ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

تجربی: علوم آزمایشگاهی

تجربی : علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است و بیشتر با آنالیز آزمایشگاهی خون، مایعات و بافت‌های بدن انسان با هدف تشخیص بیماری، پیگیری درمان و حفظ سلامت افراد جامعه سر و کار دارد.

 

دروس علوم آزمایشگاهی:س

 

ردیف نام درس ردیف نام درس
١ آناتومی ٩ ایمنی شناسی
٢ آسیب شناسی ١٠ خون شناسی
٣ میکروب شناسی ١١ ایمونو هماتولوژی(بانک خون)
۴ باکتری شناسی ١٢ زیست شناسی
۵ ویروس شناسی ١٣ بیوشیمی
۶ قارچ شناسی ١۴ زبان تخصصی
٧ انگل شناسی    
٨ بافت شناسی

خش‌های موجود در یک آزمایشگاه تشخیص طبی عبارتند از:

–بخش پذیرش و جواب دهی.

 بخش نمونه برداری.

 بخش بیوشیمی.

 بخش هماتولوژی و بانک خون.

 بخش میکروب شناسی و قارچ شناسی.

 بخش انگل شناسی و ادرار.

بخش هورمون شناسی.

 بخش سم شناسی و گاز‌های خونی.

 بخش پاتولوژی و ستیولوژی.

 بخش ایمونولوژی. 

درباره تأسیس آزمایشگاه تشخیص پزشکی گفتنی است که درحال حاضر بر اساس مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کسانی حق تأسیس آزمایشگاه تشخیص پزشکی دارند که در یکی از رشته‌های پاتولوژی یا علوم آزمایشگاهی دارای درجه دکترای حرفه‌ای باشند. 

کسانی که دارای تخصص پاتولوژی هستند افرادی میباشندکه دارای درجه دکترای حرفه‌ای پزشکی هستند و افراد دیگر که دارای درجه دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی یا آزمایشگاه بالینی هستند، افرادی هستند که در گذشته در رشته‌های مختلف پزشکی مثل باکتری شناسی، بیهوشی و. . . تحصیل کرده‌اند و اکنون تحصیلاتی در حد دکتری دارند و یا کسانی هستند که در گذشته در رشته علوم آزمایشگاهی مدرک دکترای حرفه‌ای گرفته‌اند. 

این رشته از نظر کاربرد و بازارکار، یکی از رشته‌های خوب گروه پزشکی است. زیرا با توجه به توسعه و اهمیت امر بهداشت و زمینه مناسب کاری، اغلب فارغ‌التحصیلان این رشته به راحتی وارد بازارکار می‌شوند.  و تحصیل در این رشته به دلیل خطر بالای آلودگی محیط آزمایشگاهها نیازمند توجه و دقت بالائی است.

نظر خودتان را ارسال کنید