ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

با ترفند های افزایش بازدید سایت آشنا شوید

با ترفند های افزایش بازدید سایت آشنا شوید

ترفند های افزایش بازدید سایت
وقتی خبر میلیارد شدن بسیاری از استارتاپ های ایرانی مطرح شد خیلی از افراد بدون اینکه کمتری زمانی رو برای آموزش و کسب اطلاعات چیرامون دیجیتال مارکتیگ و خلاصه دنیای وب بدونن تصمیم گرفتن وب سایت راه اندازی بکنند تا از اون طریق به سرمایه عظیم دسترسی پیدا بکنند. این موضوع باعث به وجود اومدن طیف وسیعی از وب سایت های بدرد نخور شد که هنوز که هنوزه شاهد این قبیل وب سایت های بدون کاربرد هستیم.
افردا زیادی سرمایه های زیادی برای ساخت وب سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین پرداخت کردند اما در این میان تعداد محدودی راه روش درست را رفتند و بعد از باطگشت سرمایه به سود آوری رسیدند و بسیاری دیگر نیز سرمایه هایشان را به باد دادند.
به معنای واقعی ساخت یک وب سایت خوب و درجه 1 کار بسیار سختی است و بر عکس تصور عموم باید بیش از آنچه که فکر کتی تلاش کنی تا نتیجه زحماتت رو ببنید.کارکردن در دنیایی که هر روز دچار تغیر و تحول است کاری بسیار سخت است به همین خاطر باید همیشه به روز باشید و با توجه به آخرین تغییرات مسیر درست را پیش برید.

راه اندازی یک وب‌سایت درواقع اولین قدم یک استارتاپ اینترنتی برای موفقیت و پیشرفت است. اما برای به‌دست آوردن موفقیت، باید کاری کنید تا وب‌سایت شما دیده شود. بازدید کننده خوب و ترافیک بالا اولین دغدغه و خواسته هر صاحب تجارت آنلاین است.

ما امروز میخواهیم یک طلای ناب در اختیارتون بزاریم و بهتون یاد بدیم که چطور ترافیک سایتتون رو بالا ببرید.

کسب بازدید (ترافیک) وب‌سایت دقیقاً چه معنا و مفهومی دارد؟
قبل از اینکه بهتون بگیم چطور میتونید ترافیک سایتتون رو بالا ببرید باید بدونید ترافیک سایت اصلا چی هست. برخلاف تصور عموم که فکر میکنند که با هر بار ورود و هر کلیک برای ورود یک بازدید برای سایت ثبت می شود بازدید سایت در واقع بر اساس IP کاربران شمرده می‌شوند و ملاک اصلی رتبه‌بندی‌ها نیز بر اساس همین شمارش به صورت روزانه است.

یعنی اگر یک کاربر 100 بار وارد سایت شما شود بازهم همان یک بازدید برای شما ثبت میشود یا اگر کاربرهای مختلف با یک IP به سایت شما مراجعه کندد بازهم شما یک بازدید دارید در حالی که گر 1 کاربر با IP های مختلف وارد سایت شما شود شما به تعداد IP های ورودی آن کاربر بازدید دارید.

البته ناگفته نماند ورود چند باره چندین کاربر به روی سایت شما از دید الگوریتم های گوگل پنهان نمیمانند.

این بازدید ها مجموع بازدید های انسان ها ، ربات ها و سایر ابزارهای آنلاین هستند.  این که فکر کنید که حالا که ابزارهای آنلاین به روی بازدید سایت تاثیر دارند تا جایی که امکان دارد از ابزار های آنلاین غیر کاربردی استفاده کنید ، اشتباه بزرگی است. بیشتر سئو کارها و وب مستر ها تمام تمرکز خودشون رو برای جذب بازدید کننده انجام میدن قافل از اینکه بازدید کننده واقعی باشه و یا غیر واقعی و با یک مقطع کوتاه کار پول خوبی به عنوان دستمزد گرفت و سایت شما را با انبوهی از بازدید کننده غیر واقعی و ترافیک دروغی رها میکنند. به همین خاطر باید با بررسی و آنالیز آمارهای مختلف از واقعی بودن آمار بازدید مطلع شوید.

مسائلی مثل فروش بیشتر، تلفن ها و چت های آنلاین بیشتر و ایمیل های وسیع تر و … همه و همه نشان از خبر خوش افزایش بازدید کننده واقعی دارند.پس حتما اتفاقات چند وقت اخیر وب سایتتان و کسب و کارتان را رصد کنید و بعد تصمیم به دادن پروژه های سئو سایتتان باشید.

توجه به این نکته که کیفیت کاربران بسیار مهم تر از کمیت آنها است نکته بسیار مهمی است.باید گفت که تمرکز اصلی شما نباید فقط روی تعداد بازدیدهای کسب شده باشد، بلکه باید روی مسئله نرخ تبدیل یا CTR تمرکز کنید.

CTR یا Conversion Rate به نرخ تبدیل شدن کاربران و بازدیدکنندگان معمولی به مشتری گفته می‌شود.

طبیعی است که هرچه بازدید کننده های وب سایت شما بیشتر باشند احتمال خرید و تندیل شدن آنها به کاربران سایت شما افازای پیدا میکنه مثلا یک فروشگاه اگر روزانه فقط 20 نفر به این فروشگاه مراجعه کنند امکان فورش بیشتری دارد یا 2000 نفر؟

اگر وب سایت خبری دارید و یا تنهای منبع درآمدی سایت شما نمایش تبلیغات است پس مشکلی ندارد که تمرکزتان تنها روی جذب بازدید کننده باشد چراکه از این راه کسب درآمد میکنید. ولی اگر فروشگاه آنلاین دارید و یا وب سایتی خدماتی بهتر است به CTR توجه بیشتری داشته باشید تا تعداد بازدید کننده ها.

خب حالا چیکار کنیم تا CTR بالاتری داشته باشیم نگران نباشید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا جواب این سوال رو به دست بیارید.

قبلش بهتره بدونید که افزایش رتبه سایت چه رابطه‌ای با افزایش بازدید سایت دارد؟

درسته که رتبه سایت دقیقاً با بازدید و ترافیک سایت ربط داره؛ اما فاکتورهایی که باعث افزایش رتبه سایت می‌شوند ممکنه در افزایش بازدید سایت نقشی نداشته باشند.

وقتی که شما با راهکارهای مشخص به افزایش بازدید سایتتون میپردازید ناخودآگاه رتبه سایت شما هم بهبود پیدا میکنه ولی برای بهبود رتبه سایت افزایش بازدید سایت فقط یکی از آیتم ها است و راههای زیادی برای افزایش رتبه سایت وجود داره.

چند خط بالاتر گفتیم که ربات ها هم توی بازدید سایت شما تاثیر میزارند و همین جمله باعث میشه بسیاری از افراد از هرکاری برای جذب ربات ها استفاده کنند در حالی که در کنار ربات های گوگل و یا سایر موتورهای جست و جو برای بررسی و آنالیز سایت‌ها و رتبه‌بندی‌ها وارد سایتتون میشند، ربات‌ها، بدافزارهایی نیز به منظور سرقت اطلاعات و یا تخریب بخش‌هایی از یک سایت وارد سایتتون میشند بههمین خاطر باید حسابی مراقب مسائل امنیتی باشید. و به خاطر بازدید بیشتر سایتتون، سیستمتون و یا حتی گاهی کسب و کار و کل اطلاعات مهم و سری رو که میتونه زندگیتون رو خراب کنه از دست ندید.

به همین خاطر هست که ما ازتون میخواهیم اگر برنامه نویس خوبی برای تولید سیستم تولید محتوا ندارید از وردپرس و یا وکامرس برای ساخت وب سایتتون استفاده کنید که امنیت بالاتری دارند. اگر برنامه نویس خبره ترید که چه بهتر که امنیت سیستم تولید محتوای خودتون رو بالاتر هم ببرید.

برخی از تازه کارها با خوندن این مطلب فکر میکنن که اصلا چرا اجازه بدیم ربات ها وارد سایتمون بشن ما نیازی به بازدید ربات ها نداریم در حالی که سخت در اشتباه هستن با اجازه ندادن ورود ربات ها ، دیگه هیچ رباتی حتی رباتهای رتبه بندی گوگل، یاهو و رباتهایی که باعث رشد وب سایت شما هم میشن نمیتونن وب سایت شما را رصد کنند.پس حواستون باشه که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید که مرتکب اشتباهی نشید.

میتونید با شماره 09120197613 تماس بگیرید و با مهندس ذوالقدر در این زمینه صحبت کنید.

برای اینکه بدونید چطور میتونید بازدید های سایتتون رو افزایش بدید باید بدونید که این بازدید ها از چه راههایی کسب میشند به طور کلی ترافیک‌های دریافتی یک وب‌سایت به صورت مستقیم و غیرمستقیم هستند.

ترافیک‌های مستقیم مواردی هستند که کاربران به صورت بدون واسطه و با میل شخصی خودشان وارد سایت شما شوند.این دسته از ترافیک ها بخش کمتری از بازدید ها رو شامل میشن. مثلا  وقتی کسی آدرس دامنه سایت شما رو در آدرس بار تایپ میکنه و یا روی لینک شما در یکی از منابع کلیک میکنه در واقع به صورت مستقیم وارد سایت شما میشه.

برند سازی و تبلیغات گشترده روی نام و برند شما میتونه موجب افزایش بسیار چشمگیری در ترافیک مستقیم سایت شما داشته باشه.

ترافیک‌های غیرمستقیم بخش بیشتری از بازدیدهای یک سایت را تشکیل می‌دهند و شامل موارد خیلی بیشتری می‌شوند که در ادامه به برسی بسیاری از این بازدید های غیر مستقیم میپردازیم. در بازاریابی آنلاین این نوع بازدید ها رو کانال‌های بازاریابی میکند.

1. بازدیدهای ارگانیک یا طبیعی

بهترین نوع بازدید بازدید های طبیعی است هرچه شما در تولید محتوای خاص و یونیک و غیرتکراری تلاش کنید، این دست از بازدید ها را بیشتر دریافت میکند به طور کلی هرچه رشد میکند بازدید های ارگانیک شما هم بیشتر میشود. بازدیدهای طبیعی در واقع همان بازدید هایی است که از طریق موتورهای جست و جو و همچنین کلیک هایی که از منابع غیر تبلیغی به روی سایتتان شده است به دست می آید.

2. بازدیدهای ارجاعی

اگر لینک یکی از صفحات سایت شما به عنوان یک لینک مرجع در یک سایت دیگر قرار گرفته باشد و کاربران روی آن کلیک کنند یعنی شما یک بازدید طبیعی و به اصطلاح بازدید ارجاعی دریافت کردید.

3. بازدیدهای تبلیغات کلیکی (تبلیغات موتورهای جستجو)

حتما برای شما هم پیش اومده که عبارتی رو در گوگل سرچ کردید و در نتایج گوگل به خصوص جایگاه اول کنار لینک های بالا امده کلمه AD را مشاهده کرده اید. این سایت ها در واقع سایت هایی هستند که در کلمه ای که شما سرچ کردید به گوگل تبلیغ داده اند.تبلیغات موتورهای جست وجو، تبلیغات در سایت های مختلف به شکل متنی، تبلغاتی که به ازاری هر کلیک مبلغی میپردازید Pay Per Click و… همه و همه برای شما بازدید کننده به وجود می آورند این نوع بازدیدهای به وجود آمده از تبلیغ نقطه عکس بازدیدهای ارگانیک یا طبیعی هستند.

تبلیغ ها ممکنه موجب بالارفتن رتبه سایت شما به صورت علنی بشه ولی از اونجایی که بازدید کننده های زیادی رو برای شما به وجود میاره میتونه رتبه سایت رو بالاتر ببره از طرفی اگر شما کاربلد باشید میتونید این بازدید کننده ها رو به خرید و مشتری دائمی تبدیل کنید علاوه بر این به برند سازی شما و دریافت بازدید های مستقیم شما هم کمک میکنه.

4. بازدیدهای تبلیغات تصویری

بازدیدهای تبلیغات تصویری در واقع نوع دیگری از بازدیدهای تبلیغاتی است که سایت شما را در منابع مختلف و در شبکه‌های تبلیغاتی گسترده به معرض نمایش قرار می‌دهد. به این نوع تبلیغات Display Traffic نیز میگویند.تبلیغات تصویری بهترین نوع تبلیغ اینترنتی برای برند سازی و در خاطر ماندان است. این تبلغات ممکنه در حین پخش یک برنامه آنلاین باشه یا یه بنر سبک گیف در گوشه سایت ورزش سه و یا هر نوع بنر و عکسی که کاربرها رو به سایت شما ارجاع میده.

بهتره تبلیغ های بنری با توجه به مخاطبان سایت در نظر گرفته بشه مثلا اگر قصد داریدلوازم آرایشی قطعا دادن تبلیغ به سایت ورزش سه به کارآمدی دادن تبلیغ به سایت نی نی بان کارآمد نیست هرچند که بازدید کننده های بیشتری سایت ورزش سه را مشاهده میکنند با این وجود چون بحث جنسیت مطرح است بهتر است تبلیغ به سایتی داده شود که مشتری بیشتر و بازدید کننده هدف بیشتری را برای ما به ارمغان بیاورد.

ولی با این وجود این تبلیغات برای هر قشر و هر نوع کاربری که به سایت‌های حاوی تبلیغ شما مراجعه کرده اند نمایش داده می‌شود.

5. بازدیدهای حاصل از همکاری در فروش
بازدیدهای همکاری در فروش Affiliate Traffic  نوع دیگری از بازدید های غیر مستقیم هست. در این نوع از ترافیک، هر بازدیدی که از طریق لینک‌های Affiliate دریافت شود، که به واسطه هر سرویس‌دهنده‌ای قابل ارائه است، با این عنوان شناخته می‌شود.

6. بازدیدهای شبکه‌های اجتماعی

به به من هرچی بگم کم گفتم از تاثیر شبکه های اجتماعی به سایتتون . زبونمون مو در آورد به خدا از بس که گفتیم شبکه های اجتماعی رو دست کم نگیرید.این شبکه بهترین جاها برای به اشتراگ گذاری مطلب ها هستن.توی شبکه های اجتماعی به راحتی میتونید برند سازی کنید، محصولتون رو معرفی کنید  و سرویس هاتونرو در اختیار افراد قرار بدید تا باهاش آشنا بشن. وقتی که محصول یا خدماتی رو در این شبکه ها به اشتراک میذارید حتما حتما به سایتتون لینک بدید یا بهتره بگم بک لینک بدید. وقتی مخاطبان شبکه های اجتماعی روی بک لینک شما کلیک میکنند بازدید کننده برای سایت شما به وجود می آید. به این نوع بازدید ها ، بازدیدهای شبکه‌های اجتماعی میگیم.

 

7. بازدیدهای ایمیلی

ارسال خبرنامه، دعوت نامه و به طور کلی هر ایمیلی که در ایمیل مارکتینگ برای مشتری هاتون میفرستن کم کم باعث میشه شما پیشرفت کنید.ممکنه تاثیرش آنی نباشه ولی کم کم این تاثیر رو میبینید. وقتی برای مشتری هاتون ایمیل میفرستید که حاوی لینک سایت شما است و با کلیک روی این لینک ها به سایت شما مراجعه میکنند شما تونستین بازدیدکننده ایمیلی دریافت کنید یا شاید بهتر باشه بگیم بازدید ایمیلی در یافت میکنیدو

با اضافه کردن لینک صفحات سایت در متن ایمیل‌ها می‌توان ترافیک سایت را افزایش داد.

تقریبا مهمترین نوع بازدید های غیر مستقیم رو بهتون گفتیم اما حالا واقعا چطور این نوع بازدید ها رو برای سایتمون ایجاد کنیم؟ گفتیم که بازدیدهای یک وب‌سایت شامل بازدیدهای طبیعی یا تبلیغاتی می‌شود. فهرستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، بررسی تمامی راه‌های ثابت شده در هر دو دسته است.

روش های به دست آوردن ترافیک طبیعی سایت

در بخش اول به معرفی مهم‌ترین نکات و آموزش‌هایی می‌پردازیم که باعث افزایش بازدید طبیعی می‌شوند. برای استفاده از این استراتژی‌ها و کسب بازدید از طریق آن‌ها شما حتی لازم نیست یک ریال هم هزینه کنید. فقط باید با صبر و حوصله و با پشتکار این روش‌ها را به صورت استاندارد و اصولی پیاده‌سازی کنید.

1. یک کمپین سئوی مناسب راه‌اندازی کنید.

بالا برین پایین بیایین حرف سئو هست و نمیتونید بدون در نظرگرفتن سئو موفق بشید البته به نظرم بهینه سازی موتور های جستوجو یا همون SEO خیلی هم شیرینه و میتونه آینده تجارت اینترنتی ما را تحت تأثیر بسیار زیادی قرار بده.

توجه درست و مناسب به سئو برابر است با افزایش بازدید و رتبه سایت و بی‌توجهی به آن به معنای یک شکست بی چون و چرا است. تأثیری که سئو در جذب بازدید و بازدیدکننده برای سایت شما دارد، از تأثیر هر نوع تبلیغ دیگری بیشتر است. پس اگر به درستی این مقوله را در وب‌سایت خود اعمال کرده و اصول سئو را به خوبی رعایت کنید، می‌توانید بدون هزینه کردن سایت خود را در نتایج اولیه موتورهای جستجو ثبت کرده و از همین طریق صدها و هزاران بازدید روزانه کسب کنید.

یادتون باشه که این راه، بازدیدهای ارگانیک را برای شما به ارمغان می‌آورد و همانطور که قبل‌تر نیز گفتیم، بازدیدهای طبیعی تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به بازدیدهای غیرطبیعی و تبلیغاتی دارند.

سئو مبحث گسترده و پر از رمز و رازی است که تسلط پیدا کردن روی آن در حالت عادی کار بسیار سختی است. ما اکیداً توصیه می‌کنیم که مقاله جامع و تخصصی مدیروب راجع به سئو را حتماً ببینید تا با این مقوله به صورت حرفه ای آشنا شده و نکات مهم و کارآمد برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از آن را فرا بگیرید.

2. سرعت سایت خود را بهبود ببخشید
با بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت، شانس بازدید بیشتر را چندین برابر می‌کنید. زمانی که سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود، کاربران با رضایت بیشتری به دیگر صفحات سایت شما مراجعه می‌کنند و به دنبال آن، بازدید صفحات دیگر سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بهینه‌سازی سرعت سایت همچنین رابطه کاملاً مستقیم با افزایش رتبه سایت، امنیت و همچنین سئوی سایت دارد.

برای اینکه به خوبی با تمامی راهکارهای واقعی افزایش سرعت سایت آشنا شوید، مقاله “افزایش سرعت سایت و 23 راهکاری که باید درباره آن بدانید” را مطالعه کنید.

3. محتوای معتبر و ترغیب کننده تولید کنید
برای سایت خود یک بلاگ یا یک بخش منحصر به فرد به منظور انتشار مطالب استفاده کنید. محتوای باکیفیت یکی از چیزهایی است که به راحتی برای شما بازدیدهای زیاد در پی خواهد داشت. با محتوای خوب نه تنها سایت خود را به یک منبع پرطرفدار تبدیل می‌کنید و از طریق موتورهای جستجو و یا دیگر مراجع، بازدیدهای بی‌شماری دریافت خواهید کرد، بلکه این محتوای با ارزش باعث می‌شود تا کاربران و بازدیدکنندگان ثابت نیز به جمع بازدیدکنندگان سایت شما بپیوندند.

همچنین محتوا یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد پل ارتباطی با کاربران و جلب همه جانبه اعتماد آن‌ها است. اولویت اصلی و اول کاربران برای انتخاب یک سایت، قابل اعتماد بودن آن سایت است. در ضمن یکی دیگر از مزایای تولید محتوا این است که اگر محتوای شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، می‌توانید با لینک‌دهی‌های داخلی در مطالب مختلف، نرخ کلیک را در بین صفحات افزایش داده و به راحتی به افزایش بازدید و افزایش رتبه سایت کمک کنید.

این را نیز به یاد داشته باشید که محتوای خوب همیشه دست به دست خواهد شد. کاربران علاقه زیادی به اشتراک‌گذاری محتوای مورد علاقه‌شان دارند. بنابراین اگر در این زمینه خوب عمل کرده باشید، تعداد کثیری از کاربران و بازدیدکنندگان دیگر نیز بدون دخالت و تلاش از سمت شما و با معرفی توسط کاربران قبلی به سراغتان خواهند آمد. به چنین نوع کسب بازدید و افزایش رتبه‌ای روش Autopilot نیز گفته می‌شود؛ چراکه در این حالت لازم نیست که شما کار خاصی کنید. محتوای با کیفیت شما، همه کارها را خواهند کرد. ما در مقاله ای جامع و کامل در مدیروب به صورت تخصصی به مسئله تولید و بازاریابی محتوا پرداخته ایم که به شما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه مطالعه آن را از دست ندهید.

 

4. از شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب استفاده کنید
اگر بخشی از فعالیت شما به صورت ویدئوکلیپ‌های کوتاه یا بلند است و یا آموزش‌های ویدئویی و بصری تولید می‌کنید پس توصیه می‌شود از مبحث ویدئو مارکتینگ غافل نشده و حتماً به سراغ شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا آپارات بروید. با انتشار ویدئوهای خود در این شبکه‌ها می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری برای ویدئوهای خود داشته باشید.

برای اینکه به واسطه این ویدئوها کاربران را تشویق به مراجعه به سایت خود می‌توانید فقط قسمتی از ویدئوها (دمو) را در این سایت‌ها منتشر کرده و لینک نسخه کامل را که در وب‌سایت خود منتشر کرده اید در بخش توضیحات (Description) ویدئو درج کنید تا کاربران تشویق شده و روی آن کلیک کنند. همچنین می‌توانید با ترفندهای سخن‌وری و تشویق‌کننده و با تبلیغ کردن محتوا، محصول یا سرویس‌هایی که در سایت خود منتشر کرده اید، کاربران را مجاب به بازدید از سایت خود کنید. ویدئوهای آموزشی یکی از کارآمدترین نوع ویدئوها هستند که می‌توان با کمک آن‌ها تعداد خیلی بیشتری بازدید را روانه سایت کرد.

 

5. از شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید
این روزها تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند. فیسبوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها به شمار می‌روند. اگرچه به خاطر مسائل مربوط به اینترنت ایران، دسترسی به فیسبوک و توئیتر کمی سخت است و همچنین این شبکه‌ها مخاطب کمتری نسبت به اینستاگرام در ایران دارند، اما به هرحال نباید از قید مزایای بی‌شماری که آن‌ها ارائه کرده اند ساده بگذریم.

با این تفاسیر همچنان این شبکه‌ها در ایران طرفداران بی‌شماری دارند. توییتر به عنوان یکی از این شبکه‌های اجتماعی موفق، امکانات خوبی برای تجارت‌ها فراهم کرده است تا هر کسب‌وکاری بتواند از طریق توییتر بازدهی سایت خود را بیشتر کند. نتایج نشان می‌دهند که توییت‌هایی منتشر شده حاوی لینک در توییتر بسیار زیاد بوده و آمار و ارقام تعداد کلیک‌های کاربران نیز قابل توجه است. بنابراین اگر بتوانید محتوای جذابی برای توییت کردن و ریتوییت شدن بنویسید و هشتگ‌های برند خود را در این شبکه معرفی کنید، شانس خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا می‌کنید.

 

از طرف دیگر، فیسبوک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر در کل دنیا، جایگاهی مناسب برای هر تجارت کوچک و بزرگی است تا به کمک آن بتوانند خود را به دنیا معرفی کنند. هرچند شرایط فعلی دسترسی به فیسبوک در ایران تعریف چندانی ندارد اما همچنان کاربران بسیار زیادی از ایران در آن فعالیت می‌کنند. فیسبوک راهی بسیار عالی برای ارائه توضیحات خلاصه و اطلاعات مختصر از محصولات، سرویس‌ها و یا هرچیز دیگری است که شما بخواهید به دیگران معرفی کنید. خوشبختانه امکان قرار دادن لینک در این شبکه وجود دارد و شما می‌توانید لینک وب‌سایت خود را در پست‌های آن قرار داده و ترافیک زیادی از طریق آن برای سایت خود دریافت کنید.

لینکداین نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب این روزها به حساب می‌آید. تفاوت اصلی لینکداین با دیگر شبکه‌های اجتماعی مخاطبین آن است. معمولاً بیش از 90% مخاطبین این شبکه از افراد حرفه ای و دارای تخصص هستند. این شبکه به همین خاطر به یکی از بهترین جایگاه‌ها برای معرفی مشاغل و تخصص‌ها است. برندهای تجاری معتبری در این شبکه فعالیت داشته و مباحث مربوط به جذب نیروی انسانی متخصص خود را با کمک لینکداین اجرا می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که این شبکه می‌تواند جایگاهی مناسب برای معرفی کسب‌وکار شما به مخاطبین حرفه ای باشد. بنابراین استفاده از آن به منظور جذب بازدید مخاطبین خاص به شدت توصیه می‌شود.

 

اما باید در ایران اینستاگرام را برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بدانیم و روی آن حساب ویژه ای باز کنیم. البته عدم امکان قرار دادن لینک در پست‌های اینستاگرام کار را کمی سخت کرده است. ولی از طرف دیگر، قابلیت درج لینک در استوری‌ها فراهم شده است تا کاربران با کشیدن صفحه به سمت بالا در استوری‌ها، بتوانند وارد لینک مورد نظر شما شوند. شایان ذکر است که چنین قابلیتی فقط برای صفحات تجاری و باز در اینستاگرام فعال می‌باشند و صفحات شخصی این قابلیت را ندارند.

به هرحال، اینستاگرام به خاطر شهرت و محبوبیت بسیار زیادی که طی چند سال اخیر کسب کرده، و به خاطر داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا، از پر رفت و آمدترین شبکه‌های آنلاین است. معمولاً پست‌های اینستاگرامی تأثیر زیادی در بهبود روابط کاربر با برند دارند. به عنوان مثال خیلی از برندهای معتبر اقدام به انتشار عکس یا ویدئو از تیم کاری خود در صفحه اینستاگرام خودشان می‌کنند و غالباً این تصاویر را فقط در همین صفحه منتشر می‌کنند تا به نوعی به کاربران بگویند که اینجا مکانی برای ارتباط نزدیک‌تر و بی‌حاشیه است.

چنین حرکتی تأثیر شگفت‌انگیزی در جلب توجه و اعتماد کاربران دارد. شما هم می‌توانید با ارسال چنین محتوایی در اینستاگرام خود و یا در جریان گذاشتن کاربران از اتفاقات اخیر کسب‌وکارتان از طریق استوری‌های روزانه، ارتباط خود را با آنان نزدیک‌تر کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

شما می‌توانید با معرفی مطالب، محصول یا سرویس‌های خود به کاربران از طریق این کانال‌های ارتباطی و هدایت کاربران به بازدید از صفحات سایت شما، به مقدار قابل توجهی بازدید طبیعی و مناسب دریافت کنید. فراموش نکنید که در قسمت بیوگرافی این شبکه‌های اجتماعی، حتماً لینک وب‌سایت خود را درج کنید.

البته از جایی که رقبای شما نیز بیکار نمی‌مانند و در این شبکه‌ها فعالیت دارند، ممکن است کار شما کمی دشوارتر شود. اما یک چیز را به خاطر داشته باشید که خیلی از تجارت‌های دیگر دانش خاصی در زمینه رقابت‌های اصولی ندارند و همین مسئله یک امتیاز خوب برای شمایی است که الآن درحال مطالعه این متن هستید. بنابراین با ترفندهایی که یاد می‌گیرید، مطمئن باشید که از هزاران کسب‌وکار دیگر جلوتر هستید.

 

6. در سایت‌های پرسش و پاسخ فعالیت کنید
یکی از روش‌های جذاب و جالب برای جذب بازدید به سمت سایت شما، استفاده از سایت‌های پرسش و پاسخ است. این روش یکی از راهکارهای نادر برای این کار است و تعداد خیلی کمی از وب‌مسترهای حرفه ای آن را دنبال کرده و از طریق آن ترافیک سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داده اند.

سایت‌های پرسش و پاسخ که البته با نام سایت‌های اشتراک دانش نیز شناخته می‌شوند، یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های اینترنتی هستند که هزاران هزار کاربر در آن‌ها فعالیت دارند. از جمله معروف‌ترین این سایت‌ها می‌توان به سایت Quora.com و یا ساب‌دامین Answers.Yahoo.com اشاره کرد.

نحوه فعالیت این قبیل سایت‌ها بدین صورت است که وقتی کاربری دچار مشکل شده و یا سؤالاتی برای پرسیدن دارد، وارد این سایت‌ها شده و سؤال یا درخواست خود را مطرح می‌کند. سپس کاربران دیگر می‌توانند در صورتی که پاسخی برای آن دارند آن را در آن صفحه درج کنند. معمولاً این سؤالات در دسته سؤال‌های فنی و در بعضی موارد تخصصی هستند که ممکن است پاسخ بسیاری از آن‌ها را شما نیز بدانید.

نکته اینجاست که این پرسش‌ها فقط برای خود پرسش کننده مهم نیستند؛ بلکه صدها نفر دیگر نیز که آن مشکل یا پرسش را دارند با جستجو در اینترنت به این سایت‌ها هدایت شده و درواقع جمع کثیری از کاربران در این صفحات حضور دارند. در نتیجه لینک سایت شما می‌تواند برای بسیاری از افراد نمایش داده شود.

بسیاری از وب‌مسترها در این سایت‌ها فعالیت چندین ساعته در طول روز دارند و در اغلب موارد، لینک سایت خود را در جواب‌ها قرار می‌دهند و یا لینک‌های مرتبط با پاسخ کاربران را در سایت خود ایجاد کرده و برای آنان به اشتراک می‌گذارند. آمار و ارقام نشان می‌دهند تعداد کلیک‌های کاربران از این گونه لینک‌ها بسیار زیاد است.

در ایران نیز سایت‌های زیادی از این قبیل وجود دارند. انجمن‌های بحث و گفتگو در بین سایت‌های ایرانی کم نیستند و این مکان‌ها نیز می‌توانند برای شما همین حکم را داشته باشند. البته توصیه می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به فعالیت غیرعادی در این سایت‌ها نکنید. لینک خود را بدون دلیل در پست‌ها قرار ندهید چون به راحتی با یک اسپمر و تبلیغ‌کننده سودجو اشتباه گرفته می‌شوید. بحث کلی از این راهکار، راهنمایی کردن کاربرانی است که پاسخ سؤالات یا درخواست‌هایشان در سایت شماست. ما در مدیروب نیز چنین بخشی راه‌اندازی کرده‌ایم تا مکانی مناسب برای پاسخ دادن به پرسش‌های شما عزیزان ایجاد کرده باشیم. می‌توانید با کلیک روی لینک صفحه “پرسش و پاسخ” وارد این بخش از سایت مدیروب شوید.

در همین راستا، سایت‌های دیگری نیز هستند که خدمات مشابهی ارائه می‌کنند. Medium.com یک سایت ایده‌پردازی و اشتراک ایده است که طرفداران زیادی دارد. در این سایت به صورت روزانه هزاران نفر فعالیت دارند. برخی از آنان دنبال ایده‌های کارآفرینی و دیگر ایده‌های مشابه هستند و برخی دیگر ایده‌پردازی می‌کنند. همین مسئله بستری داغ و مناسب برای شخصی مثل شما خواهد بود تا با ملحق شدن به این گروه‌ها و مشارکت در بحث‌های آنان، نه تنها ایده‌های جدیدی یاد بگیرید، بلکه می‌توانید با ارسال مطلب و محتوای خواندنی در این سایت و لینک دادن به سایت اصلی خود، اعتبار سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. چرا که سایت Medium.com یک سایت بسیار معتبر است و لینک‌هایی که از طریق آن منتشر شده باشند، ارزش زیادی خواهند داشت.

وب‌سایت Reddit نیز از جمله برترین سایت‌های پرمخاطب جهانی است که موضوعات گسترده‌ای را پوشش داده است. اخبار متفاوت، آموزش‌های کاربردی، معرفی و بررسی مسائل روز و صدها موضوع متفاوت دیگر که این سایت را به یک رسانه تمام عیار تبدیل کرده است. میلیون‌ها کاربر هر روزه از این وب‌سایت دیدن کرده و مطالب آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و سؤالات و آموزش‌های زیادی از طریق آن دست به دست می‌کنند. این سایت بستری بسیار مناسب برای هر مدل کسب‌وکار آنلاینی است تا به کمک آن بازدیدکنندگان مناسب برای سایت خود پیدا کنند.

7. از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید
هرچند در ظاهر ایمیل مارکتینگ مبحثی قدیمی و دموده به‌نظر می‌رسد، اما برعکس، یکی از راه‌های خوب برای هدایت کردن بازدیدها به سایت است. لازم نیست که بگوییم اگر صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید و تاکنون سراغ بازاریابی با ایمیل نرفته‌اید چقدر اشتباه بزرگی کرده اید! اما هیچ‌وقت دیر نیست. از این بازاریابی به منظور ایجاد یک کانال انحصاری برای جذب مخاطبین استفاده کنید تا نه تنها بازدید صفحات سایت خود را در مقیاس زیادی افزایش دهید، بلکه از همین طریق اقدام به معرفی و فروش مستقیم محصولات یا سرویس‌های خود کنید. اما زیاده‌روی در ایمیل مارکتینگ باعث می‌شود تا کاربران از نام برند شما خسته شده و رسماً به یک اسپمر تبدیل شوید. فقط پیشنهادات مفید و محدود را از این طریق مخابره کنید تا هم هویت برند شما مستحکم باقی بماند و هم خطر اسپم شناخته شدن به حداقل برسد.

 

8. مطالب قدیمی منتشر شده در وب‌سایت را به‌روز کنید
این طرز تفکر که وقتی یک مطلب را کامل کرده و منتشر کرده باشید و دیگر نیازی به بررسی آن در آینده نیست یکی از اشتباهات رایج وب‌مسترها در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت می‌باشد. خیلی از محتوای منتشر شده توسط ما تاریخ انقضا داشته و ارزش و اعتبار آن‌ها بعد از مدتی از بین می‌رود. بررسی دوباره این‌گونه مطالب و بروزرسانی آن‌ها با آخرین اطلاعات روز، می‌تواند کمک خیلی زیادی به افزایش بازدید سایت شما کند. چنین کاری به جز اینکه مطالب شما را همیشه تازه و به‌روز نگه می‌دارد، باعث می‌شود تا شما از دید کاربران یک منبع معتبر و قابل اعتماد به نظر برسید. تجارتی که به ماهیت خود اهمیت زیادی داده و با بروزرسانی‌های خود نشان می‌دهد که فعالیت تجاری آن حرفه‌ای است.

در ضمن چنین توجهاتی به تقویت فرآیند سئوی سایت شما نیز بسیار کمک خواهد کرد. در بعضی موارد مطلب منتشر شده‌ی شما ممکن است فاقد اعتبار لازم برای بروزرسانی باشد. در این صورت می‌توانید با توجه به شرایطی خاص، مطلب

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.