی همچون روی در بدن شکل میگیرد و قرص زینک پلاس می تواند این مشکلات را به راحتی حل کند.

زینک پلاس

ادامه علائم و اثرات کمبود روی در بدن

  • هیپوگناد یسم در مردان نیز در بسیاری از موارد به دلیل کمبود ویتامین روی ایجاد میشود . شاید اکنون این سوال برای شما پیش آید که هیپوگنادیسم چیست و ارتباط آن با قرص زینک چیست؟ حقیقت آن است که ، هیپوگنادیسم به معنی ناکارآمدی گنادها می باشد، به عبارت دیگر زمانی که هیپوگنادیسم در مردان ایجاد می شودکه عواملی همچون افت سطح تستوسترون یا آندروپوز نیز به همراه داشته باشد. البته بهتر است نگرانی را کنار بگذارید زیرا قرص زینک پلاس ذر حل این مشکل شما را یاری خواهد کرد.
  • جالب است که بدانید،کاهش اشتها نیز از علائم اصلی کم شدن ماده ی روی در بدن می باشد. مصرف قرص زینک پلاس باعث افزایش اشتها در افراد میشود.
  • در برخی از موارد هم دیده شده است که ، بروز اختلال در حس چشایی و بویایی، افراد را عذاب میدهد ، غافل از آنکه علت آن ممکن است کمبود ویتامین روی باشد .
  • شاید شما هم شنیده باشید که برخی از افراد در هنگام کاهش نور و تاریکی شب ، دچار اختلالاتی همچون تاری دید و یا کاهش توانایی بینایی در هنگام تاریکی و شب میشوند.
  • توجه داشته باشید که گاهی ممکن است بروز زخم ها و اختلالات متعدد در پوست،بدون دلیل خاصی باشد و مدت زمان درمان آنان نیز بسیار طولانی باشد.در این حالت است که باید به کمبود ویتامین روی و نیاز به مصرف قرص زینک پلاس ، پی برد.

دیگر علائم و اثرات کمبود روی در بدن

  • جالب است که گاهی بروز اسهال های مزمن و شدید ، باعث ان میشود که افراد مقدار زیادی از لب و مواد معدنی و ویتامین های بدنشان را از دست دهند. در این حالت استفاده ازاین قرص می تواند به راحتی این مشکل را حل کند.
  • تورم قرنیه ها نیز می تواند در دید اول مشکلی نا چیز به شمار اید اما ادامه ی این مشکل می تواند خسارت بزرگتری همچون نابینایی را به همراه داشته باشد . پس چه بهتر است که اگر این علائم را مشاهده کردیم با مصرف قرص زینک پلاس سریع از پیشرفت این بیماری ها و مشکلات جلوگیری کنیم.
  • در آخر می توان به یکی دیگر از نکات مربوط به کمبود ویتامین اشاره کرد. یعنی ممکن است که شاهد بروز اختلالات و ناهنجاری های رفتاری نیز باشیم که نیازمان را به قرص زینک پلاس ، دوبرابر میکند .

زینک پلاس

تاثیر قرص زینک پلاس برای چاقی صورت

جالب است بدانید که قرص زینک پلاس با دارا بودن مواد معدنی و ویتامین های فراوان تاثیر اعجاب انگیزی بر روی چهره و چاقی صورت دارد. نوعروسان و تمام کسانی  که از لاغری چهره خود رنج میبرند می توانند قرص زینک پلاس را هر روز در کنار وعده ی غذایی ظهر میل منند تا شاهد تغییرات عمده در چهره شان شوند. برای اینکه به طور دقیق تری را مسئله را برای شما روشن کنیم باید گفت که این قرص با دارا بودن موادی همچون روی و ویتامین های گروه B و C می تواند نقش عمده ای در کلاژن سازی پوست داشته باشد و به طور عمده ای کمک کند تا چهره ی افراد چاق تر نشان داده شود. البته فراموش نکنید که در طول مدتی که قرص زینک پلاس را مصرف می کنید بهتر است از مواد غذایی همچون گوشت و پروتئین تخم مرغ هم استفاده کنید تا هرچه زودتر به نتایج دلخواهتان برسید. استفاده از میوه ها و املاح معدنی نیز در هر مرحله ای که باشید میتواند شما را یاری دهند و سریعتر نتیجه موردنظرتان را به شما نشان دهند.این قرص به دلیل دارا بودن ماده ی روی به بدن این امکان را میدهد تا جذب آهن در بدن بالاتر رود و گردش خون به نحو بهتری در بدن ایجاد شود و خونرسانی به تمام نقاط بدن از جمله صورت به نحو احسن انجام میشود.

در نهایت می توان گفت که قرص زینک پلاس نه تنها یک مکمل نیست بلکه یک ضرورت می باشد.  از این رو سعی کنید آن را به نوعی در سبد غذایی خود قرار دهید، البته این بدین معنی نمی باشد که بدون توجه و بدون دستور پزشک دست به مصرف این قرص بزنید اما مصرف آن را نیز بی فایده ندانید و به نوعی آن را هم عرض قرص های ویتامینه قرار ندهید.

امیدواریم از این مقاله سلامتی و بهداشت سایت مسترآموز نهایت استفاده را برده باشید.شما میتوانید از مقاله قرص آلفن ایکس ال 100 و صدف بیوتی استفاده نمایید.

دیدگاه های این مطلب

نظر خودتان را ارسال کنید