ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آیا داشتن مشاور کنکور الزامی است

آیا داشتن مشاور کنکور الزامی است

وقتی که دانش آموزان برای کنکور می خواهند شروع کنند زمانی که رتبه های خوب کنکور گذشته رو مشاهده می کنند از خودشون می پرسن که اینا از کی شروع کردند و بهترین موقع برای شروع مطالعه کنکور چه زمانی هست یا اصلا کسانی که موفق شدند چجوری برنامه ریزی کردند.

اینو باید بهتون بگم که همه ی اون ها یک روز از جایی شروع کردند که دقیقا شما در آن قرار دارید و اگر آن ها نتیجه گرفتند حتما شما هم می توانید موفق شوید فقط باید بدونید که چگونه مطالعه کنید و حتما به یک برنامه ریزی خوب نیاز دارید.

 

دانش آموز بعد از گذراندن 12 سال تحصیل در مدرسه و این که در امتحان های خود سوالات به صورت تشریحی بوده به این شیوه ی درس خواندن عادت کرده و حالا یکدفعه در سال کنکور باید شیوه ی درس خواندن خودشو تغییر بده و روش پاسخ دادن به سوالات تستی در مدت کم رو یاد بگیرد و به این روش تسلط پیدا کند.

خیلی مواقع پیش می آید که دانش آموز تا قبل از کنکور معدل خوبی داشته و درسش خیلی خوب بوده و همین روش رو در سال کنکور تکرار می کند و توجهی به تغییر سبک آزمون کنکور نسبت به آزمون های مدارس نمی کند و همان شیوه ی قبلی خودش رو ادامه می دهد و مشخص می شود که در کنکور نتیجه ی نا مطلوب می گیرد.

حالا چگونه می توان با این وضعیت جدید آشنایی پیدا کرد و بر شیوه ی تست زدن تسلط پیدا کرد ؟

 

قطعا بهترین راه کمک گرفتن از مشاورهایی است که خودشون یک بار این مسیر رو طی کردند و به اندازه ی کافی در زمنیه ی کنکور اطلاع دارند.

یکی دیگه از راه های خیلی خوب برای آشنا شدن با شیوه ی جدید و تسلط پیدا کردن بر تست زدن ، شرکت در آزمون های آزمایشی مثل قلم چی ، سنجش و … است که این آزمون ها شما رو در وضعیتی مشابه کنکور قرار می دهد و باعث می شود آمادگی لازم رو برای کنکور داشته باشید و چون این آزمون ها مطابق برنامه پیش می روند یعنی در هر دوره از آزمون مشخص می کند که تا چه قسمتی از کتاب رو مطالعه کنید از همین جهت به برنامه ریزی شما نیز کمک بزرگی می کند.

در ضمن کمک گرفتن از کتاب های کمک آموزشی و کنکور در این مسیر به شما کمک می کند.

تمامی کتاب های کمک درسی شامل انتشارات خیلی سبز ، گاج ، مهروماه ، تخته سیاه ، مبتکران ، نشر الگو و … قرار دارد و هر کتابی رو که بخواهید می توانید به صورت اینترنتی خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید. البته باید در انتخاب منبع که مناسب شما باشد دقت کنید که می توانید از مشاور کمک بگیرید.

 

برای کنکور فقط تلاش زیاد و کمیت ساعت مطالعه تضمین کننده موفقیت نیست مثلا این که یک دانش آموز بگوید که من ساعت زیادی وقت برای مطالعه ملاک نیست ، هرچند لازم هست ولی کافی نیست در واقع کیفیت مطالعه و برنامه ریزی و مشاوره کنکور درست و اصولی هم مهمه و فقط زیاد درس خوندن تضمین کننده نیست بلکه مهم اینه که در این ساعت مطالعه چگونه و به چه نحو مطلوبی مطالعه کرده اید.

هم چنین اصول تست زدن چه در منزل چه سر جلسه ی آزمون های آزمایشی مهم است و باید تکنیک های لازم سر جلسه ی آزمون رو خوب اجرا کرد.

این ها اصولی هستند که یک مشاور خوب می تواند شما رو راهنمایی کند. پس داشتن یک مشاور خوب می تونه کمک خیلی خوبی به شما بکند اما این بدان معنی نیست که هر کسی که کنکور داره حتما باید مشاور داشته باشد. ممکنه خیلی از دانش آموزان خودشون مسیر رو بلد باشند و نیازی به مشاور نداشته باشند اما چیزی که واضحه مشاور کار شما رو راحت تر می کند و به تلاش های شما جهت می دهد.

این رو در نظر داشته باشید سالی که کنکور دارید سال آزمون و خطا نیست. باید اصولی درس بخوانید و روش های صحیح رو استفاده کنید تا بتونید نتیجه ی مطلوب به دست آورید.

نظر خودتان را ارسال کنید