ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش هشت روش انتقال وجه حضوری و غیر حضوری

بانکداری الکترونیکی در کشور ما روز به روز گسترده تر و استفاده از آن فراگیر تر می شود. به طوری که کمتر کسی برای واریز وجه به یک حساب دیگر و برای مبالغ کم به بانک مراجعه می کند. انتقال وجه غیر حضوری یکی از این خدمات است که اگر با آن آشنایی نداشته باشید بسیار از کارهای شما لنگ می مانند. با ما همراه باشید با آموزش هشت روش انتقال وجه از طریق کارت به کارت غیر حضوری.

انتقال پول به کارت دیگر به صورت اینترنتی

امروزه در جامعه ما تمامی افراد حداقل یک کارت بانکی دارند. حتی در بسیاری از موارد و به علل مختلف، برخی از افراد جامعه چندین کارت بانکی دارند. گستردگی کاربرد این کارت های بانکی،یادگیری روش های استفاده از آن را بیش از پیش لازم می کند. روش های مختلفی برای خدمات غیر حضوری این کارت ها از جمله انتقال وجه، وجود دارند. در ادامه چند روش کارت به کارت غیر حضوری را به شما معرفی می کنیم.

انتقال وجه از طریق شعب بانکی

نخستین روشی که برای هر کار بانکی می توان انجام داد، مراجعه به شعب حساب بانکی و انجام آن کار است. شما می توانید با مراجعه به بانک دارنده حساب بانکی کارت خود مراجعه کنید و تا سقف 150 میلیون ریال، وجه خود را به حساب دیگر انتقال دهید. این روش سنتی برای انتقال وجه مبالغ بیشتر از سقف مجاز عابر بانک ها بسیار مناسب است اما باید توجه داشته باشید که کارمزد انتقال وجه این روش بیشتر از انتقال با عابر بانک است. اگر با دستگاه عابر بانک یا به صورت اینترنتی انتفال وجه انجام دهید مبلغ 5000 ریال از حساب شما کسر می شود اما در صورت انتقال وجه از طریق بانک برای مبالغ کمتر از 10 میلیون ریال کارمزد 5000 ریال و به ازای هر 10 میلیون ریال اضافه تر، مبلغ 2000 ریال به مبلغ کارمزد 5000 ریال اضافه می شود.

انتقال وجه حضوری و غیر حضوری1

انتقال وجه از طریق عابر بانک

نخستین روشی که برای انتقال وجه غیر حضوری برای مشتریان دارای کارت های بانکی فعال شد، انتقال وجه از طریق کارت به کارت بود. سقف انتقال وجه از این روش 30 میلیون ریال است. برای این کار به هر دستگاهی می توانید مراجعه کنید. پس از وارد کردن کارت و رمز عبور، به بخش انتقال وجه رفته، مبلغ مورد نظر و شماره کارت مقصد را وارد کنید. کارت به کارت درون بانکی هیچ هزینه ای برای شما ندارد اما برای انتقال وجه بین بانک های مختلف مبلغ 5000 ریال از حساب شما کسر می شود.

انتقال وجه حضوری و غیر حضوری2

انتقال وجه از طریق اپلیکیشن بانک

بسیاری از بانک ها برای آسایش مشتریان خود اپلیکیشن های همراه تهیه کردند که از بسیاری از امکانات دستگاه های عابر بانک را دارد. یکی از امکانات این اپلیکیشن ها قطعا می تواند کارت به کارت یا انتقال وجه باشد. انجام این کار به تلفن های همراه هوشمند نیاز دارد و کارمز های تعیین شده در این اپلیکیشن ها همانند عابر بانک است. به وب سایت بانک خود یا شعب آن مراجعه کنید تا اپلیکیشن را نصب کنید.

لازم به ذکر است برای این روش به رمز دوم نیاز دارید که با قوانین جدید بانک مرکزی این رمز دوم باید به صورت پویا یا یکبار مصرف باشد. روش های فعال سازی رمز پویا را می توانید در وب سایت مستر آموز تماشا کنید.

انتقال وجه از طریق وب سایت

برخی از بانک ها خدمات اینترنتی خود را از طریق وب سایت هم انجام می دهند. این بانک ها برای فعال سازی خدمات بیشتر برای کاربران خود، رمز های مخصوصی در اختیار آن ها قرار می دهند تا بتوانند به وب سایت وارد شده و خدمات موجود در آن را دریافت کنند که از یک عابر بانک ممکن است بیشتر باشد.

انتقال وجه حضوری و غیر حضوری3

البته باید توجه داشته باشید با فراگیر شدن وب سایت های جعلی که بسیار شبیه سایت اصلی بانک هستند، این روش ریسک های خود را هم دارد. برای همین منظور پیشنهاد می شود که وب سایت بانک خود را به طور مستقیم جستجو کنید و از موتور های جستجو استفاده نکنید.

انتقال وجه از طریق اپلیکیشن آپ

یکی از اپلیکیشن های همه کاره موبایل که از طریق آن می تواید بسیاری از خدمات غیر حضوری بانکی را انجام دهید اپلکیشن آپ است. این اپلیکیشن را می توانید از وب سایت خود یا از استور های تلفن همراه خود دانلود نمایید. از جمله امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می دهد خدمات انتقال وجه است. برای استفاده از این روش تنها کافیست رمز اینترنتی یکبار مصرف و اطلاعات کارت خود را داشته باشید.

انتقال وجه حضوری و غیر حضوری4

اپلیکیشن همراه کارت

اپلیکیشن جامع دیگری که می توانید از آن برای انتقال وجه یا کارت به کارت استفاده کنید، همراه کارت است. بانک آینده توسعه دهنده این اپلیکیشن همراه است. می توانید آن را استور های سیستم عامل تلفن همراه خود دانلود کنید یا به بانک آینده مراجعه کنید. در این روش نی مانند اپلیکیشن آپ به رمز دوم یکبار مصرف و اطلاعات کارت نیاز دارید.

انتقال وجه حضوری و غیر حضوری5

اپلیکیشن تاپ

گزینه دیگری که می تواند به کار شما بیاید اپلیکیشن موبایل تاپ است. این برنامه هم مانند دو نرم افزار موبایل قبلی عمل می کند و به اطلاعات گفته شده در دو قسمت قبل، نیاز دارد.

انتقال وجه حضوری و غیر حضوری6

انتقال وجه با کد USSD

کدهای دستوری زیادی برای عملیات انتقال وجه وجود دارند. اپلیکیشن های تاپ و آپ هم در ابتدای شروع به کار از همین روش استفاده می کردند. توصیه می شود به علت امنیت کمتری که روش USSD دارد، از آن استفاده نکنید. اما در مواقع ضروری می توانید با شماره گیری *719# که متعلق به بانک صادرات است و *712# که برای بانک ملت است استفاده نمایید. این سرویس ها هم مبتنی بر رمز اینترنتی یکبار مصرف هستند.

توصیه های ایمنی

انتقال وجه حضوری و غیر حضوری7

از برنامه ها و اپلیکیشن های مخصوص به بانک خود استفاده کنید و اگر این اپلیکیشن برای شما در دسترس نبود می توانید از اپلیکیشن های شناخته شده که در این مطلب معرفی شدند استفاده نمایید و از استفاده از اپلیکیشن های ناشناخته بپرهیزید.

وب سایت بانک خود را در محلی ذخیره کنید زیرا وب سایت های جعلی که بسیار شبیه به محیط پرداخت شما هستند زیادند.

از آنتی ویروس های معتبر و به روز استفاده کنید و همواره اپلیکیشن های خود را به روز رسانی کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید