ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

انتخاب رشته کنکور سراسری 97

یکی از مهم ترین و حساس ترین قسمت های کنکور سراسری انتخاب رشته هستش و خیلی باید به آن توجه کنید و درواقع تعیین سرنوشت داوطلبان از همین انتخاب رشته مشخص می شود. هر چقدر هم که رتبه ی کنکورت خوب باشه باید انتخاب رشته ی درست و صحیحی انجام بدی.

نحوه عملکرد داوطلبان در این مرحله سرنوشت ساز است و کوچکترین اشتباه در انتخاب رشته باعث می شود که داوطلبان نتیجه مطلوب را بدست نیاورند.

انتخاب رشته کنکور سراسری 97

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 97 نیمه ی دوم شهریور ماه هست. داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه که در نیمه ی دوم مرداد از سازمان سنجش منتشر می شود، در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته باید هر چه سریع تر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند تا وقت رو از دست ندهند و بهترین انتخاب رشته رو داشته باشند.

اگر داوطلبان نمی توانند خودشان انتخاب رشته کنند بهتر است از مشاور در این زمینه کمک بگیرند چون انتخاب رشته یکی بسیار حساس است.

شیوه درست انتخاب رشته کنکور سراسری 97

_ تمام داوطلبان ، در هر یک از گروه های آزمایشی که شرکت کرده اند می توانند 150 کد رشته محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

_ رشته های مورد نظر خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به هرگروه آزمایشی، انتخاب کنید.

_ بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته ، رشته های انتخابی خود را براساس علاقه در برگه ای یادداشت کنید.

_ پس از اطمینان از رشته های انتخابی خود آن ها را وارد سامانه اصلی سازمان سنجش کنید.

_ اولین انتخاب رشته شما نشان دهنده علاقه شما می باشد پس در رعایت ترتیب رشته ها دقت کنید.

_ اگر پس از ثبت نام نیاز به تغییر رشته و یا اولویت داشته باشید می توانید تا پایان مهلت ثبت نام حداکثر 5 رشته انتخابی خود را ویرایش کنید.

_ اگر در کنکور سراسری غایب بوده اید یا از ابتدا در کنکور ثبت نام نکرده باشید تا پایان مهلت انتخاب رشته می توانید از فهرست رشته های بدون آزمون ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) انتخاب رشته کنید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید