ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

هفت روش کاهش حجم ویدیو

گوشی های تلفن همراه امروزی با افزایش کیفیت، ویدیو با حجم های بالا ضبط می کنند. حتی در برخی موارد دیده شده عکس های گرفته شده توسط دوربین های با پیکسل بالا، حجم هایی مشابه یک ویدیو دارند. اما چطور می شود حجم ویدیو را کاهش داد بدون اینکه نیازی به دانلود اپلیکیشن خاصی باشد. با سایت مستر آموز همراه باشید تا هفت روش کاهش حجم ویدیو را به شما نشان دهیم.

نحوه کاهش حجم ویدیو و فیلم آنلاین بدون افت کیفیت

ویدیو ها بسته به نوع کیفیت انتشار، حجم های متفاوتی دارند. به طور مثال یک ویدیو با کیفیت 1080p HD می تواند به ازای هر دقیقه حجم 100 مگابایت را اشغال کند. همچنین تماشای فیلم های روز دنیا و یا استفاده از شبکه های اجتماعی، لزوم استفاده از فیلم ها با کیفیت های مختلف را نشان می دهد. اما با توجه به اینکه ارسال ویدیو از برخی بستر ها مانند ایمیل محدودیت حجمی دارند، بهتر است حجم ویدیو ها را کم کنیم.

لازم به ذکر است که برای کاهش حجم ویدیو حتما نباید از اپلیکیشن های مختلف استفاده نماییم و روش های آنلاین هم برای آن وجود دارند.

کاهش حجم ویدیو آنلاین با VideoSmaller

یکی از سرویس های آنلاین کاهش حجم که محدودیت حداکثری 500 مگابایت دارد، videosmaller.com است. این وب سایت از فرمت های بسیاری پشتیبانی می کند و شما کافیست ویدیوی مورد نظر را آپلود نمایید تا فرایند کاهش حجم انجام شود. روند انجام کاهش حجم یک ویدیو به صورت زیر است:

  1. ابتدا با انتخاب گزینه Browse فایل خود را بارگذاری کنید.
  2. با فعال کردن Use low compression level (best quality) می توانید با سطح پایین و کیفیت بیشتر که زمان بیشتری را نیاز دارد را فعال کنید. (اختیاری)
  3. در قسمت Scale (reduce) video width می توانید مقیاس جدیدی برای عرض ویدیو خود انتخاب کنید. (اختیاری)
  4. با انتخاب گزینه Remove audio from video هم صدا از ویدیو حذف می شود. (اختیاری)
  5. در نهایت با کلیک روی Upload Video، ویدیو شما آپلود می شوند و مورد پردازش قرار می گیرد.

کاهش حجم فیلم1

ابزار آنلاین Clipchamp

از جمله وب سایت های رایگان کاهش حجم ویدیو است که قابلیت کاهش حجم گروهی را به شما می دهد. این سرویس پس از انجام کاهش حجم ویدیو آن را به صورت خروجی واتر مارک ذخیره می کند و تنها زمانی آن را حذف می کند که در این وب سایت ثبت نام کنید. البته ثبت نام در این وب سایت مزیبت های دیگری هم دارد که از جمله آن می توان به فشرده سازی فیلم ها، ضبط ویدیو از مرورگر، ویرایش ویدیو و پشتیبانی از فرمت 4k است.

کاهش حجم فیلم2

فشرده کرده ویدوی با MP4COMPRESS

همانطور که از نام وب سایت mp4compress.com نشان داده می شود، این وب سایت به صورت تخصصی به کاهش حجم ویدیو ها با فرمت MP4 و حداکثر حجم 500 مگابایت استفاده می شود. این وب سایت محیط ساده ای دارد و می توانید پس از آپلود فایل، ویدیو را ویرایش و فشرده سازی نمایید.

کاهش حجم فیلم3

سایت YOUCOMPRESS

فرمت هایی که وب سایت youcompress.com پشتیبانی می کند عبارتند از: MP4، MOV، MP3، PDF، PNG، JPEG، JPG و GIF. این وب سایت به صورت رایگان ارائه شده و پس از بارگذاری فایل ها، ویرایش و کاهش حجم، از روی سرور حذف می شوند.

کاهش حجم فیلم4

بستر آنلاین Aconvert

این وب سایت در زمینه تبدیل فرمت فعالیت دارد که در کنار این قابلیت می توانید حجم فایل خود را کاهش دهید. برای انجام کاهش حجم یک فایل ویدیویی می توانید وارد وب سایت aconvert.com شوید و با کمک گزینه Browse، فایل ویدیویی را آپلود نمایید. پس از انتخاب فرمت خروجی از قسمت Target format، گزینه Option را انتخاب کنید تا با تغییر سایز، فریم و سایر قابلیت ها، حجم ویدیو را کاهش دهید.

کاهش حجم فیلم5

کم کردن حجم فیلم با سایت Apowersoft

اگر برای شما اهمیت دارد که حجم چندین فایل را به صورت همزمان و بدون محدودیت کاهش دهید، پیشنهاد ما وب سایت apowersoft.com است. این وب سایت به صورت کاملا رایگان به شما امکانات خود را ارائه می دهد و از فرمت های متنوعی پشتیبانی می کند.

کاهش حجم فیلم6

سرویس CloudConvert

سرویس پایانی که به صورت محدود در اختیار شما قرار دارد، وب سایت cloudconvert.com است. در این سرویس پس از انتخاب فایل مورد نظر با محدودیت حداکثر حجم 1 گیگابایت و یا ویدیو با زمان حداکثر 25 دقیقه، با تغییر در فریم فایل ویدیویی، تغییر سایز و سایر قایلیت ها به کاهش حجم ویدیوی مورد نظر بپردازید.

کاهش حجم فیلم7

نظر خودتان را ارسال کنید