ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

افزایش سرعت کارایی در ویندوز 7

افزایش سرعت کارایی در ویندوز 7

چند روش ساده برای افزایش کارایی در ویندوز 7

 

معمولا بعد از مدتی که با ویندوز کار کردید،سرعت و عملکرد آن پایین می آید که دلایل زیادی دارد از جمله: افزایش اطلاعات و داده های سیستم، فایل های موقتی،عدم نصب و اجرای یک برنامه روی ویندوز، پر شدن حافظه سیستم به صورت پراکنده و هدر دادن بخش های خالی حافظه، نصب برنامه های کاربردی به صورت نامناسب، اجرای تعداد زیاد سرویس و برنامه در هنگام بالا آمدن ویندوز وغیره..

 

در این مطلب سعی کردیم راه های بهینه سازی در ویندوز 7 را برای عملکرد بهتر مورد بررسی قرار بدهیم.

1-قدم اول

اولین قدم استفاده از ابزار troubleshooter می باشد که خود به صورت اتوماتیک مشکلات را بررسی و آن را رفع می کند. برای این منظور : در قسمت Start ,  کلمه ی Troubleshooting را تایپ کنید و Troubleshooting را انتخاب نمایید. در زیر مجموعه ی System  and Security گزینه ی Check for performance issues را انتخاب نمایید. و سپس ویزارد را پی گیری نمایید.

 

 

2- قدم دوم

برنامه هایی را که از آنها استفاده نمی کنید پاک نمایید . بهترین راه برای پاک کردن برنامه های که قبلا نصب نموده اید استفاده ازPrograms and Features می باشد برای این منظور :

Start —-> Type : Programs and Features ——> select Programs and Features

 

 

3- قدم سوم

برنامه هایی غیر ضروری در Startup را غیر فعال نمایید. معمولا خیلی از برنامه به گونه ای طراحی می شوند که به صورت اتوماتیک به قسمت Startup می روند. برای این منظور به مسیر زیر بروید :

Run —–> msconfig

 

 

در پنجره ظاهر شده، برگه startup را انتخاب کنید ، هر برنامه را که فکر می کنید، اجرای آن در هنگام بالا آمدن ویندوز ضروری نیست، غیرفعال نمایید.

 

4-قدم چهارم

بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از   Defragment :

دیسک سخت خود را Defragment کنید. برای این منظور :

Start —–> type : Disk Defragmenter

 

5-قدم پنجم

بهینه سازی ویندوز 7 با خاموش کردن حالت نمایش شیشه‌ای پنجره‌ها ( Transparency) : یکی از جلوه هایی که در ویندوز ۷ طراحی شده است قابلیت Transparency می باشد که البته مقدار زیادی از حافظه ی رم را مشغول می کند برای غیر فعال کردن آن :

روی صفحه اصلی (Desktop) راست کلیک کند و به Personalize برود و در بخش Windows Color تیک مربوطه Enable Transparency را بردارید.

امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید