ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

معرفی رشته علوم انسانی و شغل های این رشته

یکی از مهمترین انتخاب های زندگی دانش آموزان پایه ی نهم انتخاب رشته مورد نظر خود در پایه دهم می باشد. اگر قصد دارید در رشته ی انسانی در دوره متوسطه دوم ادامه تحصیل دهید این پست را به طور کامل مطالعه کنید.

بیشتر مطالب رشته انسانی مربوط به حوزه ی جامعه شناسی ، انسان و طبیعت می باشد. اگر میخواهید در آینده قاضی ، وکیل یا جامعه شناس و … شوید ادامه این مطلب حتما را بخوانید.

در این رشته باید ذهنی آماده ی حفظ کردن مطالب داشته باشید. اولین قدم در انتخاب رشته انسانی میزان علاقه ی شما به این رشته و قدم دوم انتخاب شغل آینده می باشد یعنی اینکه آیا مایلید از طریق یکی از رشته های مربوط به علوم انسانی وارد بازار کار شوید؟ قدم سوم این است که در دروس مربوط به رشته انسانی در دوره ی متوسطه اول مانند علوم اجتماعی ، عربی و فارسی وضعیت تحصیلی شما چگونه بوده است؟

در طول مدت زمان مربوط به انتخاب این رشته در سال نهم به دهم از مشاورین و پدر و مادر خود کمک بگیرید.

معرفی رشته علوم انسانی و شغل های این رشته

 

 

 

آشنایی با رشته ها و شغل های علوم انسانی:

رشته هایی که دانشجویان در شاخه علوم انسانی مشغول به تحصیل در آنهاهستند به عنوان شغل آینده نیز در آن مشغول به کار می شوند. تعدادی از رشته های این شاخه شامل علوم قضایی ، حقوق ، فلسفه ، آموزش علوم اجتماعی ، امنیت اطلاعات ، اقتصاد ، حسابداری و .. می باشد. جهت مطالعه کامل لیست رشته های دانشگاهی علوم انسانی پست معرفی کنکور انسانی را مطالعه کنید.

 

 

معرفی دروس عمومی و تخصصی رشته علوم انسانی:

دروس عمومی کنکور انسانی شامل عربی ، فارسی و نگارش ، زبان انگلیسی و دین وزندگی و دروس تخصصی شامل ریاضی و آمار ، اقتصاد ، علوم و فنون ادبی ، عربی ، تاریخ ، جغرافیا ، جامعه شناسی ، منطق ، روانشناسی و فلسفه می باشد.

منبع اصلی طرح سوالات عمومی و تخصصی کتاب های سال دهم و یازدهم و دوازدهم می باشد.

 

 

شرایط ورود به رشته علوم انسانی:

مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور در هر یک از درس های زبان و ادبیات فارسی، عربی و مطالعات اجتماعی در سه پایه دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از ۴۲ نباشد.

نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۴ محاسبه می شود.

نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۳ محاسبه می شود.

نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۲ محاسبه می شود.

مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل ۳۷۸ باشد. درواقع اگر نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل ۱۴ باشد.

درس های تخصصی رشته انسانی :

ریاضی- اقتصاد- زبان و ادبیات فارسی- زبان عربی- علوم اجتماعی- تاریخ و جغرافیا- علوم اجتماعی- فلسفه و منطق- روانشناسی

درس های  عمومی رشته انسانی :

زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴ – زبان عربی با ضریب ۲ – فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب ۳ – زبان خارجی با ضریب ۲ (انگلیسی یا آلمانی یا فرانسه یا روسی یا ایتالیایی)

 

2) آزمون های مشاوره ای ( 30 امتیاز )

3) نظر دبیران مربوطه ( 10 امتیاز )

4) نظر مشاور ( 10 امتیاز )

5) نظر دانش آموز ( 10 امتیاز )

6) نظر والدین ( 5 امتیاز )

 

جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه (شاخه ی نظری - رشته ی ادبیات و علوم انسانی)

نظر خودتان را ارسال کنید