ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

کد تنظیمات اینترنت همراه اول و آموزش فعالسازی اینترنت

همراه اول به عنوان بزرگ ترین اپراتور ارائه خدمات مکالمه و پیامک و اینترنت کشور، در بازه های زمانی کوتاه اقدام به ارائه سرویس های به روز و با قابلیت های بیشتر برای مشترکین محترم خود می نماید. اینترنت نوترینو و نسل 4G، 4.5G سرویس های جدید اینترنت همراه اول هستند که برای فعال سازی آن ها تنظیمات ساده و واضحی توسط این شرکت ارائه شده است.

در این مقاله قصد داریم مطالب کاربردی و مفیدی را پیرامون ویژگی های اینترنت نسل نوترینوی همراه اول و فعال‌ سازی کد تنظیمات اینترنت همراه اول، به خواننده گرامی ارائه نماییم.

همراه اول

نوترینو؛ نسل جدید اینترنت همراه اول

شاید برایتان جذاب باشد اگر کمی راجع به مفهوم نوترینو و اینکه چرا همراه اول از این نام برای نسل جدید اینترنت خود استفاده کرده است، بدانید. نوترینوها یکی از ذرات اساسی تشکیل دهنده جهان هستند. نوترینوها ذرات زیر اتمی هستند که تقریباً هیچ جرمی ندارند و می توانند در کل سیارات جا به ‌جا شوند و با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کنند. اینترنت نوترینوی همراه اول نسل جدید اینترنت های ارائه شده از جانب شرکت همراه اول می باشد که برخلاف نسل گذشته که نسل 2G نامیده می شد، علاوه بر فراهم آوردن خدمات مکالمه، خدمات انتقال داده و امکان بهره گیری از اینترنت با سرعت بالا و استفاده از خدمات چندرسانه ای را برای کاربران ارائه و تسهیل نموده است.

امکانات قابل دسترس با اینترنت نوترینو همراه اول

با خریداری و فعال سازی کد تنظیمات اینترنت همراه اول، می توانید با سرعتی بالا چه در حالت سکون و چه در حال حرکت، به شبکه اینترنت متصل شوید. همچنین قابلیت های شرکت در بازی های آنلاین فضای مجازی، دسترسی و دریافت برنامه های در حال پخش زنده شبکه های مختلف صدا و سیما، برقراری تماس تصویری با سرعت بسیار مطلوب و بسیاری از خدمات کاربردی دیگر برای کاربران مهیا می باشد. قابل ذکر است که برای بهره مندی از قابلیت های اینترنت نوترینو می بایست در محدوده مکانی تحت پوشش این شبکه قرار داشته باشید. به منظور اطلاع از محدوده های تحت پوشش اینترنت نوترینوی همراه اول می توانید به سایت شرکت مراجعه نمایید. همچنین یکی از خدمات ویژه همراه اول، اختصاص اینترنت رایگان به آن دسته از مشترکینی است که اقدام به تعویض سیم کارت قدیمی خود به سیم کارت های نسل جدید همراه اول می نمایند، می باشد. پس از تعویض سیم کارت و دریافت پیامک اختصاص اینترنت رایگان، می توانید با اعمال کد تنظیمات اینترنت همراه اول، از این خدمات استفاده کنید.

اینترنت همراه اول

کد و تنظیمات اینترنت موبایل 3G، 4G  و 4.5G همراه اول (نوترینو)

به منظور فعال سازی اینترنت نوترینوی همراه اول، علاوه بر حضور در محدوده پوشش دهی شبکه، لازم است تا گوشی موبایل کاربر امکان بهره گیری از نسل جدید اینترنت 3G و 4G و 4.5G را داشته باشد. در مرحله بعد لازم است با ارسال کد #231*10* می توانید اقدام به فعال سازی سرویس اینترنت موردنظر خود نمایید. همچنین می توانید این کار را با ارسال عدد 1 به شماره 8088 نیز انجام دهید. پس از فعال سازی اینترنت4G  و 4.5G ، لازم است چک کنید که آیا فعال سازی اینترنت با استفاده از کد تنظیمات اینترنت همراه اول بر گوشی موبایلتان نصب شده است یا خیر. در صورت پاسخ خیر، می توانید برند و مدل گوشی خود را به شماره 8008 پیامک کنید. پس از فرستادن پیامک، پیامکی حاوی کد تنظیمات اینترنت همراه اول برای شما ارسال خواهد شد. روش دیگر ارسال کد ده رقمی سریال گوشی به همین شماره پیامک می باشد. اگر چنانچه شماره سریال گوشی خود را در اختیار نداشته باشید می توانید با ارسال کد #06#* این شماره را دریافت کنید. برای استفاده از هریک از انواع اینترنت نوترینو از جمله 3G، 4G و 4.5G می بایست در مرحله بعد از بخش تنظیمات اینترنت همراه اول در گوشی موبایلتان، قابلیت مربوطه با هریک را فعال نمایید، یعنی حالت پیش فرض شبکه گوشی خود را بر روی 3G، 4G یا 4.5G قرار دهید. سپس لازم است بسته اینترنت مورد نظر خود را فعال کنید. برای این کار لازم است کد #100* را شماره گیری کنید و از میان بسته های موجود بر طبق نیاز و سلیقه خود، بسته اینترنت نوترینو خود را خریداری کنید.

چگونه با استفاده از گوشی خود از نوع اینترنت مصرفی آگاه شویم؟

لازم به ذکر است که انواع مختلف سرویس های اینترنت نوترینوی همراه اول برای هر دو نوع سیم کارت های اعتباری و ثابت قابل استفاده می باشند و کد تنظیمات اینترنت همراه اول برای هر دو نوع سیم کارت کاربرد دارد. کاربران محترم می توانند با مشاهده علامت موجود بر روی آیکن آنتن اینترنت گوشی موبایل خود، متوجه شوند که از کدام نوع اینترنت نوترینو استفاده می نمایند. به این ترتیب که علامت های 3G، H و +H نشان دهنده استفاده از اینترنت 3G می باشد. علامت های 4G و LTE بیانگر فعال بودن اینترنت 4G می باشند.

همراه اول نت

نحوه ثبت نام و استفاده از بسته های مختلف نوترینو و کد تنظیمات اینترنت همراه اول

اینترنت نسل نوترینوی همراه اول، در دو سرویس سرعتی، اقدام به ارائه بسته اینترنتی نموده است. بسته اینترنتی نوع اول که آلفا نامیده می شود و دارای سرعت 128kbps می باشد و بسته نوع دوم که آلفا + نامیده می شود و از سرعتی معادل 1mbps برخوردار است. از شرایط ضروری فعال سازی بسته اینترنت نوترینوی آلفا + با سرعت 1mbps، این است که کاربران محترم می بایست یکی از مدارک زیر را به دفاتر خدمات ارتباطی و یا دفاتر تلفن ثابت ارائه نمایند و درخواست فعال سازی کد تنظیمات اینترنت همراه اول را تکمیل کنند:

  1. اصل کارت ملی و شناسنامه
  2. اصل کارت دانشجویی یا گواهی نشان دهنده اشتغال داشتن به تحصیل کاربر
  3. اصل کارت یا پروانه نظام پزشکی
  4. اصل کارت یا مدرک نظام مهندسی
  5. اصل پروانه یا برگه وکالت
  6. اصل کارت بازرگانی
  7. حکم یا کارت ویژه اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه
  8. اصل برگه جواز کسب
  9. اصل کارت خبرنگاری
  10. معرفی نامه برای شرکت ها و سازمان های غیر دولتی
  11. معرفی نامه از ادارات و ارگان های دولتی و یا شرکت های ثبت شده

معرفی نامه از سازمان های دولتی و شرکت ها برای اشخاص حقیقی

تنظیمات اینترنت همراه اول 4G و 4.5G

کد تنظیمات اینترنت همراه اول 4G نیز همان کد دستوری #123*10* می باشد. البته این کار را می توان با استفاده از کد دستوری #11*100* نیز انجام داد. برای بهره گیری از سرویس اینترنت 4G یا LTE، تعویض سیم کارت به سیم کارت نسل چهارم یا یوسیم ضروری می باشد. سیم کارت یوسیم به سیم کارت های جدید که قابلیت دریافت ویژگی های اینترنت نسل 4G و 4.5G را دارند گفته می شود. قابل ذکر است که اگر صاحب سیم کارت قدیمی همراه اول هستید، می توانید به راحتی و از طریق یکی از روش های زیر اقدام به تعویض سیم کارت خود نمایید.

روش اول: در این روش می توانید کد پستی محل زندگی یا محل کار خود یا هر مکانی که می‌ خواهید سیم کارت جدید یوسیم شما به آن آدرس ارسال شود را به شماره 8962 پیامک کنید. پس از انجام این کار، مسئول مربوطه از مرکز پست با شما تماس حاصل نموده و آدرس کامل شما را دریافت کرده و سیم کارت یوسیم شما را به آدرس مورد نظر ارسال می کند. پس از دریافت پاکت حاوی سیم کارت یوسیم، می توانید طبق دستورالعمل مندرج در پاکت نسبت به فعال‌ سازی و انجام کد تنظیمات اینترنت همراه اول 4.5G و 4G اقدام نموده و از امکانات مختلف آن لذت ببرید. این دستورالعمل شامل مراحل زیر است:

  1. شماره سریال 19 رقمی خود را با شماره گیری کد # سریال *45*10* ارسال نمایید.
  2. عدد مندرج در بخش PIN1 یوسیم دریافتی را وارد کنید،
  3. سیم کارت فعلی را با سیم کارت یوسیم خود در گوشی موبایلتان تعویض نمایید.

اینترنت همراه اول

روش دوم: برای تعویض سیم کارت قدیمی همراه اول به سیم کارت یوسیم و استفاده از کد تنظیمات اینترنت همراه اول می توانید به دفاتر امور مشترکین همراه اول یا هر یک از فروشگاه های محصولات و خدمات همراه اول مراجعه نمایید. کارشناسان حاضر در این مراکز امور مربوط به تعویض سیم کارت را انجام خواهند داد.

روش سوم: یکی از خدمات بسیار مفید همراه اول برای مشترکینی که شامل طرح تعویض سیم کارت به سیم کارت یوسیم می شوند، این است که ابتدا شرکت پست به عنوان شرکت پیمانکار خدمات همراه اول پیامکی با محتوای نحوه و مزایای تعویض سیم کارت به مشترکین ارسال می کند. سپس اپراتورهای این شرکت با مشترکین تماس حاصل نموده و در صورتی که مشترک محترم تمایل به تعویض سیم کارت قدیمی خود به سیم کارت یوسیم داشته باشد، با اخذ آدرس وی، پاکت حاوی سیم کارت یوسیم و کد تنظیمات اینترنت همراه اول را به آدرس مشخص شده ارسال می کنند.

نکات ذکر شده به منظور استفاده از کد تنظیمات اینترنت همراه اول و فعال سازی اینترنت 4G و 4.5G نیز قابل استفاده می باشد. لازم است بدانید که با تعویض سیم کارت قدیمی به سیم کارت یوسیم، شماره تماس سیم کارت شما تغییری نخواهد کرد و با این کار فقط سیم کارت شما قابلیت دریافت خدمات بیشتری از سرویس های اینترنتی ارائه شده همراه اول را خواهد داشت. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که لازم است قبل از انجام تعویض سیم کارت، نسبت به گرفتن نسخه پشتیبان از شماره تماس مخاطبین ذخیره شده بر روی سیم کارت خود اقدام نمایید.

تنظیمات خودکار اینترنت همراه اول

تنظیمات خودکار اینترنت همراه اول به این صورت است که پس از خرید و فعال سازی بسته نوترینوی مورد نظر، پیامکی حاوی متن قابلیت تمدید خودکار بسته خریداری شده پس از اتمام حجم یا پایان رسیدن زمان مجاز استفاده، نیز ارسال می شود. البته همراه اول کد تنظیمات اینترنت همراه اول و لغو این تمدید خودکار را برای کاربران در این پیام می گنجاند. به این ترتیب که کاربران محترم اینترنت نوترینوی همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری #8*100*، تمدید خودکار بسته مورد نظر را لغو کنند. در واقع این امکان وجود دارد که مشترکین، از کد تنظیمات اینترنت همراه اول به هر نحوی که برایشان مطلوب تر است استفاده نمایند.

امیدواریم از این مقاله آموزشی سایت مسترآموز نهایت استفاده را برده باشید.

نظر خودتان را ارسال کنید