ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش چهار روش آنلاین تشخیص بانک از روی شماره کارت

دنیای مدرن امروزی به گونه ای پیش می رود که کمتر کسی یافت که کارت عابر بانک نداشته باشد. بسیاری از افراد هم با توجه به شرایط کاری و مالی و همچنین نیاز به دریافت وام از بان های مختلف، نیاز دارند که چند کارت عابر بانک داشته باشند. هر کارت بانکی اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی فرد و نوع بانک را در خود دارد. در این مقاله قصد داریم چهار روش مشخص شدن بانک یک شماره کارت را به شما معرفی کنیم.

نحوه تشخیص بانک از روی شماره کارت

هر کارت بانکی شامل شانزده رقم و اطلاعات دیگری همچون رمز عبور، رمز اینترنتی و تاریخ انقضا است. روش های معرفی شده در این مطلب با یکدیگر متفاوت هستند و شما با توجه به راحتی خود یک از آنها را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

هر شماره کارت قسمت های متفاوتی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. هر شماره کارت از چپ به راست خوانده می شود. 6 رقم ابتدایی نشان دهنده نوع بانک هستند، 2 رقم بعدی نوع کارت و 7 رقم بعد شامره سریال کارت است. رقم پایانی برای خطاهای تصادفی در نظر گرفته می شود.

اما برای شناخت نوع بانک کارت نیازی نیست تمامی 6 رقم سریال بانک های ایران را حفظ کنید. روش های معرفی شده این مطلب به شما برای این امر کمک می کنند.

استفاده از سایت کیت ست

استفاده از این وب سایت بسیار ساده است. در این ابزار از طریق دو روش می توانید نام بانک را تشخیص دهید. روش اول از طریق 6 رقم اول شماره کارت بانک است. روش دوم پیدا کردن شماره سریال شش رقمی بانک از طریق نام بانک می باشد.

نام بانک

برای استفاده از گزینه شماره کارت ابتدا وارد قسمت آن بشوید. پس از ورود به این قسمت و وارد کردن شش رقم اول کارت و کلیک بر روی گزینه جستجو، بانک مربوطه را بیابید. برای یافتن شماره سریال شش رقمی هر بانک هم می توانید با وارد کردن نام آن در تب دوم وب سایت، شماره سریال آن را دریافت کنید. استفاده از این وب سایت کاملا رایگان است.

جدول پیش شماره کارت های بانکی

اگر فرصتی برای جستجوی پیش شماره و نام بانک به وسیله نرم افزار ها و سایت های مختلف ندارید، تمامی پیش شماره ها به همراه نام بانک در ادامه برای شما آماده شده است.

همانطور که می دانید با استفاده از کیبورد انگلیسی اگر بخواهید شماره کارت را در جایی وارد کنید، به درستی و از چپ به راست نوشته می شود. اگر کیبورد شما فارسی است و قصد دارید یک شماره کارت یا برای کسی ارسال کنید یا در یک اپلیکیشن وارد کنید، این شماره به صورت برعکس نمایش داده می شود. به همین دلیل آگاهی از پیش شماره بانک های مختلف به شما کمک می کند. لیست بانک ها به صورت جدول زیر است:

نام بانک2

استعلام شماره کارت بانکی با بخش کارت به کارت اپلیکیشن های پرداخت

اپلیکیشن های پرداخت مختلفی در سیستم های مختلف وجود دارد. یکی از قابلیت های این اپلیکیشن های پرداخت قبوض، خرید شارژ، استعلام موجودی و …، امکان کارت به کارت است.

نام بانک3

در این نرم افزار ها پس از وارد کردن 4 شماره اول کارت، لوگوی بانک مقصد به شما نمایش داده می شود. اما لازم به ذکر است که برای این روش باید نرم افزار را دانلود کنید و با فعال کردن شماره همراه خود بر روی این اپلیکیشن ها، عملیات کارت به کارت را انجام دهید.

اپلیکیشن آپ که جزو نرم افزار های خوب حوزه پرداخت محصوب می شود، قابلیت انجام انتقال وجه به بانک های قدیمی همچون ملت، ملی، سپه و … و همچنین بانک های تازه تاسیسی همچون کار آفرین، حکمت ایرانیان، دی و … را دارد.

تشخیص نوع بانک از طریق درگاه های خرید اینترنتی

اگر روش های فوق نظر شما را جلب نکردند، از درگاه های خدمات الکترونیکی استفاده کنید. در این روش پس از وارد کردن شماره کارت مقصد، نوع بانک آن نمایش داده می شود.

نام بانک4

در این روش پس از انتخاب خدمت مورد نظر خود، باتوجه به اینکه هر وب سایت خرید اینترنتی از چند درگاه ممکن است پشتیبانی کند، با انتخاب درگاه پرداخت الکترونیکی مورد نظر به صفحه بانک منتقل می شوید و با وارد کردن شماره کارت مقصد، نوع بانک و لوگوی آن را می توانید مشاهده کنید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید