ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه در وردپرس

عرض سلام خدمت همراهان گرامی مِستر آموز 

seo
سئو و بهینه سازی سایت، وسیع ترین و کاربردی ترین علم برای پیشرفت یک سایت یا کسب و کار اینترنتی است.
در این مطلب، به بررسی نکاتی در مورد سئو و همچنین آنالیز سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه خواهیم پرداخت.

سئو و بهینه سازی سایت

بطور معمول پیچیدگی مفهوم SEO و تغییرات زیاد در تکنیک‌های آن، سوالات زیادی را در ذهن صاحبان وبسایت‌ها ایجاد میکند، بعضی از سوالات در زمینه سئو مربوط به مفاهیم اولیه آن بوده و در طول زمان ثابت مانده است و برخی دیگر مربوط به برهه زمانی خاصی میشوند و استفاده از آنها در زمان نامناسب تاثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد داشت.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

هدف اصلی از سئو  در وبسایت ها کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل است. موتورهای جستجو از ربات های جستجو یا خزنده‌های (crawlers) خود برای شناسایی و ایندکس صفحات یک سایت استفاده میکنند. این خزنده‌ها با توجه به محتویات صفحات و بوسیله نشانه گذاری مناسب آنها را ذخیره میکنند. زمانیکه شما یک عبارت را برای جستجو  وارد میکنید، موتور های جستجو  با استفاده از این اطلاعات جمع آوری شده و با توجه به سئو صفحات، مناسب ترین و مرتبط ترین نتایج با جستجوی شما را برای شما نشان خواهند داد.

نکته قابل توجه این است که موتورهای جستجو مشخصات سایت‌ها را بر اساس داده‌های موجود در سرورهای خود که قبلا آن را ایندکس و ذخیره کرده‌اند نمایش می دهند. یعنی وقتی کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند، گوگل در همان لحظه کل اینترنت را بررسی نمی کند، بلکه هر سایتی که قبلا محتوای آن را ایندکس کرده باشد با توجه به معیارهای رتبه بندی خود در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد. پس باید حتما از ایندکس شدن صفحات سایت خود در موتورهای جستجو و به ویژه گوگل مطمئن شوید تا وقتی کسی کلید واژه مرتبط با سایت شما را جستجو می کند، بتواند آن را در صفحه نتایج جستجو مشاهد کند.

 

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سفید شامل تکنیکهای استانداردی است که خود موتورهای جستجو تایید کرده و برای بهبود سئو پیشنهاد میدهند. این روشها در طولانی مدت تاثیرگذار بوده و پایداری بالایی دارند. تکنیکهایی که موتورهای جستجو شما را از آنها منع کرده اند و درصورت مشاهده سایت شما را جریمه و از نتایج خود حذف خواهند کرد.

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه کدامند؟

روشهای بسیاری وجود دارند که بعنوان سئو کلاه سیاه شناخته میشوند و با توجه به خلاقیت بالای وبمستران در این زمینه، هر روز برتعداد آنها افزوده میشود.

کلمات کلیدی: استفاده بیش از حد کلمات کلیدی مورد نظرتان در محتوای سایت به هدف بهبود وضعیت سئو، موجب جریمه شدن صفحه از طرف گوگل خواهد شد، بطور معمول براساس اصول سئو میزان وجود کلمات کلیدی شما در یک مطلب نباید بیش از ۴٫۵ درصد از کل متن باشد.

cloaking: ارائه محتوای متفاوت به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو با استفاده از روشهای کدنویسی که این کار یکی از تکنیکهای رایج برای کسب پیج رنک گوگل تقلبی به شمار میرود.

محتوای پنهان: مخفی کردن قسمتی از محتویات وبسایت از دید کاربران که حاوی کلمات کلیدی باشد، این کار معمولا برای افزایش درصد حضور کلمات کلیدی و برای بهبود سئو انجام میگیرد که گوگل بشدت با آن برخورد خواهد کرد.

تبادل لینک: صفحاتی که صرفا برای تبادل لینک با دیگر سایتها ساخته میشوند و هدف از آنها کسب بک لینک بیشتر برای سایت است. یک لینک ضعیف و غیرمرتبط با وبسایت شما میتواند بر سئو شما تاثیر بدی بگذارد. امروزه گوگل به راحتی تبادل لینک دو طرفه را تشخیص داده و دیگر تاثیر خاصی در رتبه سایت‌ها ندارد. برای تبادل لینک می‌توانید از تکنیک‌های تبادل لینک چند طرفه مانند تبادل لینک سه طرفه استفاده نمایید. در تبادل لینک سه طرفه کار بگونه‌ای است که سایت A ابتدا به سایت B لینک می دهد و سایت B به سایت C لینک می‌دهد و در نهایت سایت C به سایت A لینک خواهد داد.  در این روش وبسایت‌ها به طور غیر مستقیم به هم لینک می دهند.

white-and-black-seo

 

شبکه بلاگ اختصاصی (پی بی ان PBN): این تکنیک یکی از رایج ترین روش‌های سئو و لینک سازی محسوب می شود. در این روش افراد با خرید سایت‌های اکسپایر شده با رنک نسبتا خوب، و بروز رسانی جزیی آن‌ها شروع به لینک سازی انبوه می کنند. مثلا ۱۰ یا ۲۰ سایت قلابی درست کرده و شروع به تبادل لینک چند طرفه در آن می کنند و در عرض زمان کوتاهی تعداد بک لینک‌های سایت خود را به چندین هزار لینک می رسانند. گوگل هم از سال ۲۰۱۴ سایت‌هایی که از این روش استفاده می کردند را بشدت مورد جریمه کرد.

تکنیک های سئو کلاه سفید کدامند؟

تکنیک های سئو کلاه سفید جزو همین دسته از تکنیک های سئو و بهینه سایت محسوب می شوند.
بیش از ۲۰۰ فاکتور اصلی برای تعیین رتبه صفحات در نتایج گوگل وجود دارند که در حال حاضر همه آنها را نمیدانیم، ولی موتورهای جستجو بعضی از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها بر سئو را معرفی کرده اند:

بک لینک: لینک ورودی به سایت بعنوان یک رای مثبت برای آن درنظر گرفته میشود و بک لینک از سایتهایی با اعتبار صفحه بالاتر تاثیر بیشتری بر سئو شما خواهند داشت. (اطلاعات تکمیلی: بک لینک رایگان برای صفحات داخلی )

فاکتورهای سئو درونی و محتوا: رعایت قواعد و اصول در تمام بخش‌های یک نوشته شامل عنوان صفحه، سئو توضیحات متا، بهینه سازی تصاویر، درصد حضور کلمات کلیدی، لینکهای خروجی، تگ های HTML و …

سن دامنه: دامنه‌های قدیمی تر از نظر موتورهای جستجو دارای اعتبار بیشتری نسبت به دامنه های جدید دارند.

بروزرسانی مرتب: ارسال مطالب جدید بصورت مستمر و با کیفیت مناسب تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت خواهد داشت. حتی اگر محتوای قدیمی سایت خود را هم ویرایش و تکمیل نمایید هم از دیدگاه گوگل سایتی بروز و پویا محسوب خواهید شد.

پیروز و موفق باشید.

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید