ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

با الگوریتم Fred گوگل بیشتر اشنا شوید !

آقا قبول دارید بالا بریم پایین بیایم هیچی به اندازه seo جذاب و هیجانی نست! نسیت! نیست اقا نیست از شدت هیجانم به این مبحث نمیتونم درست تایپ کنم.پس کشش ندیم و مقدمه نچینیم براتون بریم سراغ الگوریتم Fred

الگوریتم فرد گوگل

الگوریتم فرد گوگل

 

الگوریتم فرد گوگل (Google Fred) چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

قبل از هرچیز بهتره بریم سراغ اینکه الگوریتم فرد گوگل (Google Fred)چیه وچه کاربردی داره

به طور کلی موتور جستجوی هوشمند گوگل فاکتورهای زیادی رو برای ایجاد تفاوت بین وب سایت های مختلف در نظر می‏گیره. بعضی از این فاکتورها ساختار مشخصی دارند و میشه ازشون به عنان الگوریتم یاد کرد.

هیچ سئوکاری نمیتونه بدون دونستنه این الگوریتم ها توی کارش موفق بشه!مثل اینکه شما میخوای معلم زبان بشی ولی الفبای زبانی که میخوای یاد بدی رو بلد نباشی.فرقی نمیکنه که شما میخواهید یک سئو کار حرفه بشید و یا در حدی سئو بلد باشید که کارمندتون سرتون کلاه نذاره و الکی هزینه هنگفت ازتون نگیره، یا شایدم یه استارتاپ تازه کارید که میخواهید یه بخشی از سئو و بهینه سازی سایتتون رو خودتون انجام بدین به هر حال برای بهینه سازی سایت باید با الگوریتم های گوگل آشنا باشید.

یکی از الگوریتم های گوگل که زود به زود هم به روز میشه الگوریتم فرد گوگل هست.شما هیچ وقت نمیتونید سایتتون رو سئو کنید و بعد بگید خوب دیگه تموم شد پام رو بزارم رو پام و یه چای ارل گری برزیم واسه خودم و برای تمام عمر دیگه نیازی به کارکردن ندارم

برعکس تازه وقتی سایتتون بزرگتر میشه باید بیشتر از قبل تغییرات الگوریتم ها رو بسنجید تا رقیب قدرتری جای شما را نگیره به طور کلی اینکه وب سایت ها چجوری رنک میگرن و تو چه  جایگاهی در نتایج سرچ گوگل قرار می گیرند همواره در حال تغییره.

الگوریتم فرد گوگل چیست؟
گوگل فرد یکی از الگوریتم های گوگل است که کار آن هدف قرار دادن سئو کلاه سیاه و تاکتیک هایی است که بیش از حد روی کسب درآمد تمرکز دارند.

الگوریتم فرد گوگل (Fred) در اواسط سال 2017 معرفی شد و به طور خاص به دنبال تبلیغات بیش از حد، محتوای کم ارزش و وب سایت هایی که به طور کلی نفع کمی به کاربر می رسونند.همین وب سایت مزخرافا که چند ساله بیخود و بی جهت جای وب سایت های پرمحتوا و خوب رو میگرند.

این الگوریتم واقعا الگوریتم خوب و محبوبی برای content Manager ها است چون نتیجه زحماتشون رو نشون میده. تا همین چند سال پیش هیچ کس اهمیت محتوای یونیک و غیر کپی رو نمیدونست و هیچ بهایی برای محتواگذار های سایت حاضر نبود بپردازه چون فکر میکرد هرچی copy و paste بیشتری برای سایتش انجام بده بزرگتر و قول تر و شاخ تر میشه.

واز اونجایی که این الگوریتم با محتوای زرد مخالف هست به الگوریتم RankBrain شباهت دارد. سایت هایی که کاری جز کسب درآمد برای صاحبانشان ندارند و محتوای سودمندی برای کاربران ندارند بیشتر از هر وب سایت دیگری توسط گوگل فرد پنالتی می شوند.

الگوریتم فرد چه فرقی با سایر آپدیت های گوگل دارد؟

گوگل Fred با سایر الگوریتم های “نام دار” گوگل یک تفاوت عمده دارد و این تفاوت این است که در Fred، گوگل تنها الگوریتم های هسته ای خود را برای تشخیص محتوای بی کیفیت آپدیت کرده  و یک اسم فان برای این آپدیت گذاشته است.

همان طور که میدانید بسیاری آپدیت های از الگوریتم های گوگل نامی ندارند و گوگل تنها زمانی از نام جدید استفاده میکند که از یک تغییر مهم پرده برداری میکند و متخصصان حوزه سئو را درگیر میکند زیرا سایت های زیادی تحت تاثیر الگورتیم های نام دار گوگل قرار خواهند گرفت.

به طور کلی بیشتر آپدیت هایی که به کیفیت محتوا مربوط می شوند Fred نامیده می شوند.

خب سوالی که اینجا پیش می آید دانستن این موضوع است که این الگوریتم چه تغییراتی ایجاد کرد؟

در جواب باید بگیم که زرنگینا گوگله ها به همین راحتی نمیتونی بفهمی پشت صحنه چه خبره ولی به طور کلی با آمدن یک آپدیت و بررسی  نتایج آن می تونیم تا حد زیادی بفهمیم که گوگل به دنبال چه بوده است.

در مورد گوگل Fred، می توان گفت وب سایت هایی که یک یا چند مورد از موارد زیر را داشتند، با آومدن الگوریتم فرد گوگل به میزان 50 تا 90 درصد رنک آن ها بدتر شد.

1-بیش از حد روی کسب درآمد تمرکز داشتند بدون توجه به نیاز مخاطب
2- تبلیغات گمراه کننده یا گول زننده نمایش می دادند ( ای ای)
3-تبلیغاتی نشان می دادند که کاربر را فریب می دادند تا روی آن ها کلیک کنند.

4-بلاگ هایی داشتند که همه نوع موضوعی را فقط برای رنک سئو گرفتن پوشش می دادند( به طور کلی تخصصی کارکردن راجب یک موضوع معمولا بیشتر به رشد شما کمک میکنه، اگر قراره یه وب سایت فروشگاهی بزنید پیشنهاد میکنیم چند شاخه نشید و یک موضوع خاص رو به صورت تخصصی کار کنید مثلا فقط لوازم دیجیتال بشقاب و قاشق دیگه وارد داستان نکنید تا زمانی که کمی رشد کنید و بزرگتر بشید)
5-مملو از لینک های وابسته، تبلیغات و محتوای بی کیفیت بودند
6- شاید باورتون نشه ولی سایت هایی که دارای مشکلاتی در تجربه کاربری بودند
7- با دستگاه های موبایل سازگاری نداشتند(بله اوایل سال 2017 بازار کسایی که از سایت شما یک وب سایت ریسپانسیو می ساختند شدیدا داغ شد یکی از مهمترین علتش هم تغییر الگوریتم گوگل بود)
8-محتوای بی ارزش داشتند و یا  تبلیغات بیش از حد داشتند.

چگونه بفهمیم که گوگل فرد سایت ما را در پنالتی قرار داده است یا خیر؟
اگر تجربه ی یک کاهش ناگهانی و پیش بینی نشده در رنک خود داشته اید، یکی از دلایل عمده این است که توسط یکی از آپدیت های گوگل پنالتی شده اید!

اگر تا امروز محتوای مناسب و خوبی در وب سایت خودتون ندارید بهتره قبل از اینکه گوگل فرد شما را به پنالتی بکشاند شما مشکلات را بررسی کنید و آن ها را برطرف کنی البته این کار کمی دشوار است و بهتره از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

چگونه سایت را برای الگوریتم فرد گوگل سئو کنیم؟

الگوریتم Google Fred  به سایت هایی که تجربه ی کاربری خوبی را با فراهم کردن اطلاعات مرتبط به وجود می آورند پاداش می دهد. به همین خاطر بهتره به عنوان یک وب مستر سایت خودتون رو بهینه کنید، راه حل های زیر پیشنهاد تیم سئو مستر آموز هست:

تمام مطالب و محصولات سایت شما با هدفی مرتبط با هدف کلی وب سایتتون باشند.

متا تگ ها،کلیدواژه و اسکیما  را به هیچ عنوان فراموش نکنید.چون نتایج تمام زحمات شما را شکل میدهند.
ساختار وب سایت خود را بازبینی کنید و ببنید همه چیز رو به راهه یا کاربرها با مشکل مواجه میشن
وجود تبلیغات مشکلی ندارد، اما در تعداد آن ها تجدید نظر کنید  و به جای قرار گرفتن این تبلیغ ها دقت کنید.
از پیشنهادات Google Search Quality Rater برای بررسی سایت خود استفاده کنید.
به صورت منظم ساختار، تبلیغات و محتوای سایت خود را بررسی کنید
به طور کلی، همواره سعی کنید که سایت شما این سه معیار طلایی را داشته باشد:

محتوا با کیفیت و کمیت بالا
قدرت و اعتماد (شهرت سایت شما)
تجربه کاربری بسیار مطلوب (چیزی باشد که کاربر می خواهد)

توی مقاله های قبلی الگوریتم های دیگه گوگل رو بررسی کردیم و توی مقاله های بعدی هم الگوریتم های جدید گوگل بررسی می شند به مقاله های قبل سر بزنید تا بتونید بهتر سایتتون رو سئو کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید