ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

ارور 503 و روش های رفع آن

شبکه جهانی اینترنت با وجود کمک های بسیاری که به جامعه جهانی می کند اما همواره خطاهایی هم دارد که ممکن است با ادامه دار شدن آن، مشکل آفرین باشد. با یکی از ارور های این شبکه اینترنت با نام Error 503 بیشتر آشنا می شویم. با مستر آموز همراه باشید.

خطای 503

یکی از مشکلات رایج و گیج‌کننده که معمولا به دلایل و شکل‌های مختلفی نیز در وب‌سایت‌های وردپرسی ایجاد می‌شود مواجه شدن با خطای 503 است.  با وجود اینکه دلیل اصلی نمایش ارور 503 در وردپرس کاملا مشخص نیست اما برخی از افراد بر این باورند که این خطا از سمت سرور و هاست رخ می‌دهد. با ما همراه باشید تا در ادامه به تفصیل این ارور را معرفی کنیم و روش های رفع آن را به شما بگوییم.

نحوه نمایش ارور ۵۰۳

نمونه هایی از نمایش این خطا به صورت: Service Unavailable 503، Service Temporarily Unavailable 503، HTTP Server Error 503، Error 503 و بسیاری موارد دیگر نمایش داده می شود که در آن ها شماره 503 به شما نمایش داده می شود.

ارور 503 و روش های رفع آن1

این خطا در تمامی مرورگر ها و سیستم عامل ها ممکن است رخ دهد. این به این علت است که این خطا ربطی به مرورگر نداشته و به وب سایت مربوط است. این خطا ذر سایت های تحت مایکروسافت IIS و پس از عدد 503 به صورت ممیز اطلاعات بیشتری نمایش داده می شود.

‎جزئیات ارور ۵۰۳

فرایند درخواست باز کردن یک وب سایت به سرور ارسال می شود و در صورتی که این درخواست موفقیت آمیز باشد وب سایت باز می شود. در صورتی که سرور پاسخگو نباشد به شما خطای 503 می دهد به این معنا که وب سایت نمی تواند توسط سرور باز شود. این اقدام موقتی است و برای اینکه پردازشی انجام نشود موقتا سرویس را غیر فعال می کند.

دلایل ارور ۵۰۳

علل پیش آمدن این ارور متفاوت است اما همگی آن ها بستگی به امکانات و قابلیت های سرور و سایت دارند و به مرورگر و یا شبکه اینترنت شما مربوط نمی شود. تعدادی از این دلایل را بررسی می کنیم:

اگر سرور در حال به روز رسانی، بک آپ گیری یا افزایش امنیت باشد امکان ارائه سرویس به وب سایت های خود را ندارد.

در خواستی هایی که برای یک وب سایت ثبت می شود خارج از توانایی سرور است و این سرور قادر به پردازش اطلاعات خواسته شده نیست. همچنین پیکر بندی نادرست سرور DNS می تواند موجب این این خطا شود.

ارور 503 و روش های رفع آن2

روش های رفع ارور ۵۰۳ Service Temporarily Unavailable

دلایل مختلفی برای این ارور وجود دارد که کاربران عادی نمی توانند آن را رفع کنند. اما موارد معدودی که می تواند ایراد را از طرف کاربر رفع کند بررسی خواهیم نمود.

رفرش کردن سایت

همواره بهترین کاری که برای رفع یک خطای نرم افزاری و یا سخت افزاری توسط متخصصان توصیه می شود، ری استارت یا رفرش کردن است. برای اینکه وب سایت را دوباره رفرش کنید کلی F5 را بزنید یا دوباره آدرس سایت را وارد کنید تا صفحه رفرش شود. این اتفاق در صفحاتی که عملیات پرداخت دارند ممکن است عملیات را ناقص رها کند بنابراین این روش را در این صفحات انجام ندهید.

راه اندازی دوباره مودم

این ایراد و خطا ممکن است ناشی از اینترنت شما باشد. برای اینکه این مورد را هم بررسی کنید تنها کافیست مودم خود را یکبار خاموش یا روشن نمایید. این روش برای پیام Service Unavailable – DNS Failure ممکن است پاسخگو باشد.

تماس با مدیران سایت

در بخش قبلی اشاره شد بیشترین احتمالی که وجود دارد این است که مشکل از وب سایت یا سرور مورد نظر باشد. این مشکل هم تنها به دست مدیران وب سایت رفع می شود. با یاد آوری این خطا به مدیر سایت می توانید در جهت رفع این خطا اقدام کنید تا زودتر به وب سایت مربوطه دسترسی پیدا کنید.

ارور 503 و روش های رفع آن3

مراجعه به سایت در زمان های دیگر

اگر این خطا مربوط به سرور باشد ممکن است تا چند ساعت یا چند دقیقه این مشکل به طول بیانجامد. توصیه می شود برای اینکه سرور بیش از حد مشغول نشود از جستجوی وب سایت پرهیز کنید. مراجعه به وب سایت در زمانی دیگر یک حرکت معقولانه محسوب می شود.

رفع خطای برای مدیران وبسایت

اگر یک مدیر وب سایت هستید اولین کاری که برای رفع این خطا باید انجام دهید، تماس با پشتیبانی هاستینگ است تا وضعیت سرور را به طور کامل جویا شوید. از جمله مواردی که ممکن است برای سرور اتفاق افتاده باشد می توان به محدودیت اتصال، پهنای باند، منابع سیستم کلی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. در صورتی که این مشکل از طرف سرور نباشد ممکن است شما در کدینگ وب سایت دچار مشکل شده باشید و باید برای رفع آن اقدام کنید.

ارور 503 و روش های رفع آن4

مشکل اگر از طرف وب سایت باشد با ارتقای قالب، افزونه و موارد دیگر ممکن است برطرف شود.

نظر خودتان را ارسال کنید