ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

نمایشگاه کتاب تهران به پایان رسید

نمایشگاه کتاب تهران سال 97 در تاریخ 22 اردیبهشت ماه با همه ی خوبی ها و بدی هایش به پایان رسید.

ناشرانی که در این دوره حضور داشتند، در مقایسه با دو سال گذشته، از میزان فروش و استقبال مردم راضی بودند. شاید دلیل آن می تواند این باشد که مکان نمایشگاه کتاب تهران از شهر آفتاب به مصلا تغییر پیدا کرد و دسترسی همگان به مصلا خیلی بهتر بود و با استقبال خوبی مواجه شد.

 

نمایشگاه تهران به پایان رسید

 

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلا در زمانی به پایان رسید که در ساعت‌های اولیه با توجه به شروع هفته کاری جمعیت زیادی برای بازدید نیامده بودند، اما در ساعت‌های پایانی تعداد بازدیدکنندگان افزایش یافت .

با وجود این‌که طبق آیین‌نامه نمایشگاه، تخفیف بالای ۳۰ درصد تخلف محسوب می‌شود، اما برخی ناشران در روز آخر تخفیف‌های ۵۰ و ۶۰ درصدی هم می‌دادند تا بار خود را ببندند. در همین بین برخی ناشران روز پایانی به‌ویژه ساعت‌های پایانی در حال بسته بندی و جمع آوری کتاب های خود بودند.

رئیس کمیته نظارت و رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب، میزان تخلف ناشران تا پایان روز نهم را به این شرح اعلام کرد: ۳۷۱ گزارش تخلف که منجر به صدور ۲۴۱ رای شد، همچنین ۹۵ ناشر از شرکت در نمایشگاه سال آینده منع شدند.

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب، نیز میزان تراکنش‌های بانکی نمایشگاه را تا ظهر امروز ۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان این‌که ۴۰درصد فروش خارج از تراکنش‌های بانک عامل است، میزان فروش نمایشگاه کتاب را عدد تخمینی ۱۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد که به گفته او، نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است.

 

نمایشگاه کتاب تهران به پایان رسید

 

محسن جوادی، رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هم در عین اعتراف به کاستی‌های نمایشگاه کتاب، بازدید قشر‌های مختلف مردم و جناح‌های مختلف را از نمایشگاه کتاب مزیت بزرگی دانست و از نمایشگاه کتاب به عنوان نقطه انسجام و وحدت جامعه یاد کرد.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، در مراسم پایانی نمایشگاه کتاب که با معرفی غرفه‌های برتر و شایسته تقدیر نمایشگاه کتاب همراه بود در سخنانی گفت: باید به طور جدی به این مساله واقف باشیم که با محدودیت نمی‌توانیم از اقداماتی که با سلیقه ما سازگار نیست، جلوگیری کنیم.

محدودیت هیچ جا جوابگو نیست و به محض آن‌که در حوزه نشر محدودیتی ایجاد می‌کنیم، می‌بینیم که این آثار به بازار‌های نشر کشور‌های فارسی‌زبان همسایه یا فضای مجازی منتقل می‌شود. کتابی نیست که ما برای آن محدودیت ایجاد کرده باشیم، اما در دسترس مردم نباشد.

می توانید مطلب ابراز علاقه ی رهبر از کتاب خشم و آتش در نمایشگاه کتاب رو مطالعه کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید