ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

تمام آنچه که باید قبل از یک سفر آماده کنیم

اگر تصمیم دارید مقدمات مسافرتی چند روزه را مهیا کنید و با سفر به مقاصد داخلی یا خارجی، یک تجربه منحصر به فرد را برای خود رقم بزنید، بهتر است از ابتدا طبق یک اصول خاص جلو بروید. مثلاً همه چیز را روی کاغذ پیاده کنید و برنامه خود را مرحله به مرحله به پیش ببرید. برای تدوین بهتر این برنامه می‌توانید اولویت های خود در سفر را مشخص کنید و حتی سلایق خود و همسفرانتان را نیز در آن لحاظ کنید. قاصدک 24 در ادامه مطلب ” تمام آنچه که باید قبل از یک سفر مهیا کنیم ” فهرستی از این مراحل را برایتان جمع آوری کرده است که با مطالعه آن می‌توانید سفری همه چیز تمام را رقم بزنید.

انتخاب مقصد

قبل از هر چیز بهتر با توجه به فصل و زمان سفر و فرصتی که برای مسافرت کردن در اختیار دارید، مقصدی را برای سفر خود معین کنید. این مقصد می‌تواند یکی از شهرهای داخلی ایران و یا حتی شهری در یک کشور خارجی باشد. فراموش نکنید که در این میان اگر قرار است به صورت گروهی یا خانوادگی سفر کنید، می‌توانید نظر سایر همسفران خود را نیز در این خصوص جویا شوید تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

انتخاب مقصد

 

تعیین بودجه سفر

یک بودجه مناسب برای سفر خود تعیین کنید و تمام هزینه های سفر اعم از هزینه خرید بلیط، حمل و نقل، اقامت و خورد و خوراک را در آن لحاظ کنید. سعی کنید در این کار انعطاف لازم را به خرج دهید و بودجه ای منطقی را برای سفر خود در نظر بگیرید تا در مواقع بحرانی با مشکل مواجه نگردید. اگر قرار است بخش قابل توجهی از سفر خود را در مراکز خرید سپری کنید و یا اینکه قرار است با چمدانی پر از سوغاتی به خانه برگردید، حتماً بودجه جداگانه ای را نیز برای این کار در نظر بگیرید. سعی کنید پول نقد زیادی به همراه نبرید و پول سفر خود را در محل های متفاوتی جاسازی کنید. برای این کار می‌توانید از جیب داخلی کیف دستی خود، پاکت کاغذی ای که درون چمدان خود قرار داده اید و یا حتی جورابتان استفاده نمایید.

تعیین بودجه سفر

تکمیل مدارک سفر

اگر قرار است به یک سفر داخلی بروید مدارکی همچون کارت شناسایی، کارت های اعتباری و دفترچه بیمه خود را در دسترس بگذارید. فراموش نکنید که برای سفرهای خارجی باید مدارکی چون گذرنامه، ویزا و واچر هتل را نیز به این فهرست اضافه کنید. علاوه بر این کار بهتر است قبل از هر اقدامی تاریخ اعتبار گذرنامه خود را چک کنید و در خصوص مراحل دریافت ویزای کشور مقصد، پرس و جو نمایید.

تمام آنچه که باید قبل از یک سفر آماده کنیم

انتخاب وسیله نقلیه و خرید بلیط سفر

وسیله نقلیه سفر خود را با توجه به بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید، انتخاب نمایید. همچنین بهتر است برآوردی از مدت زمانی که قرار است در مسیر سپری کنید، داشته باشید تا بتوانید درست تر تصمیم بگیرد. در نهایت بلیط سفر خود را از میان گزینه های موجود یعنی بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس انتخاب نمایید. بهتر است برای این کار به سامانه های خرید آنلاین بلیط هواپیما و سفر نظیر قاصدک 24 مراجعه نمایید. با مراجعه به این سامانه ها در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نمایید و بهترین بلیط موجود در تاریخ درخواستی را رزرو نمایید. فراموش نکنید که خرید از این قبیل سامانه ها، مزیت هایی نیز دارد که می‌توانیم به امکان مقایسه بلیط در آنها اشاره کنیم. فروشگاه های اینترنتی همچنین کاربران خود را قادر می‌سازند تا به راحتی بلیط سفر خود را لغو و هزینه آن را مسترد نمایند و یا حتی محل صندلی خود در وسایل نقلیه را به صورت آنلاین مشخص کنند.

انتخاب وسیله نقلیه و خرید بلیط سفر

 

بستن چمدان

نوع چمدان خود را متناسب با مدت زمان سفرتان انتخاب نمایید و سعی کنید تا ضروری ترین وسایل را در آن بچینید. چمدان خود را بیش از حد سنگین نکنید تا مجبور نشوید برای حمل آن مبلغی را به عنوان جریمه اضافه بار پرداخت کنید. اصول بستن چمدان را بیاموزید و سعی کنید بهترین چیدمان را در این فضای کوچک داشته باشید، برای این کار می‌توانید مطلبی با عنوان ” ترفندهای جالب برای بستن چمدان ” را در قاصدک 24 مطالعه نمایید.

 

بستن چمدان

 

 

خرید بیمه مسافرتی

فراموش نکنید که شما ممکن است گاهی به هر دلیلی مجبور به لغو سفرتان شده و بلیط قطار یا هواپیمای خود را کنسل نمایید. پس برای اینکه در چنین شرایطی متحمل هزینه های سنگین نشوید بهتر است یک بیمه مسافرتی برای سفر خود خریداری نمایید. فراموش نکنید که انواع مختلف این نوع بیمه نامه ها را می‌توانید هم در سفرهای داخلی و هم در سفرهای خارجی استفاده نمایید. پس اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید و بهترین پلن موجود را برای سفر خود برگزینید. برای این کار نیز می‌توانید به وبسایت قاصدک 24 مراجعه نمایید و بیمه نامه دلخواه خود را در مسیر درخواستی رزرو نمایید. جالب است بدانید قاصدک 24، بیمه نامه های مسافرتی خود را در مسیرهای پروازی منتهی به مقاصد آسیایی به صورت رایگان به مشتریان خود عرضه می‌کند. از این رو اگر بلیط هواپیما خود را در مسیرهای آسیایی و برای یک سفر ۳۱ روزه خریداری کرده اید به هیچ عنوان از این تسهیلات در قاصدک 24 غافل نشوید.

خرید بیمه مسافرتی

رزرو هتل

برای تکمیل مراحل سفر خود می‌توانید پیش از عزیمت به مقصد، هتل خود را نیز به صورت اینترنتی رزرو نمایید. البته توجه داشته باشید که اگر برای یک سفر خارجی آماده می‌شوید ممکن است مجبور شوید برای دریافت ویزای خود، واچر هتل را خیلی قبل تر از اینها آماده کرده و به سفارت مربوطه ارائه نمایید. با این وجود برای سفرهای داخلی هیچ اجباری به رزرو هتل ندارید مگر اینکه بخواهید با خیال راحت به مسافرت بروید و به محض رسیدن به مقصد، دیگر با دغدغه ای به نام اقامتگاه مواجه نگردید.

 

رزرو هتل

 

در پایان یادآور می‌شویم که برای مهیا کردن کلیه ملزومات مسافرتی اعم از خرید کلیه بلیط های سفر نظیر بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به وبسایت قاصدک 24 مراجعه نمایید و یا از نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر این مجموعه بهره بگیرید.

نظر خودتان را ارسال کنید