ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

روش مطالعه ی دین و زندگی کنکور

درس دین و زندگی از درس هایی است که به تکرار و تمرین زیادی احتیاج دارد . اگر نگاهی بر سوالات کنکور بیاندازید متوجه می شوید که حدود 70 درصد سوالات را آیات و احادیث تشکیل می دهند و این نشان دهنده ی اهمیت آیات و احادیث می باشد . برای مطالعه درس دین و زندگی چند موضوع را مورد توجه قرار دهید .

1- متن کتاب درسی بسیار مهم است، حتما خط به خط متن کتاب درسی را مطالعه کنید و قسمت های مهم را برای خودتان مشخص کنید و زیر آن را خط بکشید و یا با ماژیک هایلایت کنید این کار به شما کمک میکند که برای دفعات بعدی سریع تر بتوانید نکات مهم را مرور کنید

2- به سراغ آیات کتاب درسی خود رفته و آنها را کامل یاد بگیرد و سعی کنید تجزیه و تحلیل شان کنید و رابطه آنها را با متن کتاب پیدا کنید

3- احادیث کتاب از اهمییت بالایی برخوردارند و یاد گیری آنها نیز مهم هستند حتما هم حدیث و هم منبع آن را به خوبی یاد بگیرید

4- حل تست و تمرین در درس دین و زندگی از اهمییت خیلی خیلی بالایی برخوردار است زیرا با پاسخ گویی به تعداد تست زیاد ، میتواند به بالا رفتن درصد شما در این درس و فراگیری سریع تر کمک بسیار بکند

5- حتما از خودتان آزمون بگیرید پیش نهاد میکنم از کتاب آبی تعدادی تست را مشخص کنید و در پایان هر هفته از خودتان آزمون بگیرید

در این مقاله قصد داریم بهترین روش خواندن این درس به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

روشی که به شما یاد می دهیم شاید در دفعات اول کمی خسته کننده به نظر برسد اما به مرور زمان و با تکرار و تمرین زیاد می توانید این روش را به ذهن تان بسپارید. این روش شامل ۴ مرحله است.

مرحله ی 1: در این مرحله یک دور به صورت کلی از روی متن و آیه ها و نکات بخوانید و سعی کنید زیر نکات مهم خط کشیده و نکات مهم تر را های لایت کنید. در این روش باید به گونه ای متون را بخوانید که کلیت آن در ذهن تان بماند و با مفهوم و هدف متون آشنا شوید.

مرحله ی 2: در این مرحله که دیگر با نکات مهم آشنا شدید و اهداف درس را می دانید، باید با دقت زیاد و به صورت پاراگراف پاراگراف و نکته به نکته متون را مطالعه کرده و بعد از هر قسمت آن را در ذهن تان مرور کنید تا مطمئن شوید که آنچه می خوانید را به یاد دارید. بعد از خواندن پاراگراف اول پاراگراف دوم را نیز بخوانید و سپس دوباره پاراگراف اول و دوم را در ذهن تان مرور کنید. در این مرحله به پیام آیه ها، تقسیم بندی متون و نکات مهم توجه بالایی داشته باشید.

مرحله ی 3: این مرحله مختص آیه هاست. در این مرحله به ابتدای درس بازگشته و آیه ها را به همراه ترجمه و پیام آیه ها بخوانید. همچنین تیترهای مرتبط و درس مربوطه را نیز به ذهن بسپارید. می توانید در این مرحله از کتاب های کمک آموزشی معتبر برای مطالعه ی پیام آیه ها کمک بگیرید.

مرحله ی 4: این مرحله، مرحله ی مرور درس دین و زندگی است. در این مرحله یک بار سریع تر درس و نکات و پیام ها و ترجمه ی آیه ها را بخوانید و در ذهن تان مرور کنید. همچنین یک هفته بعد نیز دوباره یک مرور کلی روی درس داشته باشید تا همه چیز در ذهن تان تثبیت شود.

روش مطالعه دین و زندگی کنکور

چند تذکر کلیدی در روش مطالعه دین و زندگی کنکور

1- اگر بار اول درس را با دقت و حواس بالا بخوانید می توانید در دفعه های بعد در تایم کمتری آن را مرور کنید. پس سعی کنید در دفعات اول تمام سعی تان را برای بهتر یاد گرفتن نکات و کلیات و پیام های درس بکنید.

2- هرگز خواندن درس دین و زندگی را به بعد ین موکول نکنید. این تایم مختص مرور و تثبیت است. باید قبل از عید در تایم های کمتری درس دین و زندگی را خوانده و تمام کنید و بعد از عید تایم بیشتری را برای مرور در نظر بگیرید. مثلا اگر قبل از یک هفته ای ۳-۴ ساعت دین و زندگی میخواندید بعد از عید ۷-۸ ساعت به مرور این درس بپردازید.

3- اگر کتاب خودتان را تمام کرده اید در وقت باقی مانده بعد از عید می توانید از کتاب های کمک آموزشی مربوط به آیات استفاده کنید تا بیشتر روی آیه ها مسلط شوید.

 

امیدواریم از مقاله روش مطالعه دین و زندگی کنکور نهایت استفاده رو ببرید.به شما پیشنهاد میکنیم مقاله اشتباهات رایج مطالعه  رو هم مطالعه کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید