ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

دانشگاه فنی حرفه ای از آموزش و پرورش جدا می شود

رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ ای از جداسازی این دانشگاه از آموزش و پرورش خبر داد که قرار است که دانشگاه فنی حرفه ای از آموزش و پرورش جدا باشد. در ادامه با ما باشید.

هنرآموزان فنی و حرفه ای مدارس و دانشگاهها این روزها به مستاجری مستاصل می مانند که نمی دانند خانه بعدیشان کجاست. وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم ، سازمان ملی مهارت در وزارت کار یا شاید هم جایی دیگر.
رییس دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ ای از تصمیم سازمان برنامه و بودجه برای جداسازی این دانشگاه از آموزش و پرورش خبر داد و گفت : با اجرایی شدن این تصمیم تخصیص اعتبار به دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ ای زیر نظر آموزش عالی و بر اساس شاخص‌ های مشخص مانند سایر دانشگاه‌ ها صورت می‌ گیرد .

 

دانشگاه فنی حرفه ای از آموزش و پرورش جدا می شود

 

یکی از مشکلات دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ ای این است که اسم این دانشگاه در سازمان برنامه‌ و بودجه به عنوان ” دانشگاه ” ثبت شده است ولی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ ای آموزش و پرورش قرار دارد ، بنابراین این مشکل موجب بلا تکلیفی دانشگاه فنی و حرفه‌ ای شده است زیرا دانشگاه‌ بودن و یا زیر نظر آموزش و پرورش بودن آن مشخص نیست در نتیجه بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ ای بطور کامل تخصیص نمی‌یابد .

وی در ادامه از برنامه سازمان و بودجه برای استقلال دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ ای از بخش آموزش و پرورش خبر داد و افزود : در حال حاضر این دستور از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است که بر اساس آن دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند سایر دانشگاه‌ های کشور مستقل می‌ شود و بودجه مستقلی نیز دریافت می‌ کند .

هم چنین گفت : منتظر تصمیم نهایی سازمان برنامه و بودجه کشور برای جداسازی دانشگاه فنی و حرفه‌ ای از بخش آموزش پرورش هستیم ، امیدواریم به زودی این تصمیم اجرایی شود .

بودجه امسال دانشگاه فنی و حرفه‌ ای همانند سال گذشته است اما اگر این بخش از آموزش و پرورش خارج شود تخصیص بودجه این دانشگاه زیر نظر آموزش عالی قرار می گیرد و همانند سایر دانشگاه‌ های آموزش عالی بر اساس شاخص‌ هایی مشخص بودجه دریافت می‌ کند .

می توانید مقاله ی ثبت نام دوره ی جدید فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

نظر خودتان را ارسال کنید