ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp

ابتدا با مراجعه به آدرس https://www.apachefriends.org/index.html آخرین نسخه برنامه xampp رو برای سیستم عامل خودتون که در حال حاضر استفاده می‌کنید , دانلود کنید.

پس از دانلود فایل مشابه سایر نرم‌افزارهای ویندوز کافیه تا روی فایل EXE دابل کلیک کنید تا برای عملیات نصب آماده اجرا بشه. پس از کلیک بر روی فایل نصبی پنجره‌ای مشابه تصویر زیر براتون باز میشه، مشابه تصویر روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت بشید.

پس از کلیک بر روی دکمه نصب میتونید component های مورد نیاز برای نصب Xampp رو انتخاب کنید. وردپرس از پایگاه داده Mysql، زبان برنامه نویسی PHP و وب‌سرورهای لینوکس برای نصب و اجرا بهره می‌بره، بنابراین در این مرحله قادر هستید تا اونها رو انتخاب کنید و علاوه بر اون از سایر قابلیت‌هایی که این برنامه در اختیارتون قرار میده هم استفاده کنید. پیشنهاد میکنم سایر گزینه‌های دیگه مثل Filezilla و.. را دست نخورده باقی بگذارید چرا که ممکنه در آینده از این موارد بخواین که استفاده کنید.

پس از عبور از این مرحله در ادامه شما باید درایو مورد نظرتون برای نصب برنامه Xampp در رایانه شخصی خودتون رو انتخاب کنید، در حالت عادی مشابه چیزی که به صورت پیشفرض در ویندوز وجود داره پوشه xampp که تو دایرکتوری و مسیر C:\xampp قرار داره انتخاب میشه که به انتخاب خودتون قادر هستید تا هر درایو دیگه‌ای رو از پارتیشن ویندوز خودتون برای نصب برنامه xampp انتخاب کنید تا اگه ویندوزتون پرید یا به هر دلیلی مجبور به نصب مجدد ویندوز شدید خیالتون از بابت سایتی که در لوکال هاست طراحی کردین و براش زحمت کشیدین راحت باشه، اما برای اطمینان اگر یک بک آپ و پشتیبان تهیه کنید دیگه جای هیچ نگرانی نیست.

در مرحله بعد پنجره دیگه‌ای برای شما باز میشه که قادر به مشاهده وبسایت سازنده برنامه زمپ خواهید بود و با مراجعه به سایت میتونید تا با کارکرد این برنامه محبوب بیشتر آشنا شده و همچنین از انجمن‌های پشتیبانی و سایر موارد بهره کافی رو ببرید. در صورت فعال بودن تیک گزینه سایت مورد نظر در مرورگر برای شما باز خواهد شد.

در نهایت با کلیک بر روی گزینه Next در این مرحله نیز عملیات شروع نصب زمپ در ویندوز شروع میشه، منتظر بمونید تا عملیات نصب تا انتها ادامه پیدا کنه و با خیال راحت در حین این کار خودتون رو به صرف یک لیوان نوشیدنی خنک تو فصل گرمای تابستون دعوت کنید تا با انرژی بیشتری به سمت طراحی سایت مورد نظرتون در لوکال هاست بپردازید .در نهایت بعد از پایان یافتن مراحل نصب در صورتی که کلیه مراحل به درستی طی شده باشه مشابه تصویر زیر پیغام موفقیت آمیز بودن نصب برای شما نمایش داده شده و کافیه تا روی دکمه Finish کلیک کرده و کمی منتظر بمونید تا برنامه زمپ در کامپیوتر شما اجرا بشه.

پس از اولین اجرای برنامه پنجره‌ای مشابه تصویر برای شما باز شده و از شما میخواد که زبان مورد نظرتون برای کار با برنامه Xampp رو انتخاب کنید، کافیه تا زبان انگلیسی رو انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Save کلیک کنید. مجددا کمی تامل کرده و حوصله به خرج بدین تا برنامه اجرا بشه.

نکته: هر بار کامپیوتر شما ری‌استارت شده و یا به عبارت ساده‌تر خاموش بشه لازمه تا با کلیک بر روی دکمه‌های Start که در مقابل Apache و Mysql قرار گرفته درست مثل یک سرور واقعی اقدام به روشن کردن اونها کنید تا سایت شما در محیط لوکال هاست اجرا و قابل دسترسی باشه، چرا که پس از ریست شدن سیستم برنامه زمپ پایگاه داده mysql، وب سرور آپاچی و php همگی در حالت خاموشی قرا میگیرند.

با کلیک روی دکمه‌های مورد نظر نیز ابتدا رنگ آنها زرد و در صورت نصب صحیح و نبود مشکلی به رنگ سبز تغییر رنگ میدهند که نشان از روشن بودنشون داره اما در صورتی که در کمال ناباوری با رنگ قرمز مواجه شوید مشکلی در اجرای آنها وجود دارد. بنابراین خونسردی خودتون رو حفظ کنید و تا انتهای این مقاله رو مطالعه کنید تا راه‌های رفع خطای برنامه xampp رو برای حالت‌های مختلفی که بین کاربران رایج هست رو مطالعه کرده و مشکلتون رو برطرف کنید، برای اطمینان از اینکه تمامی موارد مربوط به نصب لوکال هاست به درستی اجرا شده کافیه تا مشابه تصویر زیر مرورگر خودتون رو باز کرده و به آدرس http://localhost مراجعه کنید. اگر با خطایی مواجه نشدید به صورت زیر صفحه اصلی Xampp برای شما نمایش داده میشه که نشون از موفقیت آمیز بودن صحیح مراحل نصب داره.

آموزش نصب وردپرس روی xampp زمپ

پس از موفقیت آمیز بودن نصب زمپ نوبت به نصب وردپرس در لوکال هاست با استفاده از برنامه Xampp لازمه تا ابتدا یک پایگاه داده بسازید، بنابراین برای ساخت پایگاه داده به آدرس http://localhost/phpmyadmin مراجعه کنید تا وارد صفحه مدیریت پایگاه داده یا همون دیتابیس شده و پایگاه داده برای سایت خود در محیط لوکال هاست وردپرس را بسازید.

میتونید روی گزینه New که در منوی سمت چپ قرار داره کلیک کنید و سپس در فیلد Create database که مشاهده میکنید، نام پایگاه داده خود را به زبان انگلیسی وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه Create که در مقابل آن قرار دارد کلیک کنید. و یا اینکه ابتدا روی تب Database کلیک کنید تا وارد صفحه ساخت دیتابیس شده و سپس در قسمت Create Database نام پایگاه داده وردپرسی خودتون رو وارد کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه Create و صرف چند لحظه خیلی خیلی کوتاه منتظر بمونید تا دیتابیس ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اونو مشاهده کنید.

در نهایت پس از کلیک بر روی دکمه Create پایگاه داده مربوط به وردپرس ساخته شده. و قادرید تا از این نام برای پایگاه داده سایت وردپرس خودتون در محیط لوکال هاست استفاده کنید.

به آدرس https://fa.wordpress.org مراجعه کنید تا نسخه فارسی را دریافت کنید

پس از دانلود نسخه Zip وردپرس به پوشه‌ی c:\xampp\htdocs که در درایو C قرار داره مراجعه کرده و یک پوشه جدید با آدرسی که قصد دارید در مرورگر پس از مراجعه به آن سایت اجرا بشه وارد کنید.

پس از ایجاد پوشه، فایل دانلود شده وردپرس را در آن کپی کرده و از حالت zip خارج کنید. سپس فایل‌های موجود در پوشه wordpress را نیز با استفاده از عملیات cut به دایرکتوی منتقل کنید، دلیل این کار اینه که آدرس انتخاب شده برای سایت شما طولانی نباشه. در مرحله بعد فایلی که با عنوان wp-config-sample.php در اسکریپت وردپرس وجود داره را به wp-config.php تغییر نام بدین و برای وارد کردن اطلاعات دیتابیس به ترتیبی که در ادامه به اون میپردازم اقدام کنید.

DB_NAME: این بخش شامل نام پایگاه داده وردپرس

DB_USER: این بخش نیز شامل نام کاربر پایگاه داده وردپرس

DB_PASSWORD: خالی گذاشته بشه

پس از اینکه به درستی موارد مورد نظر وارد شد فایل مورد نظر را با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + S ذخیره کنید تا اطلاعات مربوط به پایگاه داده وردپرس که شامل نام پایگاه داده، نام کاربر پایگاه داده و رمز پایگاه داده میشه ذخیره بشه، سپس مرورگر خودتونو باز کنید و پس از /localhost نام پوشه‌ای که وردپرس در آن قرار داره وارد کنید.

پس از مراجعه به این آدرس صفحه پیش‌رو برای شما نمایان میشه که میتونید اطلاعات مربوط به سایت رو در اون وارد کنید که شامل موارد زیر میشه:

عنوان سایت- نام کاربری-رمز انتخابی- ایمیل:

با فعال و غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو هم میتونید وضعیت ایندکس سایت در موتورهای جستجو رو کنترل کنید که عملا در محیط لوکال هاست کاربردی نداره، اما از اونجایی که ممکنه بخواهید تا پس از ساخت سایت در لوکال هاست و نهایی شدن طراحی سایتتونو به هاست منتقل کنید بنابراین تغییری در این گزینه ایجاد نکنید و بگذارید در حالت پیشفرض باقی بمونه. البته پس از انتقال به هاست قادر هستید تا با مراجعه به تنظیمات وردپرس آن را تغییر دهید و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. در نهایت بر روی دکمه راه‌اندازی وردپرس کلیک کرده و منتظر بمونید تا عملیات نصب انجام گیرد.

 

نظر خودتان را ارسال کنید