ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

انتخاب صحیح نام دامنه برای وبسایت

با سلام خدمت شما کاربران عزیز مِستر آموز.

 

 همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مسائل ساخت وبسایت انتخاب یک نام مناسب برای آن می باشد.

how-to-choose-domain-name-1

 

اگر شما قصد شروع یک کسب و کار آنلاینی بگیرید، یکی از رکن های مهم برای اینکه افراد یا عموم شما را بشناسند، نام دامنه کسب و کارتان است. نام دامنه به عنوان نامی است با آن کسب و کارتان را بشناسند. انتخاب نام یک دامنه به همان اندازه انتخاب نام فرزند جدید مهم است. در این نوشته می خواهیم به بررسی عوامل انتخاب یک نام مناسب برای سایت شما بپردازیم.

انتخاب یک نام دامنه مناسب بسته به نوع کسب و کارتان دارد. با این حال قبل از هر اقدامی که میخواهید انجام دهید، باید نامی را که توسط آن می‌خواهید در دنیای آنلاین شناخته شوید را بررسی کنید. زمانی که نام‌های دامنه را برای یک شرکت انتخاب کردید، باید برند خود را در ذهن داشته باشید. نام شما باید تشابهاتی با نام برند شما داشته باشد اما بصورت یک نام هوشمند و به یاد ماندنی ایجاد شود،

مثال: در صورتی که نام شرکت شما Royaler Info Ltd باشد، می‌توانید نام‌هایی مانند Royaler.com، RoyalerTech.com یا Royalerinfo.com انتخاب کنید. با ما همراه باشید که 8 مورد برای انتخاب نام یک دامنه مناسب را بررسی کنیم.

 

۱- تایپ کردن (نوشتن) و تلفظ آن آسان باشد

اگر می خواهید در کسب و کار آنلاینتان موفق عمل کنید سعی کنید نام دامنه شما آسان باشد. پیشنها میکنیم از اصطلاحات عامیانه (مثلا از u به جای you) و یا از کلماتی با املای متعدد (express در برابر xpress) استفاده نکنید چرا که می‌تواند یافتن سایت را برای مشتریان‌تان مشکل کند. در صورتی که وبسایت شما به زبان انگلیسی نوشته شده است، مطمئن شوید دامنه دارای کارکترهای اسپانیایی یا عربی نباشد. همچنین مراقب کلمات هم آوا (homophone) باشید (یعنی کلماتی که دارای تلفظ مشابه اما معنا یا املای متفاوتی دارند)، چون احتمال اینکه بازدیدکنندگان نام دامنه شما را اشتباه وارد کنند زیاد است. بنابراین باید تلفظ کردن و املای آن برای هر مشتریان آسان باشد.

 

۲- کوتاه باشد

اگر برای نام دامنه، نامی بلند و پیچیده انتخاب کنید، ریسک اینکه مشتریان به اشتباه تایپ کنند زیاد می‌باشد. و حفظ کردن آن هم کار مشکلی می شود. و اگر کاربران نتوانند نام صحیح دامنه شما را وارد کنند شما  ترافیک خود را از دست می دهید. ولی اگر ساده و کوناه باشد باعث می‌شود بهتر در ذهن افراد بماند. (بنابراین دامنه‌ای که دارای کاراکترهای کمتر باشد، تایپ آن آسان‌تر است، آسان‌تر گفته شده و نیز به اشتراک گذاشته می‌شود) و نیز بر روی پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی و نتایج جستجو کمتر کوتاه یا مختصر می‌شود.

 

۳- از کلمات کلیدی استفاده کنید

مهمترین نقش را در انتخاب نام دامنه مناسب، کلمات کلیدی ایفا می‌کنند. با کلمات کلیدی در نام دامنه خود، به موتورهای جستجو می فهمانید که وبسایت شما در چه موردی هست. نکته مهم این است که همراه با محتوای خوب و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی در دامنه می‌توانند کمک کنند که رتبه بالاتری در گوگل بگیرید. یافتن یک نام دامنه خوب با کلمات کلیدی هدف مورد نظر خود بسیار مشکل است. شما باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با دیگر کلمات برای ایجاد یک نام دامنه مناسب ترکیب کنید.

 

۴- منحصر به فرد باشد و قابلیت برند شدن (brandable) داشته باشد

قبل از انتخاب نام  هوشمندانه است که سایت‌های دیگر را در گوشه و کنار بررسی کنید و ببینید که چه نام‌های دومینی انتخاب کرده‌اند. شما نمی‌خواهید به طور تصادفی از یک نام تجاری گذاشته شده استفاده کنید و یا متهم به کپی کردن نام‌های دیگر شوید. می‌توانید یک نام دامنه‌ای انتخاب کنید که قابلیت برند شدن یا brandable بیشتری داشته باشد. دامنه brandable منحصر به فرد، جذاب و به یاد ماندنی است. به عنوان مثال Amazon.com بسیار قابلیت برند شدگی بیشتری نسبت به BuyBooksOnline.com دارد. مثال‌های دیگر مانند نام دامنه گوگل و یاهو است که معنای خاصی نمی‌دهند و دارای کلمه کلیدی نیستند اما همگی برند شرکت‌های خودشان هستند. بنابراین انتخاب نام دامنه اصولی و مناسب که برند کسب و کار شود، بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب است.

 

۵- از خط فاصله‌ها اجتناب شود

پیشنهاد میکنیم هرگز در انتخاب نام دامنه‌ از خط فاصله استفاده نکنید. خط فاصله‌ها می‌توانند علامتی از اسپم دامنه باشند که نمی‌خواهید با آن در ارتباط باشید. به این دلیل که اسپمرها برای انتخاب نام دامنه خود به دلیل محدودیت و اغلب به دلیل ثبت شدن دامنه مورد نظرشان در قبل، آن دامنه را با اضافه کردن خط فاصله ثبت می‌کنند. بنابراین گوگل روی این نوع دامنه‌ها حساسیت دارد و استفاده از خط فاصله در دامنه جزو نقطه ضعف به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که گوگل کل دامنه‌های دارای خط فاصله را جزو اسپمر نمی‌شناسد و این دامنه‌ها می‌توانند مشغول به فعالیت باشند. همچنین دامنه‌های دارای خط فاصله مستعد نوشتن به طور غلط هستند و ممکن است هجی کردن آن برای کاربر آزار دهنده باشد.

 

۶- حروف دابل به کار نبرید

خوب است که در انتخاب نام دامنه از حروف دابل استفاده نکنید به این دلیل که ممکن است به دلیل اشتباه تایپ کردن ترافیک خود را از دست بدهید. برای مثال دامنه‌ای مانند Presssetup.com بیشتر مستعد ابتلا به اشتباه تایپی می‌باشد که نتیجه آن می‌تواند از دست دان ترافیک باشد.

 

۷- .com را انتخاب کنید

امروزه تعداد پسوندهای جدید زیاد شده است مانند .com، .net، .org تا پسوندهایی مانند .pizza، photography. و حتی .blog. انتخاب پسوندهای جدید میتواند وسوسه‌ انگیز باشد اما بهتر است که دامنه .com را انتخاب کنید، چون که هنوز هم از پسوندهای معتبر و ریشه دار است تمام کسانی که قصد ساخت برندی را دارند سعی می‌کنند آن را ثبت کنند. پسوندهای جدیدتر مانند .ninija یا .photograpy می‌توانند غیر قابل اعتماد باشند. دامنه‌های دات کام همچنین بیشتر در ذهن می‌مانند. بسیاری از کاربران به خصوص آنهایی که به خوبی مهارت یا آگاهی در استفاده از تکنولوژی را ندارند به طور ناخود آگاه  .com را در پایان هر دامنه می‌نویسند، بنابراین اگر غیر از .comباشد با ارور صفحه مواجه می‌شوند. و نکته قابل توجه این است که بیشتر صفحه کلید گوشی‌های هوشمند به طور اتوماتیک دارای یک دکمه com. هستند.

 

۸- انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کار

نام دامنه حتما باید مرتبط با کسب و کارتان باشد تا کابران متوجه بشوند سایت در مورد چیست. اما نباید گزینه‌های خود را بیش از حد محدود کنید، برای مثال یک گلفروش ممکن است نام دامنه‌ای مانند orchidblog.com را انتخاب کند، اما بعد از آن بخواهد سایت خود را در مورد گل‌های دیگر در کنار گل ارکیده شروع کند.

ولی این نکته هم یادتا باشد که ممکن است نام دامنه باعث جذب نشدن خوانندگانی شود که علاقه به گلهای دیگر دارند بشود. انتقال درست یک سایت وردپرس به یک دامنه جدید می‌تواند یک فرایند خسته کننده باشد و در صورت انجام دادن ناصحیح می‌تواند باعث از دست دادن رتبه‌بندی‌های جستجو و ترافیک شود. بنابراین خیلی مهم است این نکات را در ذهن داشته باشید تا بتوانید بهترین نام دامنه را برای وبسایت خود انتخاب کنید.

 

موفق و پیروز باشید.

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید