ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش گام به گام و دقیق دایورت کردن شماره های تلفن

به این انتقال  دایورت کردن گفته می شود. دایورت کردن هم در تلفن ثابت و هم تلفن همراه قابل انجام است. انواع روش های دایورت در پی خواهد آمد. دایورت کردن درهر  شرایطی کلیدی برای زمان های درگیری شماست. این مکانیزم انتقال تماس برای مواقعی نظیر اشغال بودن یا عدم در دسترس بودن خط شما نقش خود را ایفا می کند. دایورت کردن امروزه یک سرویس مخابراتی است، پس باید در مبدا و مقصد فعال باشد.

دایورت کردن

کلمه دایورت کردن (Divert) به معنی منحرف کردن یا تغییر دادن مقصد می باشد. امروزه بخاطر تغییرات فرهنگی و اجتماعی و رشد روز افزون درگیری های انسان با مشغله های مختلف، عدم برنامه ریزی برای پاسخ گویی به تماس ها خود به عنوان معضلی رخ می نماید. استفاده از تلفن همراه هم سالهاست به عنوان ابزاری مهم و لاینفک به مجموعه ارتباطات اضافه شده است. حال اگر فردی به تلفن ثابت برای پاسخ گویی دسترسی نداشته باشد، با دایورت کردن تماس از خط مزبور به خطی دیگر امکان مکاله و ارتباط را خواهد داشت. به این انتقال  دایورت کردن گفته می شود.

آموزش دایورت کردن

آموزش دایورت کردن هم برای تلفن ثابت و هم تلفن همراه قابل انجام است. انواع روش های دایورت در پی خواهد آمد. دایورت کردن درهر  شرایطی کلیدی برای زمان های درگیری شماست. این مکانیزم انتقال تماس برای مواقعی نظیر اشغال بودن یا عدم در دسترس بودن خط شما نقش خود را ایفا می کند. آموزش دایورت کردن امروزه برای استفاده از  یک سرویس مخابراتی است، که باید در مبدا و مقصد فعال باشد.

آموزش دایورت کردن

 دایورت شماره تلفن همراه

حال که با مفهوم و علل دایورت کردن تلفن همراه آشنا شدید، به اولین نوع دایورت کردن تماس، یعنی دایورت شماره تلفن همراه می رسیم. ابتدا کد دستوری

*21* کد  شماره مقصد #

را به همراه فشار دادن دگمه تماس وارد می کنیم. البته بسنه به نوع تلفن همراه می توان از منوهای Divert و  Call forwarding به همراه شماره مقصد نیز اقدام کرد.

برای لغو علل دایورت کردن تلفن همراه  لازم است از دستور:

#21#

به همراه فشار دادن دگمه تماس اقدام کنید.

چنانچه از منوهای Divert و  Call forwarding استفاده نمودید، در آن ها گزینه Cancel  را انتخاب کنید.

برای حالات دیگر دایورت کردن تلفن همراه نیز به جدول زیر توجه نمایید:

دايورت كردن برای زمان اشغال خط

*61* کد  شماره مقصد #

دايورت كردن برای زمان در دسترس نبودن

*67* کد  شماره مقصد #

 

دایورت کردن

به چند مثال درباره دایورت کردن توجه نمایید: فرض کنید که مالک خط تلفن همراه به شماره های  09121111111 و و09331111111 می باشید. قصد داریم تمام تماس های تلفن همراه اول را به خط ایرانسل دایورت کنیم.

در دستگاه حاوی سیم کارت  شماره 09121111111 وارد بخش تنظیمات شده گزینه Divert  یا call forwarding را  (بسته به نوع گوشی)  انتخاب کرده و شماره دوم یعنی 09331111111را وارد کنید.

بدین ترتیب و به همین سادگی تمامی تماس ها به خط  09331111111 دایورت یا انتقال می یابد.

حال اگر با خط 09121111111تماسی گرفته شود خواهید دید که تماس به خط 09331111111 دایورت شده و زنگ خواهد خورد.

طریقه دایورت تلفن ثابت به تلفن همراه و بالعکس

بسیاری از افراد جامعه که در حال انجام کار و مشغله خود بوده و خارج از منزل هستند، و در عین حال به تلفن ثابت خود که شماره آن را به بسیاری از دوستان و مخاطبین داده اند ،به همان دلیل عدم حضور، دسترسی ندارند. به همین خاطر برای رفع این مشکل نیاز به طریقه دایورت تلفن ثابت به تلفن همراه و بالعکس دارند. درنتیجه به این روش از طریق تلفن همراه امکان پاسخگویی به خط ثابت را دارند..به این امر طریقه دایورت تلفن ثابت به تلفن همراه گویند. این سرویس حالت عکس هم دارد، یعنی طریقه دایورت تلفن ثابت به تلفن همراه و بالعکس.

دانستن طریقه دایورت تلفن ثابت به تلفن همراه و بالعکس دانستن درباره دو سرویس مکمل هم می باشد. با این سرویس ها زمانی که با تلفن شما تماس حاصل می شود مکالمه به خط تلفن همراه منتقل منتقل شده و بر عکس.  مکانیزم دایورت کردن در خطوط ثابت بر روی دستگاه هایی که به سیستم Tone  تجهیز شده اند قابل اجراست. البته امروزه با پیشرفت فنآوری های مخابراتی و هوشمند شدن دستگاه ها کمتر مکانی وجود دارد که فاقد دستگاه های سیستم Tone  نباشد. لازم به ذکر نیست که سرویس دایورت کردن باید از طریق شبکه مخابرات برای خط ثابت برقرار باشد.

دایورت کردن

برای دایورت کردن تلفن ثابت باید کد

 *65* شماره همراه#

در دستگاه تلفن وارد شود. بعد از این عمل صدای متفاوتی را از گوشی خود می شنوید که به معنی فعال شدن دایورت می باشد. جهت غیر فعال کردن سرویس انتقال تماس با وارد کردن کد زیر:

#65#

خط از حالت دایورت کردن خارج شده و صدای دستگاه به حالت عادی باز می گردد.

آموزش دایورت تلفن ثابت

دایورت کردن خط یا کال فورواردینگ (Call forwarding) و آموزش دایورت تلفن ثابت از جمله ااصطلاحات فنی است که حدود 22 سال پیش با آغاز استفاده از تلفن همراه به سرعت جای خود را در بین مردم و فرهنگ ارتباطات کشور باز کرده و مرود استقبال قرار گرفت. امروزه شاید تعداد افرادی که با واژه دایورت یا انتقال تماس یا call forwarding و آموزش دایورت تلفن ثابت آشنا نیستند، زیاد نباشد. لیکن هنوز کسانی هستند که نیاز به آموزش دایورت کردن تلفن ثابت دارند. برای آموزش با نحوه دایورت کردن تلفن ثابت به تلفن همراه  و یا دایورت کردن تلفن ثابت به خط ثابت دیگر به شرح زیر عمل می کنیم:

همانطور که مطلع هستید، برای عمل دایورت تماس در شبکه مخابرات، نیاز به فعال کردن سرویس آن در سوییچ های مخابراتی و آموزش دایورت تلفن ثابت است. در شبکه حامل سرویس برای هر نوع دایورت یک سری کدهای عملیاتی جهت مدیریت  تماس‌ها تعریف شده است. در علم مخابرات و ارتباطات به این مجموعه کدها اصطلاحا feature- code یا Numbering-plan گفته می شود، که نحوه استفاده از آن ها در پی می آید:

شرح کد: آموزش دایورت تلفن ثابت یا انتقال تماس‌های تلفن ثابت

عملیات لازم برای دایورت تماس‌های تلفن ثابت به شماره‌ی همراه یا تلفن ثابت دوم به این شرح است که اول کاراکتر  * سپس عدد 21 و دوباره * را شماره گیری می کنیم، سپس شماره‌ای که می‌خواهیم تماس‌ها به آن دایورت شود را وارد کرده و در آخر کلید # را فشار می دهیم..

برای غیر فعال کردن دایورت تماس ها از کد #21# استفاده گردد.

کد عملیاتی دایورت تلفن ثابت (آموزش دایورت تلفن ثابت) در صورت اشغال بودن شماره #شماره مقصد*43* میباشد.

برای غیر فعال کردن این نوع سرویس کاراکتر های #43# را وارد نمایید.

در انتها چنانچه موفق به پاسخگویی تلفن ثابت خود نباشیم کد عملیاتی دایورت در این حالت عبارت است از:

*65*شماره مقصد#

و برای غیر فعال کردن آن #65# را وارد می کنیم.

نکته : گاهی ممکن است به هنگام دایورت خط با وارد کردن کد، عملیات انجام نشود. علت این مشکل عدم فعال بودن کدها روی خط و یا محدود شدن دسترسی خط با آن ها می باشد. برای رفع آن باید به نزدیک ترین مرکز مخابرات مراجعه نمایید.

دایورت کردن گوشی آیفون

آموزش دایورت کردن در آیفون

در این قسمت آموزش دایورت کردن در آیفون تقدیم شما می شود. برای دایورت کردن در آیفون ابتدا وارد بخش   Settings‌ یا آیکون چرخ دنده‌ گوشی خود شوید. در مرحله بعد گزینه‌ی Phone که تنظیمات مربوط به تماس های تلفنی  را در بر دارد انتخاب نمایید. سپس گزینه ی Call Forwarding کرده و در صفحه‌ای که باز می‌شود برای تعیین شماره تلفن مقصد که تماس ها باید به آن منتقل ‌شود، گزینه Forward To  را فشار دهید. شماره تماس مقصد را وارد کرده ودرنهایت گزینه‌ی Call Forwarding فشار دهید. از هم اکنون قابلیت دایورت کردن تماس های شما به خط مورد نطر برقرار است.

برای غیر فعال کردن دایورت کردن تماس ها همگام با آموزش دایورت کردن در آیفون  در پاراگراف بالا، مجددا وارد Settings و سپس گزینه‌ی  Phone و بعد Call  Forwarding    و در نهایت سوییچ  فعال شدن  Call Forwarding را به وضعیت خاموش تغییر دهید.

دایورت اپل

در بخش دیگری از آموزش دایورت کردن مقداری درباره آموزش دایورت کردن پیامک تقدیم می شود. همانطور که قبلا گفته شد با دایورت کردن شماره تلفن به شماره دیگر، می توانید شماره دایورت شده را خاموش کرده و با خیالی آسوده از تلفن دوم استفاده نمایید. سوالی که پیش می آید است که ایا می توان پیامک را هم مانند خط تلفن دایورت نمود؟ پاسخ به آن زیاد ساده نیست. در آموزش دایورت کردن نکته مهم این است که قبلا سرویسی برای دایورت پیامک به وسیله اپراتور های تلفن و شبکه مخابرات ارایه نشده و فعال نبود. ولی نگران نباشید، افرادی که در زمینه نرم افزار های کاربردی فعال هستند، با عرضه اپلیکیشن های مربوطه این قابلیت را برای گوشی های همراه به ارمغان آورده اند. با اپلیکیشن هایی مانند SMS Forwarder می توانید از سرویس دایورت رایانه به خط دوم یا ایمیل بهره ببرید.

دایورت کردن sms

 

SMS Forwarder با استفاده از این برنامه کاربردی نه تنها به یک شماره بلکه به چند شماره یا حتی به صورت گروهی اقدام کنید.

در عین حال سیستم اطلاع رسانی هوشمند (دایورت کردن ) برای کلیه دارندگان سیستم ارسال SMS به طور رایگان فعال شد. دارندگان شماره اختصاصی پیام کوتاه می توانند با وارد کردن یک شماره موبایل در قسمت دایورت کردن سیستم sms ، هر پیامی که برای شماره اختصاصی ارسال شده را بدون نیاز به وصل شدن به اینترنت و باز کردن مدیریت پنل، بر روی شماره موبایل تعیین شده در قسمت دایورت کردن دریافت نمایند. هم چنین می توانند بدون نیاز به وصل شدن به اینترنت و وارد شدن به محیط مدیریت سیستم پیام کوتاه خود از طریق شماره موبایل تعریف شده در قسمت دایورت برای هر شخصی با شماره اختصاصی SMS خود پیام ارسال نمایند.

امیدواریم از این مقاله آموزشی نهایت استفاده را برده باشید.شما میتوانید از مقاله رفع ریپورت تلگرام و اتصال وردپرس به تلگرام استفاده نمایید.

منبع : مسترآموز

دیدگاه های این مطلب

نظر خودتان را ارسال کنید