ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

چگونه برای کنکور 97 جمع بندی کنیم ؟

هر چقدر هم در زمان کنکور خوب درس ها را خوانده باشید و برای هر درسی جداگانه تست های زیادی را حل کرده باشید، ممکن است در ماه های پایانی احساس کنید که خیلی از مطالب یادتان رفته و به آن ها تسلط ندارید. این حس در زمان قبل از امتحانات هم احساس می شود که علت آن جمع بندی نکردن و مرور نکردن درس های خوانده شده است. برای این که بر مباحثی که خوانید تسلط پیدا کنید و اعتماد به نفس لازم رو به دست بیارید، باید قبل از کنکور زمانی را برای جمع بندی دروس در نظر بگیرید.

اولویت مطالعه و مرور مطالب را به مباحث مهم تر واگذار کنید .

مطالعه مطالبی را که برایتان بسیار دشوار هستند و یادگیری آن زمان زیادی از شما می گیرد توصیه نمی شود.

مدیریت زمان،افزایش سرعت تست زنی از جمله مواردی است که در دوران جمع بندی کنکور باید بر روی آن تمرکز کنید تا در جلسه کنکور با آمادگی بیشتری شرکت کنید.

اگر در دوران پیش از جمع بندی کنکور، مطالعه مفیدی نداشته اید از مطالعه و دوره در این دوره نا امید نشوید و از این فرصت به خوبی استفاده کنید.

از منابع کمک آموزشی جامع جهت مطالعه و تسلط بیشتر در دوران جمع بندی کنکور استفاده نمایید.

چگونه برای کنکور 97 جمع بندی کنیم ؟

چه زمانی جمع بندی کنکور ۹۷ را شروع کنیم؟

اگر در نظر بگیریم تاریخ آزمون ۸ تیرماه است. مدت زمان جمع بندی کنکور بسته به تشخیص خود و میزان فشردگی برنامه تان دارد اما بهتر است که حدود ۳ هفته را برای کنکور در نظر بگیرید. (یعنی از ۱۳ خرداد تا ۲ تیر). توصیه می شود پس از پایان جمع بندی دو سه روز آخر را (روزی یکی دو ساعت) فقط کتاب ها را ورق بزنید و تیترها را مرور کنید تا مطمئن شوید که تمام مطالب را به یاد دارید و به آن ها تسلط دارید (یعنی ۳ تا ۵ تیرماه). همچنین بهتر است ۲ روز قبل کنکور را هیچ مطالعه ای نداشته باشید و فکر خود را آسوده بگذارید (یعنی ۶ و ۷ تیر)

آیا می توان در دوران جمع بندی کنکور مباحث جدید را مطالعه کرد؟

اهمیت جمع بندی کنکور و اختصاص دادن زمان کافی به آن آنقدر بالاست که وقتی زمانش فرا رسید، باید مطالعه مباحث جدید و یادگیری را کنار بگذارید. ممکن است یادگیری مطالب جدید کمی وسوسه کننده باشد و کنار گذاشتن آن دشوار باشد. برای اینکه متوجه بشوید جمع بندی چقدر مهم است یک مثال می زنیم:

دو کشاورز را در نظر بگیرید که مسئول خرید محصولاتشان در یک تاریخ مشخص به آن ها مراجعه خواهد کرد. یکی از کشاورز ها چند روز مانده با تاریخ مذکور برداشت محصول را متوقف می کند و این چند روز باقی مانده را صرف بسته بندی محصولات خود می کند تا آماده تحویل به مسئول خرید باشند. اما کشاورز دوم که می خواهد تمام محصولات را برداشت کند و حیفش می آید که حتی چند کیلو محصول باقی مانده هم جا بماند، تا آخرین روز مشغول برداشت محصول است و فرصت نمی کند که محصولات را بسته بندی کند. تاریخ موعود فرا می رسد و کشاورز اول موفق می شود تمام محصولات بسته بندی خود را بفروشد اما کشاورز دوم که محصولات را بسته بندی نکرده است موفق به فروش آن ها نمی شود و زحمات یک سالش به هدر می رود.

 

فرصت کوتاه باقی مانده تا کنکور

فرصت کوتاه باقی مانده تا کنکور به شما این اجازه را نمی دهد که بیشتر وقت و انرژی خود را روی مباحث کم اهمیت بگذارید. منظور از مباحث کم اهمیت مطالبی هستند که در کنکور بودجه بندی کمی دارند. بنابراین  شما می توانید مباحث با اهمیت زیاد را در اولویت قرار دهید. برای این که مباحث مهم را بشناسید، حتما بودجه بندی کنکور در رشته خودتان را بررسی کنید. گزینش مباحث مهم برای کسانی مهم است که تا به اینجای کار کتاب های درسی را تمام نکرده و مطالعه ناقصی داشته اند. از مطالعه مطالب دشواری که نمی توانید بر آن ها مسلط شوید یا خواندن آن ها وقت گیر است، دوری کنید.

در این زمان جمع بندی کنکور، چگونه عمل کنیم؟

خیلی ها روش های مختلفی برای دوران جمع بندی پیشنهاد می کنند (دوره کردن هر سه روز یکبار و …) اما ما تاکید داریم که هیچ کسی حتی مشاور شما به وضعیت شما آگاه تر از خودتان نیست. در نتیجه ریز برنامه را به عهده خودتان میگذاریم. برنامه جمع بندی کنکور خیلی بستگی به زمان بندی آزمون های آزمایشی دارد که شرکت کرده اید و یا قرار است خودتان در خانه برگزار کنید.

نحوه جمع بندی برای هر آزمون جمع بندی کنکور

از آن جا که در این سه یا چهار هفته پایانی قرار است در پایان هر هفته یک آزمون جامع بدهید، پس باید هر هفته یک بار به طور کامل دروس را دوره کنید. در این مرحله بهتر است کل ساعاتی از هفته را که قرار است به درس خواندن اختصاص دهید (مثلاً ۵۰ ساعت در ۶ روز) را تقسیم بر تعداد دروس کنید. مثلاً اگر کلاً برای جمع بندی کنکور باید ۷ درس را بخوانید برای هر درس حدوداً ۷ ساعت زمان خواهید داشت.

در این ۷ ساعت مثلاً ۵ ساعت را به خواندن خلاصه های خود و یا مرور درسنامه های مهم اختصاص دهید و دو ساعت پایانی آن را به تست زدن اختصاص دهید. برای این کار می توانید از کتاب های معروف جمع بندی استفاده کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید