ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، ثبت نام داوطلبان از روز سه شنبه 97/1/28 تا روز چهارشنبه 97/2/5 از طریق سامانه ثبت نام azmoon.medu.ir انجام می شود.
بر اساس این گزارش، آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 و آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 97 – 98 ، راس ساعت 9 صبح روز جمعه 97/3/11 در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود .

لازم به ذکر است که گزینش دانش آموزان در آزمون ورودی دبیرستان های دوره دوم متوسطه در رشته های نظری و یا هنرستان های فنی و حرفه ای، بر اساس میانگین امتیاز کل آزمون ورودی و معدل کل پایه نهم (50% امتیاز کل آزمون ورودی و 50% معدل کل پایه نهم) می باشد . شرط محاسبه 50% معدل کل پایه نهم برای پذیرش دانش آموزان در دبیرستان های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه، داشتن معدل کل حداقل 17 و همچنین کسب حداقل نمره 12 در همه عناوین دروس پایه نهم در خرداد ماه سال تحصیلی 97-1396 است.

هم چنین محتوای آزمون شامل دو دسته سوالات (استعداد تحلیلی) و (استعداد تحصیلی) است. 20% امتیاز آزمون مربوط به سوالات (استعداد تحلیلی) و 80% آن مربوط به سوالات (استعداد تحصیلی) است.

و سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی بصورت چهارگزینه ای (فقط با یک پاسخ درست) طراحی می شود.

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم می باشد و معدل سالانه دانش آموز در پایه هشتم باید 19 و بالای 19 باشد . از دیگر شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم داشتن تابعیت ایرانی می باشد ، البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند با شرایط خاص در آزمون شرکت کنند .

شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان 97 – 98

هم چنین دانش آموزانی که پایه هفتم و هشتم را در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند همچنین معدل آن ها در هر دوسال بالای 17 بوده است ، می توانند بدون توجه به آزمون مدارس تیزهوشان 97 – 98 در آزمون شرکت و ثبت نام نکرده و مستقیما بدون آزمون وارد مدارس تیزهوشان در پایه دهم شوند . دقت داشته باشید که پذیرش بدون آزمون تیزهوشان صرفا مخصوص آزمون تیزهوشان نهم به دهم است و برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هیچ راهی برای پذیرش بدون آزمون نیست و تنها راه قبولی ، شرکت در آزمون است .

نظر خودتان را ارسال کنید