ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

تاثیر افزونه های غیرفعال در سرعت وردپرس

با سلام خدمت شما همراهان مِستر آموز و کاربران عزیز وردپرس.

 

حتما برای شما هم پیش آمده که بفکر بیفتید که آیا افزونه های غیر فعال را حذف کنم یا نگه دارم بلاخره روزی از آن ها استفاده می کنم. اما آیا این افزونه های غیر فعال روی سرعت وردپرس ما تاثیر می گذارد؟ سایت ما را کند می کند؟ در این مقاله آموزشی وردپرس میخواهیم در مورد این جریان بحث و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

خیلی از کاربران افزونه های زیادی را نصب و فعال می کنند و سپس وقتی می بینند استفاده ی از این افزونه ندارند، افزونه را غیر فعال می کنند، و در حالت غیر فعال در وردپرس خود نگه می دارند. اکنون قصد داریم به شما توضیح دهیم که حذف نکردن افزونه های غیرفعال چه آسیبی می تواند به سایت وردپرسی شما برساند.

 

افزونه غیرفعال در وردپرس چیست؟

شما هر افزونه ای که نصب می کنید. وردپرس افزونه را به سرور میزبانی وب شما ارسال می کند.

همانطور که می دانید افزونه ها را می توانید در بخش افزونه ها و در زیر منوی افزونه های نصب شده در پیشخوان وردپرس مدیریت کنید. در صفحه مدیریت افزونه ها میتوانید آن ها را فعال یا غیر فعال کنید و همچنان زیر افزونه ها لینک حذف کردن یا Delete وجود دارد که با استفاده از آن می توانید آن ها را پاک کنید.

 

آیا وجود افزونه های غیرفعال باعث کاهش سرعت وردپرس می شود؟

ما به جرات میگوییم خیر! افزونه های غیر فعال بدون در نظر گرفتن تعداد آن ها، سرعت وردپرس را کاهش نمی دهند. و در عملکرد سایت شما تاثیری نخواهند گذاشت.

به این صورت که هنگامی که کاربری یک صفحه ای از سایت وردپرس را درخواست کند، وردپرس هنگام بارگذاری فقط افزونه های فعال را بارگذاری می کند. پس افزونه های غیر فعال بارگذاری نمی شوند به همین علت سایت ما را کند نمی کنند.

 

آیا باید افزونه های غیرفعال در وردپرس حذف کنیم؟

علت اصلی که وردپرس دارای ویژگی غیرفعال کردن افزونه ها را دارا است، این است که بعضی وقتا شما نیاز پیدا میکنید که یک افزونه را در حالت خاموشی قرار بدهید، و از آن بعدا استفاده کنید. در این حالت لزومی ندارد که افزونه را حذف کنیم. چون اگر حذف کنیم ، تنظیمات افزونه هم حذف خواهد شد.

 

پس نتیجه میگیریم نگهداری از افزونه های غیر فعال هیچ مشکلی را بوجود نمی آورد.

لازم به ذکر است که افزونه های غیرفعال باز هم یک فایل اجرایی می باشند و هنگامی که هکرها سایت شما را هک کنند این فایل ها هم می توانند آلوده شوند و یا می توانند برای نصب نرم افزارهای مخرب در سایت شما مورد استفاده قرار گیرند. پس فقط به علت موضوع امنیتی وردپرس می توانیم بگوییم که بهتر است افزونه ای که نمی خواهید استفاده کنید را حذف نمایید.

 

موفق و پیروز باشید.

 

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید