ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

حفظ شوق اولیه را برای درس خواندن

بسیاری از داوطلبان کنکور در ابتدا با شوق و انرژی فراوان شروع به خواندن درس ها و پیش رفتن میکنند و بسیار هم خوب و جدی میخوانند اما مشکل عمده دانش آموزان چیست؟ معمولا با گذشت کمی زمان از درس خواندن سرد شده و دیگر انرژی روزهای اول را برای درس خواندن ندارند یا گاهی مشکلاتی به وجود می آید که ممکن است برنامه ریزی برای کنکور آنها را بر هم زند.

شوق و انگیزه برای کنکوری خواندن

چاره چیست؟

اگر ما برای هر مشکلی که ممکن است در آینده پیش بیاید یک برنامه ریزی و راه حل داشته باشیم قطعا این مشکلات به درس خواندن ما ضربه نخواهند زد. مثلا بدانیم که اگر داشتیم درس میخواندیم و یک مهمان ناخوانده داشتیم چگونه با این مشکل دست و پنجه نرم کنیم طوری که نه به برنامه ریزی ما لطمه ای وارد شود نه به روابط دوستانه و فامیلی. همواره به یاد داشته باشید هدفی که پیش رو دارید یعنی قبولی در کنکور تضمین آینده شماست و هیچ چیز نباید مانع دست یابی به آن شود و باید برای دستیابی به آن نهایت سعی و تلاش خود را به خرج دهید.

با کتاب شوخی کنید:

وقتی تلویزیون تماشا می کنید یا با دوستتون صحبت می کنید،لبخندی به لب دارید و راحتید، اما وقتی ازکتاب و مطالعه صحبت می شه و به سراغ درس ها میرید جدی و محکم و اخمو می شید.

در روان شناسی حافظه و یادگیری گفته می شه:مطالبی که بارهیجانی بیشتری دارن،بیشتر درحافظه می مونن و بهتربه خاطرآورده می شن چرا که باعث هیجان، علاقه، تمرکز، و ورود مطلب به حافظه میشن.

بزارین یه مثالی بزنم:من به شما می گم:همسایه ی ۱۸ سال قبلتون یادتون میاد؟شما میگید:نه.می گم:همون که دو تا بچه ی کوچیک داشت. میگید: نه،یادم نمیاد.میگم: همون که باباش فروشنده ی لباس بود.و شما بازم یادتون نمیاد. میگم: همون که خونشون آتیش گرفت.یهو همه چیز در ذهنتون زنده می شه چرا که آتیش گرفتن، بارهیجانی مؤثری داشته.

با کتابتون شوخی کنید.مثال هایی مهیج، شادی آفرین و حتی خنده دار بزنید.این موضوع به علاقه و تمرکزشما کمک زیادی می کنه.

با کتاب همچین شاد و مهیج برخورد کنید که انگار به دوست داشتنی ترین دوستتون رسیدین

نظر خودتان را ارسال کنید