ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

نکاتی در مورد انتخاب رشته آزمون سراسری (2)

انتخاب رشته سراسری نکاتی دارد که  ما مشاورین تنها دانش آموزان را برای داشتن یک انتخاب رشته موفق راهنمایی میکنیم و هیچ گاه سعی در اجبار آنها نداریم شما اولیای گرامی نیز باید به همین شیوه عمل کنید و با فراهم کردن امکانات مختلف برای فرزند خود به او آگاهی بیشتری درباره یه انتخاب رشته خوب بدهید و فراموش نکنید که تنها رتبه و تراز برای یک انتخاب رشته موفق مهم نیست عوامل دیگری همچون علاقه –موقعیت رشته مورد نظر درآینده –شرایط ادامه تحصیل رشته مورد نظر و…..نیز برای داشتن یک رشته مهم میباشد.

 

یک روش متعادل در انتخاب رشته ازمون سراسری:

این روش که به روش ماتریسی 8*3 معروف است بدین صورت که ابتدا شما باید کلیه رشته های موجود در گروه آزمایشی خودرا دسته بندی کنیدد که در اینجا رشته هادر 8 دسته بندی جای گرفته است:

 

1- برق، کامپیوتر، IT،مهندسی پزشکی

2-عمران، معماری، شهرسازی

3- مکانیک، هوافضا، صنایع، رباتیک

4- مهندسی شیمی، نفت، متالوژی، پلیمر، معدن، نساجی

5-سایر مهندسی ها (پروژه، اجرایی، … ) و مهندسی کشاورزی

6- علوم پایه( ریاضی، فیزیک، آمار، شیمی، علوم کامپیوتر)

7-کلیه کاردانی ها

8- کلیه رشته های کارشناسی مشترک ( حسابداری، مدیریت ها، روانشناسی، حقوق)

انتخاب رشته سراسری

حالا میبایست این 8 گروه را براساس ترجیح خود اولویت بندی کنید و هرگروهی را که جزءاولویتتان نبود را با مدادخط بکشید و علتش را بنویسید زیرا در انتها شاید صد ظرفیت شما برای انتخاب رشته پرنشودو مجبور به استفاده از انها شوید.

تمامی رشته هارا در سه دسته جای میگیرند:رشته های ایده آل  –رشته های متعادل و رشته های کف قابل قبول.

ازاین میان رشته های ایده ال گرایانه رشته هایی هستند که احتمال قبولی شما در آنها کم است و میبایست حدود 20 تا 25 درصد انتخاب های شماراشامل شود. رشته های متعادل رشته هایی هستندکه باتوجه به رتبه شما احتمال قبولیتان درانها زیاد است و میبایست 55 تا60تا از انتخاب های شماراشامل شوند. و رشته های کف قابل قبول رشته هایی هستند که شما تانها در صورتی حاضر به انتخاب انها هستید که نخواهید یکسال دیگر برای کنکور درس بخوانید که 20تا از انتخاب های شماراشامل میشود.

وبعد ازان شما میبایست رشته های متعادل را در اولویت اول قرارداده و بعد دوباره انهارا در برگه جدااولویت بندی کنیدو سپس برای هرکدام از رشته های ایده ال و کف قابل قبول نیز همین کاررابکنید وبعد در اخر هرسه رشته هارا دوباره اولویت بندی کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید