ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

حذف سایدبار از قالب وردپرس

با عرض سلام و احترام خدمت شما دوستان و همراهان مِستر آموز.

 

بعضی از کاربران دوست دارند که وبسایتی با صفحه نمایش تمام عرض داشته باشد، و حتی میخواهند ساید بار یا همان ستون کناری را نیز حذف کنند. در این نوشته چگونگی حذف سایدبار از قالب وردپرس را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

 

آموزش نحوه حذف سایدبار از قالب وردپرس

معمولا در ساید بارها ابزارک ها وردپرس قرار میگیرند. ساید بار در همه قالب ها قابل حذف و تغییر نمی باشند! جای سایدبار در سمت راست یا چپ و گاهی نیز در پایین وبسایت قرار می گیرند. در حقیقت وجود سایدبار این است که برخی اطلاعاتی که امکان قرار گیری در نوشته ها و برگه ها ندارند را نمایش دهد. که معمولا در آنها لینک های مختلفی از وبسایت، تبلیغات، عضویت در خبرنامه، لینک شبکه های اجتماعی و… قرار میگیرند. در هر قالبی سایدبار متفاوتی وجود دارد و اگر وبسایت را از گوشی همراه باز کنیم سایدبارها تغییر می کنند. چون که در حالت موبایل همه محتوا کوچکتر شده و باید به وضوح نمایان شوند.

 

حذف سایدبار از صفحه دلخواه در وردپرس

 

delete-footer 1

 

بعضی از صاحبان وبسایت ها سایدبارهای خود را در صفحه بلاگ وبسایت خود نمایش میدهند و در پست ها به صورت جدا نمایش داده نمی شوند. برخی ترجیح می دهند که سایدبار در صفحه ایستا نمایش داده نشود.

ممکن شما بخواهید ساید بار را تنها از یک صفحه ی از وبسایت حذف کنید. که خود به بررسی نیاز دارد.

پس جهت حذف سایدبار از قالب خود، از طریق FTP یا از پنل هاست وارد بخش قالب ها شده و قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. یعنی به مسیر زیر بروید:

/wp-content/themes/your-current-theme/ folder

 

برای اینکه Sidebar را از تمامی قسمت های وبلاگ خود حذف کنید باید چند فایل را ویرایش کنید. چون همانطور که میدانید یک قالب وردپرس از بخش های متعددی درست می شود، مانند index.php، page.php، single.php، archive.php، home.php . اکنون فایلی که میخواهید از آن سایدبار را حذف کنید برای ویرایش باز کنید و کد زیر را در آن پیدا کنید.

<?php get_sidebar();?>

 

بعضی ها در قالب وبسایت خود چند سایدبار را جای داده اند برای همچین قالب هایی باید تمامی کدهایی که مربوط به آنها می شود را پیدا کنید. برای نمونه به قطعه کد زیر توجه کنید که یک سایدبار را برای فوتر مشخص کرده

<?php get_sidebar('footer-widget-area');?>

 

اکنون با حذف کد بالا دیگر سایدبار از وبسایت شما حذف می شود. اکنون اگر فایل های که ویرایش کرده اید را ذخیره کنید میتوانید در وبسایت خود نتیجه را مشاهده کنید.

اما توجه داشته باشید که الان با یک مشکلی رو به رو هستیم!

با وجود حذق سایدبارها، محتوا همچنان در همان جایگاه خود نمایان می شود. یعنی اندازه سایت تغییر نکرده و جای ستون سایدبار کاملا خالی می ماند. برای اینکه این مشکل برطرف شود نیاز به اضافه کردن سی اس اس های سفارشی به قالب داریم.

 

اضافه کردن CSS سفارشی به قالب

در قدم اول کاری که باید انجام دهیم این است که کدی که مربوط به عرض صفحه محتواست در صفحه style.css پیدا کنید. برای اینکه راحت اینکار را انجام دهید از Inpect در مرورگرها استفاده کنید.(البته اگر با آن آشنایی دارید) اکنون باید قطعه کدی مانند نمونه ی زیر را به آن اضافه کنید:

.content-area{
	width: 100%;
	margin: 0px;
	border: 0px;
	padding: 0px;
} 
.content-area .site{
	margin:0px;
}

 

توجه داشته باشید که قطعه کد CSS بالا به صورت نمونه است و شما باید بر اساس صفحه خود پس از حذف سایدبار از قالب وردپرس به آن مقدار دهید.

 

حذف سایدبار از صفحات ایستا در وردپرس

بعضی از قالب های وردپرس دارای قالب تمام صفحه نیز هستند و معمولا برای صفحات ایستا در برگه ها می توان آنها را مشخص کرد و حذف سایدبار از قالب وردپرس به اینصورت کاملا راحت است. تنها کافیست به قسمت برگه ها رفته و حالت نمایش آن را مشخص کنید

 

delete-footer

 

اما اگر امکان حذف سایدبار از قالب وردپرس را مشاهده نکردید یعنی قالب شما از حالت های مختلف پشتیبانی نمی کند. بنابراین تنها راهی که پیش روی شماست این است که به صورت دستی قالب تمام صفحه بسازید! یک ادیتور مانند نوت پد باز کنید و کد زیر را در آن وارد کنید:

<?php/**Template Name: Full-Width*/get_header();?>

حال فایل را با عنوان full-width.php ذخیره کنید. سپس به هاست مراجعه کرده و فایل page.php را به حالت ویرایش ببرید و سپس همه چیز را بعد از قطعه کد زیر قرار دهید

<?php get_header();?>

بنابراین حالت تمام صفحه را به قالب خود اضافه کردید و حال نوبت به حذف قطعه کد زیر می رسد

<?php get_sidebar();?>

اکنون فایل را ذخیره کنید و  فایلی را که ایجاد کرده اید در پوشه قالب آپلود کنید.

 

حذف سایدبار از صفحه بلاگ وردپرس

وردپرس به شما امکان استفاده از یک صفحه ثابت و ایستا را برای وبلاگ می دهد. معمولا، در صفحه بلاگ سایدبار وجود دارد اما اگر میخواهید نمایش داده نشود به قسمت تنظیمات>> خواندن رفته و برگه نوشته ها را روی بلاگ قرار دهید.

 

delete-footer

 

اکنون قادر خواهید بود که به برگه بلاگ رفته و حالت آن را تغییر دهید می توانید سایدبار را از قالب وردپرس حذف کنید.

بدبن صورت می توانید امکان حذف سایدبار از قالب وردپرس را در هر بخشی از سایت فراهم کنید.

 

 

موفق و پاینده باشید.

 

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید