ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

انتخاب هوشمندانه عنوان مقاله های سایت

بیشتر سئو کارها و حرفه ای های حوزه سئو به خوبی از اهمیت عنوان ها برای بالاتر اومدن مقاله یا محصول شما در موتورهای جست و جو و به خصوص گوگل، آگاه هستند. ولی من معتقدم که هر چه قدر که سئو کارها به عنوان اهمیت می دهند خیلی از محتوا گذار ها از نقش و اهمیت عنوان مقاله ها هیچ آگاهی ندارند. علت این موضوع هم شاید این باشه که بیشتر محتوا گذارهای وب سایت ها و وبلاگ ها بدون داشتن تخصص در این حوزه اقدام به تولید محتوا میکنند در حالی که سئو کارها با توجه به دانشی که دارند سعی در بهینه سازی وب سایت شما دارند. به هر حال اگر قصد دارید که یک محتوا گذار حرفه ای شوید حتما با ما همراه باشید تا روش های انتخاب عنوان مناسب برای مقاله را یاد بگیرید.

انتخاب هوشمندانه عنوان مقاله های سایت

همان طور که در مقاله های قبل هم صحبت کردیم عنوان مقاله یا محتوای وب سایت یک نقش کلیدی و اساسی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو خواهد داشت. شده در اینترنت دنبال یه موضوع بگردید و یه تیتر جذاب ببنید و وارد سایت بشید و ببینید که برخلاف تیتر، متن مقاله واقعا نامناسبه !! و بر عکس یه عنوان غیر جذاب رو باز کنید و ببنید چقدر متن محتوا حوب و مناسبه؟

وای که چی میشه اگه اون محتواگذار خوبه مشابه همون تیتر خوب ها برای نوشته اش پیدا کنه.

به یک کیوسک روزنامه فروشی دقت کنید وقتی فردی به این کیوسک ها مراجعه میکنه به سراغ روزنامه ها و مجله هایی میره که تیتر های جذاب تر و جنجال برانگیزی روی اون نوشته شده است.شما باید اونقدر مهارت داشته باشین که درست مثل یک روزنامه نگار تیتر های خوب و مناسب برای متن هاتون انتخاب کنید.

ما در این مقاله بهتون بهترین راه برای انتخاب عنوان مقاله های سایت رو نشون میدیم.فقط چندتا نکته ریز رو که قبلا هم راجبش صحبت کردیم بهتره که یادآوری کنیم.

یکی اینکه بیشتر از اون چیزی که فکر کنید افراد به حاشیه ها علاقه مند هستن و اگر عنوان مقاله شما یه رد و نشون و اشاره ای از حاشیه های روز هم داشته باشه میتونه به طور موقت و در یک بازه زمانی سیلی از مخاطب ها رو به سوی خودش جذب کنه و خب این ترافیک عظیم کلیک ها قطعا برای هر وب سایتی لذت بخش هست.

یکی از مقاله نویس های معروف دنیا  میگه  عنوان مقاله شما حدقل 4 بار بیشتر از متن مقاله خونده میشه و همین به نظر دلیل کافیه هست تا در انتخاب عنوان ها دقت بیشتری داشته باشیم.

1-تعمیر کار حرفه ای حوزه کاری خودتون بشید.

توی یکی از پست های چالش بر انگیز تولید محتوا  که توی اینستاگرام گذاشته شده بود یه کامنت مثبت و خوب خوندم که نشون میداد از زبون یه آدم کار بلده. اون کامنت به زبون ساده و راحت میخواست بگه توی حوزه کاری خودتون فرقی نداره چی باشه، بگردید و بزرگترین و پرتکرارترین مشکلات رو پیدا کنید و بعد به سراغ یه متخصص برید و یا توی اینترنت و مقاله های مختلف راه حل این مشکل ها رو پیدا کنید. بعد این راه حل رو بدون اینکه زیاد بهش آب و تاب بدین و مقدمه چینی کنید توی یه مقاله در اختیار کاربراتون قرار بدید.

اون وقته که سیل عظیمی از مخاطبتون برای رفع مشکل به وب سایتتون مراجعه میکنن و چه خبری شیرین تر از اینکه مخاطب های شما، شما رو پیدا کردن و قراره باهم دوستای صمیمی بشید؟

پس به روی حل مشکل مخاطباتون تمرکز کنید توجه کنید که اگر بر روی مفید بودن مقاله تون متمرکز باشید، تیتر شما عملکرد بهتری را به جا خواهد گذاشت.

2- یک عنوان رو به شکل های مختلف بنویسید.

اگر مقاله نویس مبتدی هستید و یا تا قبل در انتخاب عنوان های جذاب برای مطالب سایتتون مشکل داشتید. ابتدای کار یکم براتون سخت هست ولی به مرور کار ساده تر میشه برای اینکه بتونید عنوان های ساده جذاب که حالت کششی داره و مخاطب رو به سوی وب سایتتون بیاره بهتره یک عنوان رو به چند شکل بنویسید و بعد از عنوان های مختفلی که نوشتید یکی رو انتخاب کنید.

بسته به نوع مقاله و اهمیت مقاله از حداقل 5 عنوان تا  30 عنوان مختلف رو میتونید برای مطالب وب سایتتون بنویسید.

از دوستان یا همکاراتون هم میتونید بخواهید راجب عنوان های متلفی که شما نوشتید نظر بدهند تا به مرور زمان به یک تیتر نویس حرفه ای تبدیل شوید.

 

2. تلاش برای نوشتن عناوین مختلف

Upworthy.com معتقد هست که برای نوشته هایتون در مدت زمان یک ربع حداقل 25 عنوان بنویسید. ممکنه عنوان شماره 24بد و نامطلوب  باشه ولی چه میکنه این عنوان شماره 25

3-عنوان های جذاب مقالات سایت های مختلف را جمع کنید.

شنیدید میگن اگه میخوای یه نویسنده خوب باشی باید کتاب های زیادی بخونی؟ حالا شما هم اگه میخواهید یک عنوان جذاب برای نوشته هاتون پیدا کنید، باید دنبال عنوان های جذاب باشید . به سایت های مختلف سر بزنید پر بازدیدترین مقالاتی رو که با کسب و کار شما مرتبط هست و تیترهای جذابی دارد رو ببنید. توی وب سایت ها بچرخید و بگردید و هر عنوان جذای رو که شما رو انگولک به بازکردن لینک میکند پیدا کنید. حالا همه این عنوان ها رو در یک فایل exel و یا ورود ذخیره کنید.

هر وقت که چیز جالبی به ذهنتون نرسید به سراغ این عنوان ها برید و نوشتتون رو متمایز کنید.

خیالتون راحت شما متقلب نیستید که ،  Brian Clack میگه این پایگاه داده منبع تقلب نیست، فقط و فقط برای به دست آوردن ایده برای نوشتن عناوین تاثیرگذارتر به خصوص زمانی که در ابتدای راه هستید، استفاده می شود.

4. استفاده از اعداد (ترجیحا اعداد فرد)

یکی از راهای انتخاب تیتر مناسب استفاده از عدد هست. 5 خوراکی که شما را زیبا میکند؟(چی میگی !! واقعا)

عدد ها مثل آبنبات برای مغز هستن، مغز اسان علاقه شدید به اعداد داره و با دیدن عدد ها احساس بهتری پیدا مکنه البته تا جایی که این عدد ها دو تا سه رقم بیشتر نشن  اگر نه مغز بیچاره هنگ میکنه آقا

نمونه بارزش همین عدد هایی که ما برای زیر تیتر ها انتخاب کردیم رو ببنید باعث میشه ذهنتون به راحتی بتونه مطالب رو طبقه بندی کنه.البته این عدد موجود در متن مقاله کجا و عددی که در تیتر استفاده میشه کجا و تفاوت و کاربردشون کاملا متفاوته.

استفاده از اعداد در عناوین باعث افزایش 73 درصدی شانس تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می شه علاه بر اینیکی دیگه از مزایایی که برای استفاده از عدد میتونیم بهش اشاره کنیم اینکه خیلی از مواقع وقتی از عدد در تیتر مقاله صحبت میکنید در واقع نشون میدید که مقاله شما معتبر هست و از داده های آماری برای نوشت متن مقاله وب سایت استفاده کردید و همین باعث میشه خیلی از مخاطب های سخت پسند و علاقه مند به ریاضیات به سراغ خوندن متن مقاله شما بیایند.

از عدد های زوج و فرد میتوانید برای عنوان هاتون استفاده کنید که البته ما پیشنهادمون استفاده شما از اعداد فرد در عنوان مقاله هست.

به طور کلی اعداد فرد شانس بیشتری برای عملکرد بهتر دارند. به همین دلیل اکثر وبلاگنویسان از اعداد فرد در عناوین خود استفاده می کنند.

برای نمونه عبارت ” 6 روش” و “5 روش” رو در باکس سرچ گوگل وارد کنید و منتظر باشید تا پیشنهادهای گوگل را ببنید.و بعد نتایج رو مقایسه کنید.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که مغز انسان به اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج اعتقاد و باور دارد. این تحقیقات نشان داده اند که اعداد فرد به مخاطبان کمک بیشتری جهت هضم کردن اطلاعات می کنند و باعث می شوند که به راحتی اطلاعات را به یاد بیاورند.

هنگامی که آنها یکی از عناوین خود را با قرار دادن عدد “7” در عنوان منتشر کردند، تعداد کلیک ها با افزایش 20 درصدی مواجه شد. البته از بین عدد های فرد هم عدد 3 و 5 بیشترین استفاده را در تیتر دارند.

 

5. از کلمه ها و صفات مثبت در عنوان مقاله استفاده کنید.

از کلمات و صفات مثبت در عنوان خود برای عاطفی تر شدن عنوان استفاده کنید. عنوان های عاطفی معمولا بیشتر مخاطب داشته و جذاب تر هستند.

این صفات مثبت رو در عنوان های خوب استفاده کنید:

جالب ترین

همیشگی

بیشترین

عالی ترین

کامل
بهترین

داغ ترین
سریع ترین
قوی ترین

بزرگ ترین

آسان ترین

هرچند برخی از این صفت ها تکراری شده اند و دنیای وب را اشباه کرده اند.

6. از کلمات منفی برای برجسته تر کردن ترس استفاده کنید.

آقا قرار نیست که همیشه از کلمه های مثبت و انرژی های خوب استفاده کنید یه وقتایی هم باید مخاطب رو بترسونید تا بیاد مقاله شما رو بخونه.چه معنی داره همیشه بگو و بخند باشه!!! باید یه زهرچشم از مخاطباتون بگیرید که سراغ وب سیات های دیگه نرن دیگه.

برای این کار از بعضی از کلمه ها مثل کلمات

هرگز

بدون معنی
بدترین

جلوگیری کردن
هیچی
به هیچ وجه
متوقف کردن

هیچ کس
انجام ندادن

مثلا به جای اینکه بگید کارهایی که در هنگام زلزله نباید انجام دهید.

از عنوان به هیچ وجه این کارها را در زلزله انجام ندهید یا بدترین کارها در هنگام زلزله استفاده کنید.

 

احس ترس قوی ترین حس انسانی است که فرد را وادار به انجام واکنش و کار می کند.

یک مطالعه انجام شده توسط Outbrain نشان داد که تیترهای دارای کلمات و صفات منفی 30 درصد بیشتر از تیترهای دارای کلمات و صفات مثبت در جلب نظر مخاطب موفق بوده اند. بله این جوریاست مخاطب میترسه که آسیب نبینه میاد مقاله رو تمام و کمال میخونه و میره.

به عنوان مثال:

“از انجام این اشتباهات بچه گانه در تولید محتوا جلوگیری کنید”

“7 کاری که هرگز در بازاریابی شبکه های اجتماعی نباید انجام دهید”

“بدترین روش های ممکن در تولید بک لینک“

7- استفاده از یورش مغزی برای تولید عنوان

یورش مغزی یا طوفان فکری یکی از روشهای پرکابرد برای تولید ایده است. هدف این روش تولید بیشترین ایده است.در این روش گروهی از افراد که معمولا 6 تا 8 نفر هستند به دور میزی جمع شده و رهبر جلسه موضوع مورد بحث را بیان میکند سپس هرکس ایده ای را بیان میکند . این ایده ها به هیچ عنوان در جلسه مورد انتقاد قرار نگرفته و هرکس آزادانه میتواند آنچه را که در ذهن دارد بیان کند.

بعد از اتمام جلسه از ایده های برتر استفاده میشود. درست است که برای نوشتن عنوان مقاله سایت تشکیل یک جلسه طوفان مغزیبه صورت وسیع و تشکیل جلسه کمی غیر منطقی است اما از همکارانی که در نزدیکی شما هستند میتوانید کمک بگیرید تا ایده های جالبی را برای عنوان داشته باشید.

 

یکی از ایده آل ترین روش های انتخاب عنوان، استفاده از جلسات طوفان مغزی می باشد.

در مواقعی که هیچ راه دیگری برای انتخاب یک عنوان جذاب به ذهنتان نمی رسد، می توانید از این سلسله جلسات طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید با مشارکت دیگر افراد گروه، تیتری مناسب برای محتوای خود پیدا کنید.

امیدوارم مقاله انتخاب عنوان های جذاب برای مقالات سایت برای شما کاربردی بوده باشد و بتوانید عنوان های جذب کننده مخاطب برای نوشته خود پیدا کنید با این وجود توجه کنید که نیاز مشتری در طول زمان تغییر می کند و سلایق متفاوت به عنوان های مختلفی جذب می شوند پس با داشتن یک CRM یا سیستم های مدیریت محتوای مشتریان میتوانید عنوان های خاص کسب و کار و مشتریان خود را انتخاب کنید.

بدون شک عنوان مهمترین بخش یک محتوا برای جلب نظر مخاطب خواهد بود و باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. بهترین عنوانهایی که شما دیدید چه عنوان هایی بوده؟ برای ما کامنت بزارید.

نظر خودتان را ارسال کنید