ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش نصب افزونه در وردپرس

عرض سلام و احترام به همه دوستان و کاربران وردپرس.

 

وردپرس افزونه های متعدد و مختلفی دارد، و هر کاربر وردپرسی با این افزونه ها سروکار دارد. اما برخی از کاربران هنوز روش نصب افزونه را نمی دانند، یا اکثرا کاربران فقط یک روش برای نصب افزونه ها را می دانند. افزونه ها در وردپرس به چند روش نصب می شوند. که در این مقاله آموزشی در مِستر آموز به روش های نصب صحیح افزونه ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

Install plugin

 

افزونه وردپرس چیست ؟

قبل از نصب باید بدانید که افزونه چیست و چکار می شود با آن انجام داد. افزونه (plugin) یک اسکریپت توسعه دهنده وردپرس می باشد، که با اضافه کردن به هسته وردپرس در بخش مدیریت قابلیت های مستقیم به سیستم وردپرس خود اضافه میکنید، و وردپرس را برای کارهای متفاوت با افزونه های مختلف جهت استفاده بهتر از وردپرس آماده میکنید . اما در نهایت  قابلیتی به سیستم اضافه میکنند تا سیستم را مطابق نیازهای ما تغییر می نماید.

 

 

جهت نصب افزونه ها حتما نکات زیر را رعایت کنید:

 

● هر افزونه وردپرس را بیهوده نصب نکنید.

● سعی کنید از افزونه های مورد اعتماد و بهینه استفاده کنید.

● افزونه ها را از مخزن اصلی افزونه های وردپرس در سایت وردپرس دانلود و نصب کنید.

● از نصب و حذف پی در پی افزونه های بی مورد پیگیری کنید. به دلیل اینکه ساخت دیتابیس های پی در پی و کاهش باعث اختلال در دیتابیس می شود.

● از نصب افزونه هایی که پرسش و پاسخ های زیادی در دیتابیس شما ایجاد میکنند، خود داری کنید. به دلیل اینکه باعث کاهش سرعت و بارگذاری سایت شما می شود.

 

 

روش پیدا کردن افزونه های وردپرس؟

برای پیدا کردن افزونه، 2 راه دارید:

 

1- از منوی پیشخوان آیتم افزونه -> افزودنه را کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده، در منوی جستجو افزونه، افزونه مورد نظر را جستجو کنید.

2- در سایت اصلی وردپرس به نشانی https://wordpress.org/plugins رفته و طبق تصویر زیر افزونه دلخواه را جستجو کنید.

 

wp

 

آموزش نصب افزونه وردپرس:

در این مقاله به دو روش نصب آسان و سریع که کاملا استاندارد هستند.

 

 

1- نصب افزونه در هاست و آپلود فایل های دانلود شده :

در این روش باید قبل از اقدام به نصب، افزونه را دانلود کرده و در سیستم خود ذخیره کرده باشید.

در قدم اول به صفحه اصلی هاست خود رفته و به بخش File Manager مراجعه کنید.

 

File Manager

 

روی آن کلیک کنید تا وارد File Manager شوید. (فایل منیجر روت اصلی هاست شماست) و در صفحه باز شده دنبال پوشه wp-content بگردید. روی آن دبل کلیک کنید تا وارد آن شوید. در این پوشه همانطور در تصویر پایین می بینید، پوشه های مختلفی می بینید. که باید وارد پوشه Plugins شوید.

 

 

plugin

 

تمام افزونه ها در این پوشه هستند. اکنون برای نصب افزونه جدید روی دکمه آپلود کلیک کنید و فایل افزونه که باید با فرمت فشرده باشد را برای بازگذاری انتخاب کنید.

 

 

Upload

 

بعد از اتمام بارگذاری بر روی لینک زیر وضعیت آپلود کلیک کنید تا به صفحه ای که فایل بر روی آن بارگذاری کردید بر میگردید. سپس روی فایل را انتخاب کنید و گزینه Extract را کلیک کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود و آماده فعالسازی شود.

 

 

link upload

 

 

در نهایت به منوی پیشخوان وردپرس خود رفته و از بخش افزونه ها، افزونه مورد نظر را پیدا کرده و آن را فعالسازی کنید.

 

نکته:

بهتر است بعد از فعال سازی افزونه فایل فشرده را در هاست خود حذف کنید .

 

 

2-نصب افزونه در بخش افزونه های وردپرس:

در روش دوم نصب افزونه ها، باید از منوی پیشخوان وردپرس اقدام کنیم. به صفحه افزونه بروید و افزونه مورد نظر را جستجو کنید. سپس آن را دانلود و نصب کنید. و در نهایت آن را فعالسازی کنید. اگر متوجه نشدید مراحل زیر را طی کنید.

 

برای نصب افزونه وردپرس در بخش پیشخوان > افزونه ها > افزودن کلیک نمائید.

 

Install plugin

 

گزینه افزودن را وقتی کلیک می کنید. به صفحه ای می روید که هم می توانید افزونه مورد نظر را جستجو و دانلود کنید و هم می توانید از کامپیوتر خود آن را بارگذاری کنید.

 

search

 

 

اگر می خواهید از روش جستجوی افزونه اقدام کنید، باید نام افزونه مورد نظر را در کارد جستجو وارد کنید و بعد از یافتن، هم اکنون نصب را کلیک کنید.

 

Install plugin-8

 

افزونه شما در حال دانلود میباشد و پس از دانلود شدن دکمه فعال کردن برای شما فعال میشود که با کلیک کردن بر روی دکمه مورد نظر افزونه شما فعال می شود.

 

در روش بارگذاری افزونه ، کافیست روی دکمه بارگذاری کلیک کرده و افزونه را از سیستم خود پیدا کرده و انتخاب کنید تا افزونه بارگذاری و نصب شود.  و در نهایت آن را فعالسازی کنید.

 

اطلاعات اتصال:

در برخی مواقع در هاستینگ هایی که دسترسی برای نصب افزونه بسته است در وردپرس با هشدار اطلاعات اتصال مواجه میشوید. که برای ادامه نصب افزونه به اطلاعات ورود به هاست شما نیاز هستش که در واقع میتوانید اطلاعات میزبانی خود را درج نمائید .

 

Install-plugin-9

 

با انتخاب گزینه ftp و زدن بر روی دکمه ادامه افزونه شما نصب و توسط شما فعال میگردد.

 

 

موفق و پیروز باشید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید