ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

بهترین آزمون های آزمایشی برای کنکور

این سوال برای خیلی از داوطلبان کنکور پیش می آید که از چه آزمون آزمایشی ای استفاده کنند که مشابه کنکور باشد.

توجه داشته باشید که حتما در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید چرا که باعث می شود در وضعیتی مشابه کنکور قرار بگیرید.

در این آزمون ها سعی می شود که سوالات مشابه کنکور طراحی بشن و معمولا آزمون های آخر که نزدیک به کنکور هست خیلی مهم هستند و برای جمع بندی در این آزمون ها شرکت می کنند.

حالا ما در این مطلب به بررسی آزمون های آزمایشی می پردازیم.

به طور کلی 4 آزمون برگزار می شود که شامل آزمون های قلم چی ، سنجش ، گاج و گزینه 2 می شود.


آزمون آزمایشی قلم چی

بهترین آزمون های آزمایشی

موسسه قلم چی از سال ها قبل است که شروع به این فعالیت یعنی آزمون های آزمایشی کرده و سوالات آزمون‌های قلم چی هر ساله به سمتی می‌رود که بیشتر دارای ایده‌های نو داشته باشد و بتواند از تمامی جهات داوطلب را مورد سنجش قرار دهد اما طراحان سوالات قلم چی سوالات سخت رو انتخاب می کنند و می گویند هر چه سخت تر مطرح شود دانش آموز در جلسه ی کنکور کمتر سورپرایز می شود اما معمولا شاهد سوالات با درجه دشواری سخت تری نسبت به کنکور در این آزمون‌ها هستیم که البته این سخت بود ممکنه باعث ناامیدی دانش آموز شود و این نکته ی منفی این آزمون است.

تعداد کسانی که در این آزمون شرکت می کنند خیلی بالا هست و دانش آموز می تواند با تعداد بسیار بالایی خودش رو مقایسه کند و رقابت در سطح بالایی قرار دارد اما این نکته رو باید در نظر داشته باشید که جامعه ی آماری بالا نباید معیار شما برای انتخاب آزمون آزمایشی باشد.

آزمون‌های قلم چی در فاصله دو هفته ای در روزهای جمعه به صورت هماهنگ در کل کشور برگزار می‌شود. چندین ایستگاه جبرانی برای کسانی که از برنامه عقب مانده‌اند در برنامه راهبردی در نظر گرفته شده است. البته که هیچ برنامه ای بدون نقص نیست ولی برنامه راهبردی کانون کم نقص ترین برنامه‌ای است که در بین آزمون‌های آزمایشی می‌توان پیدا کرد. قلم چی در برنامه خود سه آزمون هماهنگ و مطابق با بودجه بندی کنکور سراسری به عنوان آزمون‌های جامع برگزار می‌کند.

کارنامه‌های آزمون‌های قلم چی بعد از ظهر آزمون بر روی سایت قرار می‌گیرد و شما می توانید با مشاهده ی کارنامه و تراز و درصد هر درس متوجه اشتباهات و پیشرفت خود بشوید و هم چنین نمودار پیشرفت تحصیلی هم در سایت کانون قرار می گیرد.

هر سال تعداد زیادی از رتبه‌های تک رقمی کسانی بودند که در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌اند. این نکته مثبت که اکثر رتبه‌های برتر عضو کانون قلم چی بوده‌اند، بسیار اهمیت دارد.

هم چنین فاصله دو هفته‌ای آزمون‌ها باعث می‌شود از جو رقابتی کنکور و درس خواندن خارج نشوید.

برای دانلود بودجه بندی آزمون های قلم چی کلیک کنید.


آزمون آزمایشی سنجش

بهترین آزمون های آزمایشی

آزمون‌ آزمایشی سنجش در ۱۱ مرحله برگزار می‌شود که شامل ۷ مرحله در طول سال و ۴ مرحله آزمون جامع در انتهای سال می شود. به طور کلی سطح سوالات سنجش نرمال است. نه می‌توان از آن‌ها به عنوان سوالات سخت (با ایده‌های جدید) یاد کرد و نه سوالاتی که فاقد ارزش هستند.

اکثر داوطلبان حتی آن‌هایی که در طول سال در آزمون‌های سایر موسسات شرکت می‌کردند نیز آزمون‌های جامع سنجش را به خاطر جامعه آماری عالی آن از دست نمی‌دهند (شرکت در این آزمون‌ها به همه توصیه می‌شود) این آزمون‌های جامع به علت شرکت کننده زیاد آن رتبه ای که هر داوطلب کسب می‌کند به احتمال زیاد نهایت با ۵۰۰ نفر اختلاف در کنکور سراسری تکرار می‌شود.

جامعه آماری بسیار بالایی که سنجش دارد تقریبا هم سطح کنکور سراسری است. البته این جامعه آماری بالا فقط در آزمون‌های جامع این موسسه مشاهده می‌شود. یعنی در واقع اکثر کسانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند 4 آزمون پایانی سنجش هم حضور پیدا می کنند بنابراین از نظر رقابتی کاملا شبیه به کنکور هست.

برای دانلود بودجه بندی آزمون های سنجش کلیک کنید.


آزمون آزمایشی گاج

بهترین آزمون های آزمایشی

آزمون های آزمایشی گاج مدت کوتاهی است که برگزار می شود اما برخلاف تصور خیلی‌ها که فکر می‌کنند به علت نوپا بودن این آزمون‌ آزمایشی کیفیت چندانی ندارد، در صورتی که آزمون‌ آزمایشی گاج جزو موسسه‌ هایی است که بهترین سوالات ممکن را در آزمون‌های خود طرح می‌کند. کیفیت سوالات گاج به قدری خوب و ایده آل و هم سطح کنکور است که از این نظر به برترین‌هاست.

آزمون های گاج به علت نوپا بودن جامعه ی آماری بالایی ندارد و تعداد کسانی که شرکت می کنند کمتر از موسسات دیگر است و ممکن است همین موضوع باعث شود کسانی که بخواهند در جامعه آماری بزرگ تری شرکت کنند این آزمون آزمایشی رو انتخاب نکنند.

آزمون‌ آزمایشی گاج هم مانند قلم چی در فواصل دو هفته ای و در روز جمعه برگزار می‌شود.
نمره خام دروس، نمره میانگین کل داوطلبان، نمره میانگین نفرات برتر، نمره تراز هر درس،‌ در مدرسه و شهر و سهمیه و استان و کشور، تعداد شرکت کنندگان در شهر، نمودار وضعیت داوطلب نسبت به وضعیت مطلوب در هر درس، رتبه داوطلب بدون نمره منفی، نمره و رتبه در زیر گروه‌ها

این کارنامه هر نیم سال یکبار در اختیار شما قرار می‌گیرد و حاوی این اطلاعات است: نمودار پیشرفت در هر درس، میانگین نمره تراز هر درس، نمایش فاصله داوطلب برای رسیدن به رشته دلخواه، نمودار پیشرفت کلی دروس اختصاصی داوطلب، نمایش اشکالات در مباحث، نمایش تاخیر و غیبت‌ها

برای دانلود بودجه بندی آزمون های گاج کلیک کنید.


آزمون آزمایشی گزینه 2

بهترین آزمون های آزمایشی

آزمون‌های گزینه دو هم چند سالی است شمار زیادی از کنکوری‌ها را به سمت خود جذب کرده .

سوالات این آزمون‌ها دارای شباهت‌های زیادی با سوالات کنکور هستند. این شباهت هر ساله با جدید شدن سوالات کنکور ادامه دارد و در تمامی دروس عمومی و اختصاصی سعی بر این بوده که سوالات آزمون هم سو با کنکور طرح شود. به طور کلی سوالات با کیفیت و استانداردی در آزمون‌های گزینه دو طرح می‌شود.

تعداد کسانی که در این آزمون شرکت می کنند هر سال افزایش پیدا می کند اما به طور کلی این جامعه آماری در مقابل قلم چی کم تر بوده و از نظر جامعه آماری بیشتر قلم چی حرف اول را می‌زند.

گزینه دو ویژگی مقایسه شدن درصدهای خام هر داوطلب در جامعه آماری کنکور سال گذشته به آزمون‌های خود اضافه کرده است. به عنوان مثال داوطلبی که در آزمون‌های آزمایشی گزینه دو برای کنکور ۹8 شرکت می‌کند در هر آزمون درصدهای او در جامعه آماری کنکور سال ۹7 مورد مقایسه قرار می‌گیرد و رتبه و رشته دانشگاه‌هایی که سایر افراد سال قبل با درصدهای او کسب کرده‌اند را مشاهده خواهد کرد.

برنامه آزمون‌های گزینه دو نیز مانند برنامه سایر آزمون‌های آزمایشی به شکلی تنظیم شده است که کل دروس در طول مدت یک سال مطالعه و مرور می‌شود.

فاصله زمانی بین آزمون هر سه هفته یکبار است.

برای دانلود بودجه بندی آزمون های گزینه 2 کلیک کنید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید