ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل

در این مقاله قصد دارم شما را با آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل آشنا کنم؛ با مستر آموز همراه باشید…

آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل

ابتدا وارد هاست  شده و فایل بسته نصبی را در file manager هاست  آپلود کنید. به مسیر public_html وارد شوید.

روی دکمه Upload کلیک کرده و در صفحه باز شده فایل بسته نصبی وردپرس را که با فرمت zip. هست را انتخاب کنید تا آپلودشود، باید اونو از حالت فشرده خارج کنیم. بنابراین برای خروج فایل از حالت فشرده روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و دکمه Extract رو انتخاب کنید.

بعد از کلیک روی گزینه Extract  که از شما میخواد تا مسیری که قصد دارید تا فایل ها بعد از اینکه از خروج از حالت فشرده در اون قرار بگیرند رو انتخاب کنید، بنابراین از اونجایی که ما قصد داریم تا در دامنه اصلی سایت بسته نصبی وردپرس رو راه اندازی کنیم public_html رو دست نخورده باقی بگذارید و روی دکمه Extract Files کلیک کنید.

بعد از کلیک روی دکمه منتظر بمونید تا عملیات خارج کردن فایل فشرده از حالت zip. به انتها برسه، حالا که فایل ها با موفقیت خارج شدند خواهید دید که دو تا فایل که یکی از اونها با نام installer.php و فایل دیگه هم عنوان دلخواهی مثل قالب میتونه باشه که با فرمت zip. هستش و شامل فایل های وردپرس میشه از این فایل پکیج اصلی استخراج میشه، حالا فایل اولی که اونو از حالت فشرده خارج کردید رو میتونید حذف کنید یا به پوشه دیگه ای منتقل کنید تا باعث سردرگمی شما در هنگام راه‌اندازی بسته نصبی در هاست سی پنل نباشد.

در مرحله بعد آدرس دامنه خودتون رو وارد کرده و در انتهای اون آدرس installer.php را وارد کنید تا به مرحله راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل وارد شوید.

روی بخش Options کلیک کنید تا گزینه های مربوط به تنظیمات به شما نشون داده بشه و مانند نمونه از قسمت Extraction اون را در حالت دستی یعنی Manual Archive Extraction انتخاب کنید.  وارد فایل منیجر هاست شده و دو فایل که با عنوان installer.php و فایل قالب که با فرمت zip. در دسترس قرار داره رو خواهید دید، حالا روی این فایل zip راست کلیک کرده و اون را از حالت فشرده خارج کنید. برای این کار مشابه قبل روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Extract را انتخاب کنید تا بعد از خارج شدن فایل های وردپرس از حالت فشرده فایل های وردپرس و پایگاه داده SQL سایت از حالت فشرده در بیان و قابل مشاهده باشند. در این مرحله هم میتونید فایل زیپ رو حذف کرده و یا به پوشه دیگه منتقل کنید تا باعث سردرگمی نشود.

حالا که فایل ها از حالت فشرده خارج شند به صفحه installer.php در سایت مراجعه کنید و تیک گزینه I have read and accept all terms & notices (required to continue) را فعال کنید تا دکمه Next فعال شده و قوانین مربوط به راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل رو هم تایید کرده باشید. حالا روی دکمه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی بشین.

در این مرحله از شما میخواهد تا اطلاعات مربوط به دیتابیس سایت رو وارد کنید، بنابراین لازمه تا یک دیتابیس جدید در هاست سی پنل بسازید و اطلاعات اون را وارد کنید.

ساخت دیتابیس جدید در هاست سی پنل

پس به صفحه اصلی کنترل پنل سی پنل در هاست مراجعه کرده و  روی دکمه MySQL database wizard کلیک کنید تا وارد مرحله ساخت دیتابیس در هاست سی پنل شوید.

بعد از کلیک روی دکمه مورد نظر به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در اون میتونید نام پایگاه داده خودتون رو انتخاب کنید، بنابراین یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب کنید و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری پایگاه داده وردپرس و رمز پایگاه داده وردپرس شده و در نهایت دیتابیس خودتون رو بسازید.

بعد از اینکه نام پایگاه داده را انتخاب کردید با کلیک روی دکمه Next Step به مرحله بعد هدایت خواهید شد که در این مرحله به صفحه‌ای  هدایت می شوید که در اون میتونید تا نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده رو انتخاب کنید و در نهایت پایگاه داده خودتونو ایجاد کنید. با استفاده از دکمه Password Generator نیز قادر خواهید بود تا یک رمز قوی که سی پنل به صورت خودکار برای شما میسازه ایجاد کنید و از اون برای رمز پایگاه داده خودتون استفاده کنید. در این مرحله دقت کافی را داشته باشید که رمز رو در جایی مطمئن کپی کنید و اونو هیچوقت فراموش نکنید چرا که در آینده و در مراحل بعد به این رمز و نام‌های انتخاب شده احتیاج پیدا خواهید کرد.

در نهایت پس از پر کردن کلیه فیلدهای نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده مطابق بالا به صفحه دیگری هدایت خواهید شد، در این مرحله تیک گزینه ی ALL PRIVILEGES رو بزنین و روی next step کلیک کنین تا ارتباط بین یوزر و پایگاه داده برقرار بشه و سطح دسترسی های یوزر هم تصحیح بشه.

در نهایت بعد از فعال کردن تیک کلیه گزینه‌ها و با کلیک روی Next Step در این مرحله پایگاه داده به درستی ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اون به شما نمایش داده خواهد شد. حالا که دیتابیس شما ساخته شد به صفحه installer.php در دامنه سایت مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات دیتابیس ادامه مراحل راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس رو پیش برین.

همینطور که در سربرگ Basic قرار دارید ابتدا از قسمت Action گزینه connect and remove all data را انتخاب کنید و سپس اطلاعات دیتابیس و توضحات ارائه شده را  وارد کنید.

Host: در این فیلد گزینه localhost

Database:  نام پایگاه داده

User: نام کاربر پایگاه داده

Password:  رمزی برای پایگاه داده وردپرس

حالا که اطلاعات دیتابیس را وارد کردید به پایین صفحه اسکرول کنید و روی دکمه Test Database کلیک کنید تا اطلاعات دیتابیس بررسی شده و پیغام Success رو برای اطلاعات دیتابیس، هاست، ورژن مورد نیاز سرور و… رو مشاهده کنید. اگر در این مرحله با خطا مواجه شدید باید بررسی کنید و ببینید که در کدوم بخش خطا رو ثبت کرده و اونو رفع کنید. حالا که همه چی صحیح و درست هست روی دکمه Next که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید، با کلیک روی این دکمه پنجره‌ای براتون باز میشه که به عنوان یک تاییدیه در هنگام نصب بسته آسان وردپرس به شما نمایش داده میشه و اگر همه چی رو درست وارد کردید روی دکمه Yes کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

بعد از کلیک روی دکمه Yes منتظر بمونید تا داده های شما پردازش شده و موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس پردازش شوند تا در مرحله بعد اقدام به ساخت یوزر ادمین در سایت وردپرس خودتون کنید. بعد از اینکه وارد مرحله بعد شدید ابتدا روی Options کلیک کنید تا تنظیمات اون به شما نمایش داده بشن و بعدش در قسمت New Admin Account که مشاهده میکنید تو فیلد Username نام کاربری و در فیلد Password هم رمز مورد نظر خودتونو برای ساخت و راه اندازی وردپرس انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه Next که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید.

با کلیک روی دکمه Next به صفحه زیر هدایت میشید که در اون جزییات نصب بسته آسان وردپرس به شما نمایش داده میشه و همونطور که در اون مشاهده میکنید هیچ خطایی در اون وجود نداره و همگی موارد به رنگ سبز هستند، حالا کافیه تا آدرس سایتتون رو باز کرده و نتیجه کار رو مشاهده کنید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید