ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست

با عرض سلام و احترام به شما دوستان عزیز و همراهان گرامی مِستر آموز.

لوکال هاست محیطی برای نصب و اجرای وردپرس در سیستم شخصی خودتان است و در دسترس دیگران قرار نمی گیرد.طراحان و توسعه دهندگان از لوکال هاست برای آزمایش سایت های طراحی شده استفاده میکنند. ولی نکته مهم اینجاست که اگر یک وبسایت بصورت کامل در لوکال طراحی و به اتمام برسد، چطور میتوانیم آن را به سرور اصلی یا همان هاست میزبانی انتقال دهیم؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

نحوه انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست

بردن یک سایت از لوکال هاست به سرور اصلی به مراحل و اقداماتی لازم دارد، که میخواهیم به آن ها بپردازیم:

 

مرحله اول:

برون‌بری پایگاه داده محتوای سایت (مطالب و نوشته ها در وردپرس) در داخل HTML یا فایل های متنی ذخیره نمی شوند، بلکه در پایگاه داده‌ ی وردپرس یعنی MySql ذخیره و هنگام نمایش سایت از پایگاه داده بازخوانی می‌شود.برای انتقال از لوکال به سرور ابتدا باید از پایگاه‌داده کپی بگیرید یا به عبارتی فرآیند برون بری را انجام دهید. برای اینکار اگر phpMyAdmin نصب است، در آن بر روی پایگاه داده ای که به وردپرس اختصاص داده اید بروید. و از نوار ابزار بالا گزینه export را انتخاب کنید.

 

expert

اکنون گزینه custom را برای Export Method انتخاب کنید سپس در قسمت output از منوی آبشاری compression گزینه gzipped را انتخاب کنید.

 

gzipped

 

اکنون بر روی Go کلیک کنید تا باعث شود یک فایل SQL به شما داده شود.

 

مرحله دوم:

در این مرحله باید فایل های موجود در لوکا هاست وردپرس را در سرور هاست اصلی آپلود کنید (Upload فایل ها در FTP). اما برای انجام دادن این کار شما نیاز به یک نرم افزار ftp یا انتقال داده دارید که از طریق آن فایل ها را آپلود کنید. و با استفاده از نرم افزار ftp تمام فایل‌های وردپرس را که در لوکال هاست استفاده می کردید بر روی سرور بارگذاری کنید.

 

مرحله سوم:

اکنون و در مرحله سوم از آموزش چگونگی انتقال وردپرس از لوکاهاست به هاست باید یک پایگاه داده در MySQL بسازید. و با استفاده از آن پایگاه داده ی قبلی را که در لوکال استفاده می‌کردید، درون‌ریزی کنید.

جهت ساخت ایجاد پایگاه داده در سرور بصورت زیر عمل میکنیم:

در سی پنل وقتی وارد پنل هاست خود می شوید، چند پنجره می بینید. در پنجره ی Database بر روی گزینه (Mysql (Mysql database یا همان گزینه ی اول از سمت چپ کلیک کنید تا وارد محیط ساخت و ایجاد پایگاه داده شویم.

 

Database

 

حالا وارد پنجره ای می شوید که از شما برای ایجاد دیتابیس نامی را درخواست می کند.

 

name for database

 

بعد از این مرحله، وارد مرحله ای برای نوشتن نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده می شوید. در این قسمت هم اطلاعات صحیح را وارد کنید.

 

user and other data

 

قسمت آخر این مرحله که نام آن Add user to Database می باشد باید روی گزینه Add کلیک کنید. در پنچره ای که برای شما باز می شود تمامی موارد را تیک بزنید و قبول کردن را بزنید. نکته قابل توجه این است که در این آموزش نحوه ساخت پایگاه داده Mysql در پنل Cpanel توضیح داده شده است، باید گفت که در پنل DirectAdmin نیز رویه به همین منوال است.

Cpanel

 

مرحله چهارم:

اکنون که یک پایگاه جدید ایجاد کرده ایم باید پایگاه داده را درون ریزی کنیم. باید پایگاه داده ای که از لوکال هاست دارید بر روی آن درون ریزی یا همان Import کنید. جهت انجام دادن این امر در سرور، برنامه phpMyAdmin را اجرا کنید. phpMyAdmin را در هاست می توانید پیدا کنید. و در دایرکت ادمین در صفحه MySQL Management در زیر گزینه Create New Database گزینه phpMyAdamin هست که از طریق آن به این برنامه می توانید دسترسی پیدا کنید. پس اینکه اجرا شد بر روی نام پایگاه داده ‌ای که قبلا ایجاد کرده اید کلیک کنید و در نوار ابزار بالا گزینه import را انتخاب کنید.

 

import

 

و بعد همانطور که در تصویر بالا می بینید با کلیک بر روی دکمه Choose File  فایلی را که از لوکال export کرده بودید انتخاب کنید و بعد Go را کلیک کنید تا پایگاه Import شود.

 

مرحله پنجم:

اکنون سایت ما در لوکال هاست نیست و باید تمامی آدرس ها را تصحیح و بروزرسانی کنیم. این امری راحتت است، در phpmyadmin بر روی دیتابیس خود کلیک کرده و بعد جدول options را از پایگاه داده در phpMyAdmin  انتخاب کنید، و در پنجره  ای که باز می شود به دنبال فیلد siteurl باشید، و با کلیک بر روی دکمه مداد edit این فیلد که در آن آدرس لوکال هست را ویرایش و آدرس سایتی که بر روی سرور هست را وارد کنید.

 

change address

 

مرحله ششم:

حالا به مرحله ششم یعنی مرحلله راه اندازی سایت رسیدیم. اینجا شما ممکن است با خطای اتصال به پایگاه داده مواجه خواهید شد. برای اینکار به هاست خود با اف تی پی متصل شوید و به فایل wp-config.php بروید. و مشخصات نام پایگاه داده، نام کاربری، پسوردی که در پایگاه داده ی هاست خود ساختید را در اینجا وارد کرده و فایل را ذخیره کنید.

به پیشخوان وردپرس خود بروید و سپس به قسمت تنظیمات و زیرمنوی همگانی رفته و بر روی گزینه ی ذخیره ی تنظیمات کلیک کنید. سپس به بخش تنظیمات و زیرمنوی پیوندهای یکتا رفته و بر روی گزینه ی ذخیره ی تنظیمات کلیک کنید تا تمامی لینک ها و پیوندهای یکتا نیز تثبیت شود.

 

مرحله هفتم:

اکنون میخواهیم بروز رسانی مسیر لینک ها و تصاویر شکسته شده را انجام دهیم. در بعضی موارد وقتی که شما سایت خود را از لوکال به هاست و یا از دامنه ای به دامنه ی دیگر انتقال می دهید لینک ها و یا تصاویر شما به هم می ریزند یا به اصطلاح شکسته می شوند. برای حل این مشکل کافیست از طریق دیتابیس خود به phpmyadmin رفته و از منوی بالایی روی تب SQL کلیک کنید، سپس قطعه کد زیر  را در آن وارد کنید.

توجه:

توجه داشته باشید که با توجه به مشخصات سایت، خود آن را وارد نمایید.

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content, 'localhost/test/', 'www.yourlivesite.com/');

 

موفق و پیروز باشید.

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید