ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

مقایسه و بررسی رتبه جهانی دانشگاه ها

در کشور ما دانشگاه های دولتی، غیر دولتی، آزاد و پیام نور وجود دارند. اما از کجا باید تشخیص دهیم بهترین دانشگاه های کشور کدام اند و چگونه رتبه یک دانشگاه را به دست بیاوریم. روش های مختلف و سرویس های مختلفی وجود دارند. در این مقاله مستر آموز برخی از روش های یافتن رتبه دانشگاه را مورد بررسی قرار می دهیم.

رتبه بندی دانشگاه های ایرانی و خارجی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر شما به دنبال این هستید که رتبه های دانشگاه های ایران را با دانشگاه های جهان مقایسه کنید، پیشنهاد می کنیم از سرویس آنلاینی که امروز در انزل وب به شما معرفی خواهین کرد استفاده کنید و از رتبه بندی شانگهای دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوید.

رتبه دانشگاه های ایران و جهان

اولین بار رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای چین انجام شد و به همین دلیل بسیاری آن را با عنوان رتبه شانگهای می شناسند. در سطح جهانی اولین بار این رتبه بندی در سال 2003 انجام شد و بسیار از دانشگاه ها نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کردند و با برطرف کردن ضعف ها و تقویت قوت ها سعی در ارتقای رتبه خود کردند. پس از انتشار این رتبه بندی، هر سال رده بندی آن ها به روز می شود تا دانشگاه های مطرح جهان شناسایی شوند و بسیار از دانشگاه های غیر مطرح رتبه خود را بدانند.

رتبه دانشگاه های جهان1

معیار های ارزیابی دانشگاه ها به چهار دسته تقسیم می شوند. دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی US News & World Report Rankings از طریق چهار معیار کیفیت آموزشی، رتبه و سطح هیئت آموزشی، خروجی مقالات و کارهای پژوهشی و در نهایت عملکرد دانشگاه رتبه بندی و ارزیابی می شوند. خروجی این رتبه بندی در سال 2019، دانشگاه تهران با رتبه 405 بهترین دانشگاه ایران شمرده می شود و کشور آمریکا با دارا بودن 259 دانشگاه در این رنکینگ دارای بیشترین دانشگاه مطرح و خود در دنیا است.

مشاهده رتبه جهانی یک دانشگاه

یکی از روش هایی که برای بررسی رتبه یک دانشگاه وبررسی ارزیابی های آن، تشکیل شده است وب سایت webometrics.info است که با وروز به این وب سایت و دانش حداقلی از زبان انگلیسی می توانید رتبه هر دانشگاهی را جستجو نمایید. این وب سایت حدود دوازده هزار دانشگاه جهان را رتبه بندی کرده است و شما می توانید در قسمت جستجوی این سایت، دسته بندی بر اساس قاره، کشور و منطقه را انجام دهید. نحوه مشاهده دانشگاه ها در هر دسته بندی هم از بهترین دانشگاه آغاز می شود.

رتبه دانشگاه های جهان2

به دسته بندی Asia بروید و کشور ایران را انتخاب کنید تا اسامی دانشگاه های ایران بر اساس رتبه آن ها قابل مشاهده شود. در تمامی وب سایت هایی که این رتبه بندی را انجام می دهند، دانشگاه تهران نخستین دانشگاه ایران است.

رتبه دانشگاه های جهان3

نظر خودتان را ارسال کنید