ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

برای انتخاب رشته کنکور سراسری به چه نکاتی باید توجه کنیم

برای انتخاب رشته کنکور سراسری به چه نکاتی باید توجه کنیم

از مهم ترین مراحل کنکور انتخاب رشته در کنکور سراسری هست. یعنی زحماتی رو که در طول یک سال کشیدید در آخرین مرحله یعنی انتخاب رشته باید عملی کنید و خیلی مهم است که شما چطور انتخاب رشته رو انجام دهید.

باید به اولویت های خود توجه داشته باشید. خیلی وقت ها پیش آمده که داوطلبی با وجود داشتن رتبه ی خوب به علت انتخاب رشته ی نا مناسب دانشگاه یا رشته ای حقش نبوده قبول شده در صورتی که می توانست بهتر قبول شود.

 

 

نکته ای که در ابتدا باید به آن توجه کنید این هست که از بین سهمیه های مناطق ، خانواده شهدا ، شاهد ، رزمندگان و ایثارگران کدام سهمیه شامل شما می شود.

دفترچه انتخاب رشته سال 98 رو حتما دانلود کنید و مطالعه کنید چون هر سال یک قسمت هایی به دفترچه اضافه یا حذف می شود.

حتما به رشته های قطبی و هم چنین پذیرش در دانشگاه ها به صورت متمرکز و نیمه متمرکز توجه کنید.

دوره های آموزشی چند نوع روزانه ، شبانه ، نیمه حضوری ، مجازی ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس تقسیم می شوند. دوره ی روزانه بدون شهریه است و اگر داوطلب نخواهد در آن تحقیق کند از کنکور سال بعد محروم خواهد شد و برای شرکت در کنکور باید حتما از آن انصراف بدهد. دوره ی شبانه نیز شهریه دارد اما محرومیت و نیاز به انصراف شامل آن نمی شود. دوره های دیگر نیز شهریه دارند.

در مرحله ی بعد رشته هایی رو که می خواهید الویت بندی کنید و لیست رشته ها رو تهیه کنید. سپس محل تحصیل خودتون رو اولویت بندی کنید.

شما می توانید برای این که ببینید با رتبه ای که دارید شانس قبولی شما چقدر است می توانید به کارنامه های قبولی سال های گذشته نگاه کنید. البته حتما به زیرگروه ها دقت کنید.

کار انتخاب رشته کار حساس و مهمی است اگر نمی توانید خودتان انجام دهید حتما به مشاوران انتخاب رشته مراجعه کنید که در این زمینه تخصص دارند.

داوطلبان باید با درنظرگرفتن تمامی موارد با دقت کامل انتخاب رشته کنند و به هیچ وجه دست به انتخاب رشته تصادفی نزنند و آینده خود را به دست شانس و تقدیر نسپارند چون برای هر جوانی مرحله انتخاب رشته مرحله ای بسیار حساس و تأثیرگذار در زندگی و سرنوشت اوست و نباید بی توجه از کنار آن بگذرند.

نظر خودتان را ارسال کنید