ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

حذف ویروس های گوشی های اندروید

سلام به کاربران گوشی های اندرویدی و همچنین دوستداران عزیز مِستر آموز.

 

امروزه به جرات می توانیم بگوییم همه از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. و به همین علت فراگیر شدن این گوشی ها ، خطرات زیادی کاربران این ابزار را تهدید می کند. که می توانیم به خطراتی همچون هک یا ویروس و … اشاره کنیم. در این مقاله آموزشی در مِستر آموز قصد داریم درباره چگونگی حذف ویروس ها از گوشی های اندروید حرف بزنیم.

همانطور که میدانید ویروس ها اکثرا از طریق برنامه های کاربردی که نصب می کنید وارد گوشی شما می شوند. و عوارض بسیار سنگینی می تواند داشته باشند. که می توان به موارد زیر اشاره کردک

 

کاهش توان باطری

پر شدن حافظه داخلی گوشی

ارسال پیامک ناخواسته

ایجاد تماس های ناخواسته

ریست شدن گوشی

هنگ کردن برنامه های در حال اجرا

و…

 

برای از بین بردن ویروس ها در گوشی های اندرویدی خود با ما همراه باشید.

 

andriod

 

 

نحوه حذف ویروس های گوشی های اندروید

حذف کردن ویروس ها برای خیلی از کابران کار بسیار دشوار و غیر ممکن به نظر می رسد، اما برخلاف تصویر کار دشواری نیست و کافیست ما را در این مطلب همراهی کنید و 5 گام را طی کنید

 

 

گام اول

گوشی یا تبلت خود را در حالت Safe mode قرار دهید. با گذاشتن دستگاه اندرودی در حالت Safe mode باعث مانع شدن اجرای برنامه های کاربردی شخص سومی که حاوی بدافزار هستند می شود.

برای این منظور گوشی خود را خاموش کنید، سپس آن را روشن کنید، دقت داشته باشید که هنگامی که صفحه نمایش روشن و لوگوی سازنده گوشی ظاهر شد. دکمه افزایش صدا را فشار دهید و نگه دارید. با این کار گزینه Safe mode ظاهر می شود. آن را بزنید.

نکته:

ممکن است برای برخی از گوشی ها این روش کارآمد نباشد، با دکمه کاهش صدا امتحان کنید. و یا هر دو دکمه. و یا با دکمه Home نیز امتحان کنید.

لازم به ذکر است می توانید با جستجوی مدل دستگاه خود در سایت سازنده آن، دستورالعمل حالت Safe mode را پیدا كرده و مراحل آن را انجام دهید.

 

 

گام دوم

از منوی Settings گزینه Applications را انتخاب کنید، سپس گزینه Application manager را انتخاب کنید تا لیست برنامه های نصب شده روی دستگاه خود را ببینید. اکنون اگر شما نام ویروسی كه گوشی یا تبلت اندرویدی شما به آن آلوده شده است را نمی‌دانید در لیست تمام برنامه هایی که آنها را خودتان نصب نكرده ‌اید و یا نباید روی دستگاه شما اجرا شوند را پیدا کنید.

 

گام سوم

از لیست وارد برنامه های مخرب شوید. و آن ها حذف کنید.

اما در برخی موارد دکمه حذف کردن یا Uninstall غیرفعال می باشد و شما قادر به حذف آن برنامه را ندارید. به این علت که ویروس در حالت Adminstrator دستگاه قرار گرفته است.

 

 

 گام چهارم

برای حذف کردن برنامه هایی که دسترسی adminstartor دارند باید مسیر زیر را طی کنید.

setting -> Look screen and security -> Other security settings -> Device administrators

 

اکنون در این لیست تیک برنامه هایی که میخواهید حذف کنید را غیرفعال کنید. اکنون به راحتی می توانید برنامه ها را حذف کنید.

 

 

گام پنجم

اکنون که برنامه های ویروسی را حذف کرده اید باید دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و از حالت Safe mode خارج شوید.

 

اکنون که دستگاه شما پاک است پیشنهاد می کنم که یک نسخه پشتیبان از همه داده های خود تهیه کنید و یک ضد ویرویس اندرویدی بروی دستگاه خود نصب کنید.

 

موفق و پیروز باشید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید