ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

سلام و درود به شما دوستان عزیز و کاربران گرامی مِستر آموز.

 

در این مقاله آموزشی قصد داریم نحوه کار کردن موتور های جستجو خدمت شما کاربران عزیز ارائه دهیم.

اما قبل از هر چیز باید بدانیم سئو چیست؟

کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization یا به معنی یهینه سازی موتور های جستجو می باشد. که با این بهینه سازی بتوانید محتوای سایت‌ خود را در ردیف های اولیه‌ی موتورهای جستجوی گوگل نمایش دهید.
سئو دو توابع اصلی به نام های crawling ،indexing و ارائه نتایج به کاربران بر اساس لیستی از نتایج رتبه بندی شده دارد.

 

crawling

یا خزنده رباتی است که محتوای سایت را بررسی می کند.

indexing

یا شاخص، همه اطلاعات جمع آوری شده توسط خزنده در اختیار شاخص گوگل قرار می گیرد.

 

1- crawling و indexing

به عنوان مثال جهان وب را یک شبکه متوقف شده در یک سیستم مترو بزرگ شهری تصور کنید.
هر ایستگاه یک سند منحصر به فرد، حالا اگر موتورهای جستجو  بخواهند یک فایل را پیدا کنند، نیاز به گشتن در کل شهر دارند، و با این کار تمام ایستگاه ها را در طول مسیر پیدا می کنند. بنابراین آنها از بهترین مسیر موجود، لینک ها استفاده می کنند.

 

 

ساختار لینک وب تمام صفحات به هم مرتبط می کند

ربات های خودکار موتورهای جستجو می توانند از طریق لینک ها به بیلیون ها اسناد به هم پیوسته برسند. زمانی که موتورهای جستجو این صفحات را می یابند، کد آن ها را رمز گشایی می کنند، و قطعات انتخابی را در پایگاه های داده حجیم ذخیره می کنند. و بعد وقتی که برای کوئری جستجو نیاز پیدا می کند دوباره فراخوانی می شوند.

موتور های جستجو برای نگهداری از بیلیون ها صفحه که در مدت زمان کمتر از چند ثانیه دسترسی پیدا کنند، دیتا سنترها را در سراسر جهان ایجاد کرده اند.

 

انبارهای ذخیره سازی دارای هزاران ماشین با حجم بسیار زیاد اطلاعات بسیار سریع است. زمانیکه یک کاربر در یکی از موتورهای اصلی، جستجو می کند آنها تقاضای نتایج را بلافاصله می دهند؛ آنها می دانند تاخیر باعث نارضایتی کاربران می شود، حتی اگر 2 ثانیه باشد. پس موتورها به سختی می توانند پاسخ ها را به سرعت پاسخ دهند.

 

2- ارائه نتایج به کاربران بر اساس لیستی از نتایج رتبه بندی شده

موتورهای جستجو یک توع ماشین های پاسخگو می باشند. و در زمانی که کلمه ای در موتورهای جستجو درخواست می شود، موتورها یک قسمت از میلیاردها اسناد را مرتب می کند و دو چیز را انجام می دهد:

1- فقط نتایجی که مربوط به کوئری جستجوگر هستند را برمی گردانند.

2- این نتایج را با توجه به اولویت وب سایت های سئو آن ها بالاست، رتبه بندی می کند. ارتباط و اولویت است که فرآیند سئو به نفع آنها است.

 

چطور موتورهای جستجو، اولویت و ارتباط مشخص می کنند.

برای یک موتور جستجو، ارتباط یا relevance به معنای بیش از یافتن یک صفحه با کلمات مناسب است. اوایل موتورهای جستجو ساده نبودند و و نتایج جستجو با ارزش محدود بودند. در طول سالها، مهندسان هوشمند روشهای بهتری برای مطابقت دادن نتایج با کوئری های جستجوگرها طراحی کرده اند. امروزه صدها عامل بر ارتباط تاثیر میگذارند.
اولویت و ارتباط به صورت دستی مشخص نشده اند. در عوض، موتورها از معادلات ریاضی (الگوریتم) برای مرتب سازی گندم از کاه(ارتباط) استفاده می کنند و سپس گندم را در سفارش کیفیت (اولویت) رتبه بندی می کنند. اغلب این الگوریتم ها از صدها مولفه تشکیل شده اند. در زمینه ی بازاریابی جستجو، اغلب به آن ها به عنوان “فاکتورهای رتبه دهی” مراجعه می کنیم.

 

موفق و پیروز باشید.

 

 

 

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید