ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

تفاوت های ساتنا و پایا

بانکداری الکترونیک در دنیای امروز بسیار افزایش یافته است به طوری که خرید اینترنتی و استفاده از رمز دوم که برای خرید های اینترنتی منظور شده، روز به روز بیشتر می شود. این بانکداری در بین بانک ها هم بسیار رواج پیدا کرده و برای انتقال کارت به صورت غیر اینترنتی از روش غیر حضوری استفاده زیادی می شود. سقف انتقال پول برای کارت های عضو شتاب سه میلیون تومن است و برای اینکه مبلغ بیشتری را انتقال دهید به یک سامانه جانبی نیاز دارید. ما در این مطلب مستر آموز ابتدا این دو سرویس غیر حضوری را به شما معرفی می کنیم و سپس تفاوت های آن را بیان می کنیم.

سرویس های غیر حضوری بانک ها

آموزش های بسیار در وب سایت مستر آموز وجود دارد. از جمله آموزش هایی که مرتبط با کارت های بانکی هستند می توان به روش های سوزاندن کارت به صورت غیر حضوری و فعال سازی رمز یکبار مصرف اشاره کرد که برای شما مفید خواهند بود. با ما همراه باشید با تفاوت های ساتنا و پایا.

ساتنا و پایا مخفف چیست؟

ساتنا و پایا دو سامانه انتقال وجه الکترونیک هستند که محدودیت مبلغ سه میلیون تومان انتقال وجه از طریق عابر بانک را ندارند و در هر ساعت از شبانه روز قابل انجام هستند. ساتنا مخفف سامانه تسویه ناخالص آتی و پایا به معنای سامانه اتاق پایاپای اکترونیکی است. در نظر اول اینطور به نظر می رسد که هر دو سامانه یکی هستند اما جزئیاتی در آن ها وجود دارد که باعث وجه تمایز آن ها می شود. در ادامه وجه تمایز این دو سامانه را به شما معرفی می کنیم.

لازم به ذکر است برای انتقال وجه توسط این دو سامانه، به شماره شبای مقصد انتقال نیاز دارید.

ساعات انتقال وجه پایا و ساتنا

واریز وجه توسط بانک در سامانه پایا در ساعات 5 صبح و 17 عصر صورت می پذیرد و شما تنها می توانید دوبار در طول شبانه روز به انتقال وجه با این سامانه اقدام کنید. اگر انتقال وجه بین ساعات 17 عصر تا 4 صبح صورت گیرد، واریز مبلغ به حساب در ساعت 5 صبح انجام می شود. همچنین اگر انتقال وجه به حساب توسط سامانه پابا در ساعات 5 صبح تا 16 عصر انجام شود، واریز وجه توسط بانک در ساعت 17 عصر انجام می شود.

انتقال وجه با سامانه ساتنا هم محدودیت هایی دارد. البته انتقال وجه توسط بانک به حساب مقصد زمان کمتری طول می کشد و زمانی که انتقال در هر روز ثبت شود، در صورتی که در ساعات اداری باشد، انتقال وجه در همان روز انجام می شود. اگر در ساعات غیر اداری با ساتنا انتقال وجه انجام دهید، روند انتقال در روز بعد و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. لازم به ذکر است که مشخص کردن زمان انتقال وجه در روز های آتی امکان پذیر است و شما می توانید زمان آینده ای را برای انتقال وجه انتخاب کنید.

سقف انتقال وجه پایا بانک و ساتنا بانک

ساتنا و پایا1

وجه تمایز دیگر این دو سامانه در مقدار مبلغ انتقال است. سامانه پایا هیچ محدودیتی برای انتقال وجه وجود ندارد. در ساتنا اما این موضوع متفاوت است. مبلغ قابل انتقال در سامانه ساتنا باید بین 15 تا 30 میلیون تومان باشد و مبالغی خارج از این بازه را پشتیبانی نمیکند. انتقال وجه گروهی توسط سامانه پایا یکی از وجوه تمایز دیگری است که در ساتنا وجود ندارد.

کارمزد انتقال وجه پایا و ساتنا

از وجوه اشتراک این دو سامانه رایگان بودن آن ها است. بانک های عامل برای انتقال وجه توسط ساتنا و پایا هیچ کارمزدی دریافت نمی کنند که این مزیتی در مقابل سامانه هایی چون سامانه سحاب است.

از ساتنا با توجه به محدود بودن برای پرداخت حقوق، پرداخت سود اوراق بهادار، اقساط بانکی و سایر انتقال وجوهی که مبلغی ندارند استفاده می شود. در مقابل اگر می خواهید مبالغ خرید ملک یا انتقال وجه خودروی خریداری شده را انجام دهید از سامانه پایا که هیچ محدودیتی ندارد استفاده کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید