ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

نام نویسی مجدد در کنکور سراسری 97 از امروز 13 اسفند 96

نام نویسی مجدد در کنکور سراسری 97 از امروز 13 اسفند 96

فرصت مجدد برای نام نویسی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز آغاز می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور  گفت:

برای نام نویسی مجدد در کنکور سراسری 97 از امروز 13 اسفند 96 داوطلبان می‌توانند تا چهارشنبه ۱۶ اسفند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش در این آزمون نام نویسی کنند.

حسین توکلی افزود: داوطلبانی که در دوره قبلی نیز در این آزمون نام نویسی کرده اند می‌توانند در مدت یاد شده برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام کنند.

وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام و همچنین اطلاعیه‌های سازمان سنجش در خصوص این آزمون در این سایت اینترنتی منتشر شده است.

 

نام نویسی مجدد در کنکور سراسری 97 از امروز 13 اسفند 96

توکلی افزود: این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین کدرشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی گفت: در دوره قبلی نام نویسی، حدود ۹۵۱ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند.

توکلی افزود: این آزمون در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۷

وضعیت دینی ، سلامت جسمانی و عدم سوء سابقه از جمله موضوعات مربوط به شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ می باشد .

داوطلبان ثبت نام در کنکور سراسری ۹۷ باید شرایط زیر را داشته باشند :

۱٫ عدم اعتیاد داوطلب به هر گونه مواد مخدر و داشتن سلامت جسمانی کامل متناسب با رشته درخواستی

۲٫ داوطلب تا کنون اعمال خلاف شئونات اسلامی ، شغلی و تحصیلی انجام نداده باشد .

۳٫ داوطلب هیچ دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد .

۴٫ داوطلب باید معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی باشد .

۵٫ هر داوطلب بنا بر دین انتخابی خود باید واجبات را انجام داده و از محرمات بپرهیزد .

شرایط اختصاصی پذیرش کنکور سراسری سال ۹۷

همان طور که از قبل گفته شده است شرایط کنکور سراسری ۹۷ به دو قسمت تقسیم می شود . در این قسمت شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری ۹۷ را که شامل مدارک لازم جهت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۷ ، شرایط تحصیل مجدد ، مسائل مربوط به نظام وظیفه آقایان ، تعداد دفعات شرکت در کنکور سراسری و تحصیل رایگان در رشته های پزشکی می باشد را بررسی می کنیم :

۱٫ داوطلبان شرکت در کنکور ۹۷ باید دارای مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) باشند . البته داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را تا پایان شهریور سال ثبت نام کنکور سراسری ۹۷اخذ کنند نیز می توانند در این کنکور شرکت کنند .

۲٫ داوطلبی که دانشجوی دوره روزانه در یکی از مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دکتری باشد ، حق ثبت نام در کنکور ۹۷را نخواهد داشت مگر این که با مراجعه به محل دانشگاه تحصیلش تا ۳۰ ام بهمن ماه ۹۶ از دانشگاه انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه دهد .

۳٫ کلیه افرادی که از سال ۶۴ به بعد تا کنون ۲ بار با شرکت در کنکور سراسری در سال های مختلف در یک رشته محل دوره روزانه پذیرفته شده اند ، امکان شرکت در کنکور سراسری ۹۷را نخواهند داشت .

۴٫ اگر دانش آموزی با شرکت در کنکور سراسری ۹۶ و پذیرفته شدن در یکی از دوره های روزانه در دانشگاهی مشغول به تحصیل باشد ، می تواند تا ۳۰ ام بهمن ماه ۹۶ از تحصیل در دوره روزانه انصراف دهد و در کنکور سراسری ۹۷ با شرط انتخاب دانشگاه های غیر روزانه ( شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مجازی ، پردیس خودگردان و آزاد ) ثبت نام کنند .

۵٫ اگر دانش آموزی با شرکت در کنکور سراسری ۹۶ و پذیرفته شدن در یکی از دوره های غیر روزانه ( شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مجازی ، پردیس خودگردان و آزاد ) در دانشگاهی مشغول به تحصیل باشد ، می تواند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در کنکور سراسری ۹۷ ثبت نام کند و پس از قبول شدن در کنکور ۹۷ از دانشگاه قبلی خود انصراف دهد .

۶٫ دانشجویانی که در یکی از رشته در مقطع کارشناسی در دوره روزانه به صورت رایگان تحصیل کردند ، طبق رای دیوان عدالت اداری حق ثبت نام در دوره های روزانه پزشکی را دارد

 

نظر خودتان را ارسال کنید