ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

افزایش اعتبار صفحات در وردپرس

افزایش اعتبار صفحات در وردپرس

عرض سلام خدمت همراهان گرامی مِستر آموز؛
همانطور که میدانید اعتبار دادن به صفحات تاثیر مثبتی بر سئو سایت خواهد داشت، ولی سوال مهم اینجاست که آیا مفهوم درست آن را درک کرده ایم؟ پس بهتر است در ابتدا به شناخت صحیح اعتبار صفحه یا اتوریته (page authority) پرداخته و در ادامه نکاتی برای بهتر شدن آن معرفی خواهیم کرد.

 

اعتبار صفحه (Page Authority) چیست؟

به زبان ساده، اعتبار صفحه یا اتوریته برابر با میزان احتمال معرفی سایت شما به کاربران توسط موتور های جستجو است و با یک عدد بین ۱ تا ۱۰۰ تعریف میشود. سایت با اعتبار صفحه زیاد همانی است که در نتایج جستجوی گوگل رتبه اول یا دوم را به خود اختصاص میدهد.

اما اگر اعتبار صفحه زیاد نباشد ممکن است که در صفحه اول گوگل و یا بطور کلی در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو حضور نداشته باشد. توچه داشته باشید که این اعتبار برای هر صفحه سنجیده میشود و مقدار مساوی برای کل وبسایت شما ندارد.

 

اعتبار صفحه چگونه محاسبه میشود؟

تعیین میزان اعتبار صفحه کار سختی است زیرا عوامل بسیاری برآن تاثیرگذارند و نمی توانیم بگوییم که فقط یک عامل در تاثیرگذار است. محتوای مطلب مناسب، لینک‌های خارجی به صفحه و تگ تصاویر بیشترین اهمیت را در اعتبار صفحه خواهند داشت.

اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی و لینک سازی داخلی صفحات وبسایت هم می تواند اعتبار صفحه‌های شما را بالا ببرد.

 

روش های بالا بردن اعتبار صفحه

صفحاتی هستند که مشخصا اعتبار بیشتری دریافت می کنند، مثلا اعتبار صفحه وبلاگ در مقایسه با صفحه درباره ما به مراتب بیشتر است زیرا مطالب آن بروزرسانی می شوند، کاربران دیدگاههای خود را در آن مطرح میکنند و میزان بازدید و فعالیت بیشتری دارد.

اعتبار دامنه که بعنوان اعتبار برای کل سایت است اهمیت زیادی دارد ولی با افزایش اعتبار صفحه ها شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

 

محتوا حرف اول را میزند

در هر زمینه ای که بخواهیم حرف بزنیم که به سئو ربط داشته باشد، در نهایت به کیفیت محتوای سایت و استفاده از متن و عکس در کنار هم میرسیم، اتوریته نیز از این قاعده مستثنی نیست. محتوای صفحات سایت خود را تا جایی که می توانید پربار و با کیفیت کنید،

گوگل رضایت بازدیدکنندگان شما را خواهد فهمید و اعتبار صفحه شما را افزایش خواهد داد. سال‌های اخیر سئو از مباحث تکنیکال کمی فاصله گرفته و بیشتر به سمت معیارهای کیفی و بازاریابی محتوایی رفته است.

 

تگ عکس

قبلا گوگل به تصاویری که در صفحات از آنها استفاده شده هیج اهمیتی نمی داد. ولی در حال حاضر راههای زیادی برای یافتن تصاویر در اینترنت وجود دارد، پس با برچسب گذاری عکس‌ها (tag alt) برای صفحات سایت خود اعتبار کسب کنید.

در واقع این کار نشانگر رعایت اصول نگارشی و ارائه تجربه کاربری (UX) بهتر به کاربران وبسایت از طرف شماست. موتورهای جستجو تفاوت بین متن و عکس را نمی‌توانند تشخیص دهند پس شما با استفاده از تگ alt باید به آنها کمک کنید که محتوای سایت شما را بهتر ایندکس کرده و متوجه تنوع محتوایی صفحات سایت شما شوند.

مطالب را اپدیت کنید

احتمالا تصور شما این است که قدیمی بودن مطالب اعتبار صفحه را بیشتر کند؟ خیر. روزنامه‌ای را تصور کنید که سه ماه از تاریخ انتشار آن میگذرد، آیا مطالب آن برای معتبر است یا ارزش خواندن را دارد؟ بروزرسانی مرتب صفحات و ایجاد تغییرات در آنها اعتبار صفحه شما را بالاتر می برد.

گوگل روز به روز ارزش بیشتری برای محتوای جدید و بروز رسانی صفحات سایت‌ها قائل شده و به سایت‌هایی با محتوا جدید رتبه‌های بهتری در صفحه نتایج جستجوی خود می‌دهد.

اپدیت نگه داشتن سایت صرفا به معنای تولید صفحات جدید برای یک سایت نیست، بلکه با ویرایش و تکمیل مطالب قدیمی صفحات سایت نیز می توان آن را بروز کرد و در نگاه گوگل سایتی پویا و ارزشمند به نظر برسید.

همکاران خود را بشناسید!

در زمینه فعالیت شما در اینترنت مسلما افراد زیادی مشغول به کار هستند، آنها را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنید و ارتباط دوطرفه ایجاد کنید، سایت‌های یکدیگر را در صفحات خود ارجاع دهید و در مورد یکدیگر مطلب بنویسید، با این کار افزایش اعتبار صفحات خود را به سرعت ببینید.

تعیین اعتبار صفحه

pagina-atuthority

برای رسیدن به صفحه اول گوگل و دیگر موتورهای جستجو و نتایج بالای آن شما نیاز به اعتبار صفحه و سایت مناسب دارید، اگر میخواهید که وضعیت کنونی سایت خود را بسنجید و با رقبای اصلی خود مقایسه کنید از ابزار Open Site Explorer کمپانی MOZ استفاده نمایید، که میزان اعتبار صفحه شما و اعتبار کلی سایت را به شما نمایش میدهد.

موفق و پیروز باشید.

نظر خودتان را ارسال کنید