ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

تمرکز برای کنکور

تمرکز برای کنکور

در این مقاله راه حل هایی برای تمکز برای کنکور و در حین مطالعه ی کنکور ارائه شده است.

تمرکز برای کنکور۱- در ابتدای شروع مطالعه زمان مطالعه را مشخص کنید مثلا با خود بگویید من تصمیم دارم ۲ ساعت ریاضی سال سوم مبحث مشتق را بخوانم که اولین گام در تمرکز برای کنکور است.
۲- مکان مطالعه خود را مشخص کنید و همیشه در این مکان مطالعه کنید جایی باشد که برایتان راحت باشد و از نور کافی برخوردار باشد و از هرگونه سر و صدا به دور باشد.

۳-برای خود ایجاد رغبت کنید مثلا به خود بگویید خواندن این درسها به من در رسیدن به آرزوهایم کمک میکند.

۴-جملات تاکیدی را با خود تکرار کنید لازم است بارها به خود متذکر شوید که الان زمان مطالعه است و قرار نیست به مطلب دیگری فکر کنید. جمله‌های این چنینی را بارها تکرار کنید.

۵- بصورت اجمالی متن مورد نطر را بخوانید و با این کار درک اولیه از مطلب پیدا می‌کنید و سپس شروع به خواندن جزئیات می‌کنید.

۶-سریع بخوانید ذهن انسان این توانایی را دارد که در یک زمان به چند مطلب مختلف فکر کند. بنابراین برای افزایش تمرکز لازم است سریع‌خوانی کنید تا ذهن فرصت پرداختن به چند مساله را نداشته باشد.

۷- تقسیم انرژی کنید مطالب سخت و دشوار در زمانی بخوانید که در اوج انرژی هستید.

۸-زیر مطالب مهم خط بکشید این روش ذهن شما را درگیر تمرکز بیشتر و دقت کردن و پیدا کردن مطالب مهم و از حواس پرتی جلوگیری می‌کند.

۹-از ابزار و وسایل استفاده کنید مثلا استفاده از مداد یا انگشت هنگام مطالعه می‌تواند تمرکزتان را افزایش دهد و به نوعی ذهنتان به سوی نگاه کردن و توجه کردن به مطلب مورد‌نظر هدایت می‌شود.

۱۰-حاشیه نویسی کنید و نکته برداریداین روش کمک می‌کند مطالب مهم تر و عناوین کلی‌تر از سوی شما دوباره‌نویسی شود و برای مرور، دسترسی بهتری به نکات داشته باشید و به نوعی به شما حافظه گرافیکی می دهد.

۱۱-افکار مزاحم را کنترل کنید بسیاری از افکار، مانع تمرکز شما می‌شود. توصیه می‌شود افکار مزاحم تکرار شونده خود را یادداشت کنید.

سپس برای این افکار و پرداختن به آنها زمان در نظر بگیرید.

یعنی در طول روز زمان مشخصی را در نظر داشته باشید که به این افکار بپردازید و این روش باعث می‌شود کنترل افکار در اختیارتان قرار بگیرد و تمرکز برای کنکور داشته باشید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید