ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

ساخت ماشین حساب داینامیک در وردپرس

سلام و درود به دوستان عزیز و همراهان گرامی مِستر آموز.

 

ساخت ماشین حساب در سایت هایی که در حوضه محاسبات و آموزش فعالیت می کنند ضروری می باشد و احتمالا کاربران به یک ماشین حساب نیاز پیدا می کنن. در این مقاله می خواهیم طریقه گذاشتن یک ماشین حساب پویا و داینامیک در وردپرس را به شما کاربران وردپرسی عزیز آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

افزونه Calculated Fields Form وردپرس

این افزونه به معنی فرم محاسباتی می باشد، که فرم داینامیکی را ایجاد می کند. محاسبات را انجام و نتیجه را در سایتتان به نمایش می گذارد.
افزونه Calculated Fields Form وردپرس بیش از ۳۰٫۰۰۰ نصب موفق در مخزن وردپرس به ثبت رسانده است.

برای دانلود این افزونه شما می توانید از انتهای همین صفحه اقدام کنید. سپس بعد از دانلود آن را نصب و فعال سازی کنید.

 

calculated-thumbnail

 

آموزش کار با افزونه Calculated Fields Form وردپرس

زمانی که شما افزونه را فعال کردید، یک آیتم جدید در منو شما با نام افزونه یعنی Calculated Fields Form ظاهر می شود. و همچنین یک زیر منوی جدید با همین نام در منوی تنظیمات هم افزوده می شود. طبق تصاویر زیر:

 

calculated-thumbnail

 

 

لازم به ذکر است که هر دو گزینه عملکرد یکسانی داشته و شما را به یک ضفحه مشترک هدایت می کنند. روی گزینه Calculated Fields Form کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید.

 

calculated-thumbnail

 

طبق تصویر زیر شما 5 نوع مختلف ماشین حساب را برای استفاده در دسترس دارید. میتوانید تغییرات مورد نظر را انجام دهید و در انتها هر ماشین حسابی که میخواهید در سایت شما نمایش داده شود، کافیست شورت کد ماشین حساب را در سایت خود کپی کنید.

اینجا به عنوان مثال می خواهیم از ماشین حساب اول استفاده کنیم. برای دیدن تنظیمات هر ماشین حساب باید روی گزینه setting آن کلیک کنیم. سپس وارد صفحه زیر می شویم.

 

calculated-thumbnail----5

 

تنظیمات هر ماشین حساب دارای سه تب برای افزودن فیلد، تنظیمات هر فیلد و تنظیمات فرم می باشد. در تنظیمات، هر فیلد را میتوانیم تنظیم کنیم. به عنوان مثال می توانیم زبان هر فیلد را به فارسی تنظیم کنیم. به شرطی که از utf-8 پشتیبانی کند. یا اینکه اندازه ی هر فیلد را مشخص میکنیم.

 

calculated-thumbnail

 

در انتهای صفحه تنظیمات دیگری هستند که آنها را بررسی می کنیم.

 

calculated-thumbnail

calculated-thumbnail

 

در این قسمت کاراکتر ها را تعیین کنید. می توانید آن ها را به فارسی بنویسید. لازم به ذکر است که اگر نوشته های فارسی در سایت به صورت کاراکتر ؟؟؟ نمایش داده شد، باید تنظیمات Utf-8 را انجام دهید. این نوشته ها عملیاتی که باید در ماشین حساب صورت بگیرند را مشخص می نماید.

 

اکنون جهت نمایش فرم در نوشته ها یا برگه ها، به بخش افزودن نوشته جدید می رویم. در اینجا با آیکون مورد نظر فرم رو به رو خواهیم شد.

 

calculated-thumbnail

 

روی آیکون مشخص شده کلیک کنید تا شورت کدی برای افزوته ایجاد می شود. اکنون می توانید از این شورت کد برای نمایش ماشین حساب در نوشته ها با برگه ها استفاده کنید.

 

calculated-thumbnail

 

در تصویر بالا می بینید که این فیلد ها بصورت پیش فرض ظاهر زیبایی ندارند. و برای این که ظاهر زیبا به آن بدهید باید از استایل های زیبا و مناسب تر استفاده کنید. اگر هم به زبان CSS مسلط هستید خودتان دست به کار شوید.

 

برای دانلود افزونه Calculated Fields Form کلیک کنید.

 

موفق و پاینده باشید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید