ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

شش سرویس آنلاین حل مسائل ریاضی

برای اکثر دانش آموزان و دانشجویان امروزی، ریاضیات یک درس پر چالش و گاهی سخت محسوب می شود. به طوری که حل معادلات آن برای برخی افراد غیر ممکن می شود. باید توجه داشته باشید که برای حل معادلات ریاضی و فراگیری آن به تمرین و استمرار احتیاج دارید اما اگر به هر دلیلی علاقه ای به حل معادلات خود ندارید، این مطلب مستر آموز به شما کمک می کند.

سرویس های آنلاین حل معادلات ریاضی

حل معادلات ریاضی برای برخی شیرین و برای بعضی دیگر تلخ و پر چالش است. معادلات ریاضی می توانند از آسان شروع شوند و به قدری سخت شوند که امکان حل آن ها غیر ممکن شود. سرویس هایی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم، برای راحتی شما در حل معادلات ریاضی هستند. با ما همراه باشید.

حل معادلات ریاضی با Cymath

یکی از مشهورترین وب سایت های حل معادلات ریاضی Cymath.com می توان معرفی کرد. این وب سایت به کمک الگوریتم های هیوریستیک و یا با کمک هوش مصنوعی می تواند الگوریتم هایی که غیر قابل حل هستند به راحتی برای شما حل کند.

حل مسائل ریاضی1
در این وب سایت قابلیت حل مسائل حساب دیفرانسل، لگاریتم، مشتق گیری، انتگرال گیری و سایر مسائل ریاضی وجود دارد. برای حل یک مساله ریاضی ابتدا به وب سایت وارد شوید. در باکس موجود در صفحه اول مساله خود را وارد کنید یا قبل از وارد کردن مساله موضوع آن را مشخص کنید.

حل مسائل ریاضی2
مثالی از روش حل این وب سایت را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید. روش حل این وب سایت به صورت مرحله به مرحله نمایش داده می شود.

حل مسائل ریاضی3

نسخه های موبایلی که از سیستم عامل های اندروید و آیفون پیشتیبانی می کند هم در دسترس هستند.

حل آنلاین معادلات با Mathway

وب سایت mathway.com را می توان یک مجموعه کامل حل مسائل اعم از ریاضی، جبر و هندسه و مجموعه مسائلی که ریاضی هم می توانند نباشند، معرفی کرد. مثلا شما می توانید برای مجموعه مسائل شیمی به دنبال پاسخ بهینه باشید. برای این کار باید فقط دسته بندی سوال مورد نظر خود را مانند شکل زیر تعیین کنید تا پس از آن بتوانید سوال خود را مطرح کنید.

حل مسائل ریاضی4

شکلی که در زیر نمایش داده می شود برای نوشتن مساله مورد نظر طراحی شده است.

حل مسائل ریاضی5

بعد از مطرح کردن معادله مورد نظر، مانند شکل زیر یک پاسخ نهایی برای شمانمایش داده می شود که می توانید آن را مشاهده کنید. برای مشاهده مراحل حل هم اول باید ثبت نام کنید و پس از ثبت نام در وب سایت گزینه Tap to view steps را بزنید.

حل مسائل ریاضی6

اپلیکیشن موبایلی این وب سایت هم موجود است.

حل مساله و تمرین ریاضی در Quickmath

 

اولین چیزی که در هنگام ورود به وب سایت quickmath.com با آن مواجه می شوید، رابط کاربری قدیمی آن است. این وب سایت یکی از قدیمی ترین حل کنندگان مسائل ریاضی، جبر، حسابداری، نمودارها و … محسوب می شود. در ابتدای ورود به وب سایت موضوع و دسته بندی خود را انتخاب کنید و سپس معادله خود را بنویسید تا جوا آن را مشاهده کنید.

حل مسائل ریاضی7
مثالی از حل یم مساله فاکتورگیری را در شکل زیر مشاهده می کنید. مراحل کلی حل یک معادله برای شما به نمایش در می آیند و قابل مشاهده هستند. برای مشاهده بیشتر اما باید در وب سایت ثبت نام کنید.

حل مسائل ریاضی8

حل مسائل در وب سایت  Symbolab

علت معرفی وب سایت Symbolab.com علاوه بر حل معادلات ریاضی، جنبه آموزشی است که در کنار حل مسائل در نظر می گیرد. این وب سایت در حل مسائل، جزئیات آن را به شما نمایش می دهد تا بتوانید در زمانی دیگر، به راحتی آن را حل کنید. در صفحه اول سایت با مشاهده علائمی که به شما نمایش داده می شود می توانید حدس بزنید چه مسائلی تحت پوشش این وب سایت هستند.

حل مسائل ریاضی9
همان طور که گفته شد جنبه آموزشی در این وب سایت لحاظ شده است. به همین منظور روی گزینه Practice کلیک کنید تا به صفحه تمرینات بروید و با حل تمرین، توانایی خود را افزایش دهید.

حل مسائل ریاضی10
برای حل مسائل در این وب سایت باید ثبت نام کنید. شکل زیر مربوط به مثالی از آموز لگاریتم است.

حل مسائل ریاضی11
در نهایت خوب است بدانید که این وب سایت نرم افزار های اندروید و آیفون خود را نیز تولید کرده و در اختیار کاربران قرار داده است.

سرویس آنلاین حل مسائل Wolframalpha

حل مسائل ریاضی12

وب سایت wolframalpha.com را می توانی یک وب سایت جامع در آموزش و حل مسائل دانست. این مساله را در دسته بندی موضوعی کامل صفحه اول آن مشاهده کرد. برای حل مسائل ریاضی در این وب سایت وارد بخش Mathematic شوید. طیف گسترده معادلات ریاضی از حل یک معادله ساده گرفته تا حل معادلات پیچیده در این بخش قابل انجام است. به طور مثال محاسبه یک معادله جبری در شکل زیر نمایش داده شده است.

حل مسائل ریاضی13

 

مراحل حل و روش نمایش حل مساله هم به صورت زیر است:

حل مسائل ریاضی14

در پایان لازم است بدانید نسخه های اندروید و آیفون این حل کننده مسائل جامع موجود است.

سایت  Chegg برای حل مسائل ریاضی

اگر هیچکدام از وب سایت های فوق نظر شما را جلب نکردند و به دنبال یک وب سایت ساده هستید، سرویس نهایی حل مساله Chegg.com را به شما پیشنهاد می کنیم. پس از ورود به صفحه اول وب سایت به قسمت Math solver بروید و سوال ریاضی خود را مطرح کنید.

حل مسائل ریاضی15
کیبورد مخصوص نوشتن مساله ریاضی برای شما ساخته شده تا کار شما را راحت کند. قبل از اینکه سوال خود را بنویسید لازم است بدانید در این وب سایت زمانی می توانید پاسخ را مشاهده کنید که حساب کاربری داشته باشید و به آن وارد شده باشید.

حل مسائل ریاضی16

نظر خودتان را ارسال کنید