ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش پنج روش از کار انداختن کارت عابر بانک

امروزه و با الکترونیکی شدن جامعه، نیاز به استفاده از کارت های عابر بانک افزایش یافته است؛ به طوری که ممکن است هر فرد از چندین کارت عابر بانک استفاده نماید. اما باتوجه به اینکه احتمال سو استفاده از کارت عابر بانک در صورت مفقود شدن آن وجود دارد، غیر فعال کردن یا سوزاندن آن توصیه می شود. این آموزش به شما کمک می کند که در صورت مفقود شدن عابر بانک در هر ساعت شبانه روز بتوانید کارت خود را از کار انداخته و مسدود نمایید. با سایت مستر آموز همراه باشید.

سوزاندن و مسدود کردن کارت عابر

اگر کارت خود را گم کردید و در ساعتی این اتفاق افتاد که برای سوزاندن آن نمی توانید به بانک مراجعه کنید، روش های مختلفی برای غیر فعال کردن کارت عابر بانک وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تمامی روش های غیر فعال کردن کارت های عابر بانک را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مسدود کردن کارت عابر بانک با دستگاه‌های خودپرداز

مسدودی عابرباک1

برای مسدود کردن کارت عابر بانک خود از طریق دستگاه ATM، به یک دستگاه صادر کننده بانک خود مراجعه کنید. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در ابتدا اگر گزینه خدمات بدون کارت را مشاهده نمی کنید، دکمه سبز رنگ ثبت را فشار دهید.
  • از بین گزینه های موجود، مسدود کردن کارت را انتخاب نمایید. شماره کارت و رمز عبور را وارد کنید.
  • دکمه ثبت را فشار دهید.

پس از پایان مراحل فوق، کارت شما مسدود می شود.

غیر فعال کردن کارت عابر بانک به صورت آنلاین

امروزه تقریبا هر بانکی برای مشتریان خود خدمات غیر حضوری ارائه می دهد. این خدمات غیر حضوری به صورت اینترنت بانک، نرم افزار تلفن همراه و تلفن بانک می باشد. این خدمات غیر حضوری علاوه بر ارائه خدمات مختلف مانند عابر بانک ها، خدمت سوزاندن کارت را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. تنها نکته قابل ذکر در این بخش، داشتن رمز دوم کارت عابر بانک است. در صورتی که کارت شما دارای رمز اینترنتی است، می توانید از این خدمات بهره مند شوید. تصور زیر یکی از این نرم افزار ها و روش مسدود سازی کارت را نمایش می دهد.

مسدودی عابرباک2

مسدود کردن کارت عابر بانک با استفاده از خدمات اینترنتی

برخی از بانک ها با استفاده از رمز بخصوصی که در اختیار کاربران قرار می دهند، امکان مسدود کردن کارت عابر بانک از طریق درگاه های اینترنتی را به آن ها می دهند. از جمله بانک هایی که چنین خدمتی را به مشتریان خود ارائه می دهند می توان به بانک کشاورزی و پاسارگاد اشاره نمود.

مسدودی عابرباک3

مسدود کردن کارت عابر بانک با تلفن بانک

بانک های ارائه دهنده خدمات غیر حضوری، مشتریانی که امکان استفاده از خدمات اینترنتی و دسترسی به عابر بان را نداند را نیز فراموش نکرده اند. تلفن بانک و تلفن های گویا، خدمت دیگری است که با استفاده از آن می توانید کلیه خدمات عابر بانک ها را دریافت کنید. علاوه بر خدمات انتقال و پرداخت و دریافت وجه، مسدود کردن کارت نیز به وسیله تلفن های گویا قابل انجام است. لازم است بدانید که برای بهره بردن از این خدمت به رمز اینترنتی آن و شماره کارت مورد نظر، نیاز است. به طور مثال روند مسدود سازی کارت عابر بانک ملی را به شما معرفی می کنیم:

  • با شماره 09622 تماس بگیرید.
  • پس از وصل شدن تماس، گزینه 1 را فشار دهید.
  • دز این مرحله باید شماره کارت یا شماره حساب خود را وارد کنید.
  • رمز دوم یا رمز اینترنتی شما در این مرحله باید وارد شود.
  • در مرحله بعد لیستی از خدمات قابل انجام برای شما معرفی می شود که برای مسدود نمودن کارت باید شماره 5 را انتخاب کنید.
  • مرحله پایانی شما انتخاب گزینه 1 است.

کارت شما مسدود و غیر فعال می شود.

مراجعه به بانک

قبل از ارائه هر روش غیر حضوری و رواج یافتن اینترنت و دسترسی گسترده به دستگاه های ATM، مراجعه حضوری برای مسدود کردن کارت عابر بانک در اختیار کاربران قرار داشت. این روش با وجود معطلی زیاد و طی شدن مسیر شما تا بانک، نیازی به رمز دوم یا امکانات خاصی ندارد. شما با در دست داشتن کارت ملی خود، به هر شعبه از بانک مذکور که مراجعه کنید، مسئول هر باجه کارت شما را مسدود کرده و کارت جدیدی برای شما صادر می کند.

نظر خودتان را ارسال کنید