ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش سه روش لغو آپدیت خودکار فایرفاکس

تا به حال برای همه ما پیش آمده که بدون استفاده از اینترنت، حجم زیادی از آن کم شده و یا به اتمام رسیده است. یکی از دلایل این به اتمام رسیدن حجم اینترنت، آپدیت های خودکاری است که بر روی سیستم های کامپیوتری و توسط نرم افزار های مخلف به سیستم تحمیل می شود. یکی از این نرم افزار ها که پس از نصب، آپدیت خودکار دارند، نرم افزار فایرفاکس است. با سایت مستر آموز همراه باشید با آموزش سه روش لغو آپدیت خودکار مرورگر فایرفاکس.

دانلود خودکار در فایرفاکس

نرم افزار های کامپیوتری برای اینکه از امکانات به روزی که در نظر میگیرند بهره مند شوید، سرویس خود را در ابتدای نصب به صورت آپدیت خودکار ارائه می دهند. اگر این نرم افزار به صورت روزانه و یا هفتگی یک آپدیت به سرویس شما تحمیل کند، حجم اینترنت شما زود تمام می شود. بنابراین توصیه می شود که اگر به نسخه جدید نرم افزار ها نیازی ندارید، آپدیت خودکار آن را لغو کنید. در این مطلب وب سایت مستر آموز هم قصد داریم سه روش معرفی کنیم برای لغو آپدیت خودکار مرورگر موزیلا فایر فاکس.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار در مرورگر

به مرورگر وارد شوید و از بخش سمت راست و بالا گزینه سه خط تیره روی هم را انتخاب کنید تا منوی کشویی نمایش داده شود. در منوی مورد نظر گزینه Option را انتخاب کنید.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس1

در منوی General به بخش Firefox update بروید و تیک گزینه Check for updates but let you choose to install them را بردارید تا آپدیت خودکار برای شما لغو شود.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس2

 ویرایش فایل اصلی

روش های دیگری هم برای لغو خودکار آپدیت فایر فاکس وجود دارند. نخستین روشی که قصد معرفی آن را داریم به این صورت است. در منوی اصلی My PC خود و در نوار جستجو، آدرس %appdata%\Mozilla\Firefox\Profile را وارد کنید تا به صفحه نصب فایر فاکس بروید.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس3

در صفحه نصب نرم افزار روی فایل prefs.js کلیک راست کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس4

مانند شکل زیر دستور ;user_pref(“app.update.enabled”), false را اضافه کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس5

این مرحله به اتمام رسید و آپدیت خودکار فایر فاکس لغو شد.

بروز رسانی فایر فاکس به صورت دستی

پس از نصب فایر فاکس می توانید انتخاب کنید که به روز رسانی نرم افزار به چه صورت انجام شود. برای انجام این کار به صورت زیر عمل کنید:

به قسمت منوی موزیلا بروید و گزینه Help را انتخاب کنید.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس6

روی About Firefox کلیک کنید.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس7

در این قسمت می توانید به صورت دستی گزینه آپذیت موزیلا را انتخاب کنید و به روز رسانی را انجام دهید. این کار با انتخاب گزینه Check for updates انجام می گیرد.

لغو آپدیت خودکار فایرفاکس8

بررسی آپدیت خودکار موزیلا با  About:config

در نوار جستجوی فایر فاکس عبارت about:config را بنویسید و Enter را بزنید.

در تنظیمات مشخص شده عبارت app.update.auto را پیدا کنید و به منوی آن بروید. اگر این گزینه روی True باشد آپدیت خودکار فعال است و اگر روی False باشد غیر فعال است.

نظر خودتان را ارسال کنید