ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

30 درصد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 99

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 99 ، 30 درصد اعلام شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 98 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی 30 درصد قطعی می باشد.

چند سالی است که سازمان سنجش آموزش کشور ، بحث تأثیر معدل در کنکور سراسری را مطرح کرده؛ موضوعی که برای خیلی از خانواده‌ها به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده .

البته خبر تأثیر معدل در کنکور سراسری، بیشتر برای دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند مهم شده.

 

روز یکشنبه کمیته سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و میزان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی را 30 درصد قطعی تصویب کرد. همچنین دروس امتحانات نهایی دانش‌آموزان هم در این جلسه مشخص شد و درس‌هایی که روی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر‌گذار است به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده تا آنها موارد را بررسی و به دانش‌آموزان اعلام کنند.

در کنکور سال 99 دانشگاه‌ها دو نوع سوال تستی برای نظام قدیم و جدید می باشد در نتیجه میزان تأثیر معدل در کنکور 99 توسط سازمان سنجش آموزش در دفترچه کنکور سراسری و توسط وب سایت رسمی سازمان اعلام می شود و داوطلبان نگران جزئیات تأثیر سوابق خود نباشند.

براساس این قانون تکلیفی برای سازمان سنجش، وزارت علوم و آموزش و پرورش قرار داده شده است که براساس آن باید میزان تأثیرگذاری سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو طی سال‌های آینده روند افزایشی داشته باشد.

البته سوابق تحصیلی در سال 98 تأثیر 25 درصدی را بر نتیجه کنکور داوطلبان داشت این سوابق تحصیلی فقط مربوط به یک سال یعنی سال سوم دبیرستان یا سال دیپلم داوطلبان می‌شود.

نظر خودتان را ارسال کنید