ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

چهار روش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

تا به حال ممکن است به یک صفحه از وب سایتی مراجعه کردخ باشید و قصد داشته باشید از صفحه مورد نظر پرینت بگیرید و با مشکل مواجه شده باشید. باتوجه به گستردگی گوگل کروم و وقت گیر بودن کپی کردن صفحه مورد نظر در نرم افزار های فرمت TXT و سپس پرینت گرفتن آن ها، قصد داریم روش های حل مشکل پرینت گرفتن در خود مرورگر را به شما آموزش دهیم.

مشکل چاپ در گوگل کروم

اگر از جمله کاربران بیشمار گوگل کروم هستید، با پرینت گرفتن از طریق این مرورگر آشنایی دارید. از جمله مشکلاتی که ممکن است رد هنگام پرینت گرفتن از طریق مرور گر با آن مواجه شوید می توان به چاپ نشدن متن، بد چاپ شدن، کم رنگ بودن و … اشاره کرد. وب سایت مستر آموز این مقاله را برای شما تدوین کرده تا روش های رفع این مشکل را بیاموزید.

رفع مشکل با پاک کردن تاریخچه و خود مرورگر کروم

مرورگر گوگل کروم را باز کنید و مسیر Settings > More tools > Clear browsing data را طی کنید. مانند شکل زیر:

رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم1

گزینه بازه زمانی یا Time Range را روی All time قرار دهید. تمامی گزینه ای موجود را با زدن تیک فعال کنید. در نهایت روی گزینه Clear data کلیک کنید تا تاریخچه کروم برای تمامی زمان فعالیتش پاک شود.

رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم2

گزینه های Win+R را انتخاب کنید و متن appwiz.cpl را تایپ کنید تا بخش Programs and Features ویندوز باز شود. این منو را در کنترل پنل ویندوز هم می توانید پیدا کنید.

در منوی نمایش داده شده، کروم را انتهاب کرده و با راست کلیک کردن روی ماوس، گزینه Uninstall را انتخاب نمایید.

پس از اتمام مراحل  پاک شدن کروم، سیستم را ری استارت کنید.

جدیدترین نسخه کروم را دریافت و نصب کنید.

استفاده از جدیدترین نسخه کروم به شما کمک می کند بسیاری از باگ ها رفع شوند.

حل مشکل با پاک کردن پرینترهای بلا استفاده

اگر به صورت همزمان از چندین پرینتر استفاده می کنید امکان اختلال وجود دارد. برای پاک کردن پرینتر هایی که استفاده نمی کنید برای کاهش احتمال بروز مشکل از روش زیر استفاده نمایید:

به منوی Setting گوگل کروم بروید.

گزینه Advanced را انتخاب کنید و از لیست نمایش داده شده، گزینه google cloud print را انتخاب نمایید.

رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم3

در بخش اصلی Manage Cloud Print Devices به دنبال گزینه Manage  در کنار هر پرینتر باشید و هر پرینتری که بلا استفاده است را با انتخاب گزینه Delete می توانید باز کروم پاک کنید.

پس از اتمام پاک کردن پرینتر های اضافی، سیستم خود را خاموش و روشن کنید و دوباره از کروم پرینت بگیرید.

حل مشکل استفاده از کلیدهای  CTRL+SHIFT+P

روش های قبلی در عین پیچیده بودن ممکن است به کار شما نیایند و مشکل شما را حل نکنند. در این بخش تنها کار موقتی و ساده ای که ممکن است مشکل شما را حل کند، انتخاب گزینه های CTRL + SHIFT + P است. این راه حل موقتی است اما به احتمال فراوان مشکل شما را حل می کند ولی با توجه به اینکه به صورت دائمی نیست، برای حل مشکل به صورت دائمی روش های دیگر را هم امتحان کنید.

استفاده از افزونه Print Friendly & PDF

گوگل کروم برای راحتی کاربران خود از افزونه های بسیاری استفاده می کند. یکی از این افزونه ها که در این بخش به کمک شما می آید، افزونه Print friendly and PDF است. این افزونه را می توانید از Chrome.google.com دانلود و استفاده نمایید.

رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم4

این افزونه امکان ویرایش قبل از پرینت صفحه وب سایت را به شما می دهد و شما می توانید برای پرینت گرفتن صفحه از این امکان استفاده نمایید. همچنین در هنگام پرینت گرفتن، تبلیغات موجود در صفحه وب سایت را حذف می کند.

نظر خودتان را ارسال کنید