ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

هفت افزونه برتر اسکرین شات برای گوگل کروم

گوگل کروم را می توان پر مخاطب ترین مرورگر اینترنت دانست. این مرورگر برای آسایش و قرار دادن امکانات بیشتر در اختیار مخاطبین، افزونه هایی طراحی کرده که در کنار استفاده از خود مرورگر می توانید از آن ها استفاده نمایید. اگر تا به حال این مساله برای شما پی شآمده که نمی توانید موضوعی را از یک صفحه وب دانلود کنید، اسکرین شات به کار شما می آید. برای آشنایی با هفت افزونه برتر اسکرین شات گوگل کروم همراه ما باشید.

اسکرین شات گرفتن در مرورگر کروم

اگر در حال استفاده از مرورگر کروم هستید، برای اسکرین شات گرفتن از صفحه آن می توانید با زدن دکمه PrtSc که معمولا در بالای صفحه کلید کامپیوترهای تحت سیستم عامل ویندوز شما است این کار را انجام دهید. یا می توانید دکمه های Cmd+Shift+4 را در مک امتحان کنید و از صفحه خود اسکرین بگیرید. اما اگر می خواهید از افزونه های موجود در کروم استفاده کنید، این مقاله مستر آموز شما را راهنمایی می کند.

اسکرین شات بدون نیاز به نرم افزار و افزونه

شما می توانید بدون نیاز به هیچ افزونه یا نرم افزاری و با زدن چند دکمه در سیستم عامل کامپیوتر خود، اسکرین شات بگیرید. در ویندوز دکمه های Ctrl+Shift+I را بزنید و در مک دکمه های CMD+Option+I را امتحان کنید. قابلیت های زوم کردن یا انتخاب قسمتی از صفحه برای اسکرین گرفتن در این روش ها وجود دارد. گزینه ای موجود در یک اسکرین شات ویندوز را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 1

اسکرین شات های گرفته شده به فولدر Downloads شما منتقل می شوند.

افزونه Full Page Screenshot

یکی از افزونه های رایگان اسکرین شات گوگل کروم full page Screenshot است که هماهنطوری که از نام آن پیداست، از کل صفحه وب سایت شما عکس تهیه می کند. پس از فعال کردن این افزونه در مرورگر خود می توانید با یک کلیک بر روی نماد آن، از صفحه اسکرین بگیرید. پس از چند لحظه یک صفحه جدید حاوی اسکرین شات به شما نمایش داده می شود که امکان ادیت و یا دریافت با فرمت های مختلف در آن وجود دارد. این افزونه بسیار خوب عمل می کند اما هیچ نرم افزار و افزونه ای بی اشکال نیست و این افزونه هم در موارد اندکی در گرفتن عکس دچار خطا می شود.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 2

اسکرین شات با افزونه  Fireshot

افزونه دیگری که برای اسکرین شات گرفتن به کار شما می آید، Fireshot است. این افزونه که کاملا رایگان هم نیست، امکانات زیادی از جمله انتخاب محل اسکرین شات در اختیار کاربران قرار می دهد اما برای امکانت دیگر آن باید حتما از نسخه پولی استفاده کنید. محل ذخیره اسکرین های ذخیره شده در فولدر مخصوص خود افزونه است. پس از ثبت اسکرین شات با منویی مواجه می شوید که امکان ویرایش، حاشیه نویسی، هایلایت و بسیاری امکانات دیگر را در اختیار شما می گذارد. مزیت این افزونه نسبت به افزونه معرفی شده قبلی، عدم وجود خطا و ایراد است.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 3

افزونه 1-Click Screenshot

اگر در کنار اسسکرین گرفتن از صفحات وب، برای شما اسکرین شات گرفتن از صفحه های دیگر مانند دسکتاپ هم اهمیت دارد، افزونه 1-click Screenshot را به شما پیشنهاد می دهیم. یکی از امکانات منحصر به فرد و جالب توجه این وب سایت، تغییر در متن صفحه وب است. شما می توانید به صورت موقت تغییراتی در صفحه صورت دهید و اسکرین مورد نظر خود را بگیرید بدون اینکه این تغییرات در صفحه لحاظ شود و باقی بماند. یک ویرایشگر تصویر قابل قبول هم در این افزونه وجود دارد که امکان تغییر در اسکرین شات ها را به شما می دهد.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 4

اسکرین از صفحه کروم با افزونه  Gmail Screenshot

اگر اتصال به فضای ابری و شخصی سازی اسکرین شات اهمیت زیادی برای شما دارد این افزونه را حتما امتحان کنید. مانند دیگر افزونه های اسکرین شات، تصویر مورد نظر خود را با این ابزار ذخیره کنید، ویرایش های لازم را روی آن انجام دهید و در نهایت آن را در فضای ابری خود ذخیره کنید. این ابزار هیچ ارتباطی با جیمیل ندارد و بیشتر امکاناتش به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 5

 اسکرین شات کروم با  Nimbus Screenshot & Video Recorder

این افزونه را می توان یک نرم افزار تمام عیار اسکرین شات دانست. این افزونه امکان اسکرین گرفتن از هر جایی را به شما می دهد و حتی این امکان وجود دارد که از صفحه وب در گوشی تلفن همراه یک اسکرین تهیه کنید. این اسکرین می تواند به صورت تصویر یا ویدیو ضبط شود. همچنین امکان ویرایش یا ثبت تصویر از بخشی از صفحه نیز در این افزونه امکان پذیر است. این افزونه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته تا یک رقیب سر سخت در این بخش باشد.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 6

اسکرین شات از توییت با Twitter Screenshots

اگر به یک توییت جذاب یا قابل تامل برخوردید، از این افزونه استفاده کنید تا به راحتی و با یک کلیک از آن اسکرین تهیه کنید. پس از اضافه کردن این افزونه به کروم، گزینه Capture در کنار آن قرار می گیرد که با زدن روی آن از توییت عکس گرفته می شود. ذخیره سازی در این افزونه به صورت دلخواه است و پس از تهیه اسکرین می توانید محل ذخیره آن را مشخص کنید.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 7

اسکرین شات با افزونه YouTube Screenshots

این افزونه هم می تواند اسکرین شات از صفحات وب را برای شما انجام دهد. فقط کافیست گزینه ای که در صفحه وب شما اضافه شده را بزنید تا اسکرین مورد نظر گرفته شود. تنها مزیت و برتری این افزونه امکان اسکرین گرفتن از یک ویدیوی در حال پخش از یوتیوب بدون لحاظ کردن کنترل های موجود روی ویدیو است. این افزونه هم کاملا رایگان در اختیار شما قرار می گرد.

هفت افزونه برتر اسکرین شات 8

نظر خودتان را ارسال کنید